Mama zijn met borderline

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door BorderMama, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BorderMama

BorderMama Nieuw lid

6 sep 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Er was al een topic over, maar deze is gesloten. Maar ik zou graag in contact komen met andere mama's met borderline.

Ik ben zelf 26 jaar, heb een zoontje van nu bijna 10 maanden oud. Ik loop al 11 jaar bij psychologen en psychiaters en heb in 2007 een uitgebreid psychiatrisch onderzoek ondergaan en van daaruit de hoofddiagnose borderline persoonlijkheids stoornis gekregen. Daarbij ben ik toen 100% arbeidsongeschikt verklaard en krijg ik een wajong uitkering.

Ondanks dat mijn kinderwens er altijd al is geweest en ik en mijn vriend bewust hiervoor hebben gekozen valt het mij soms er zwaar. Het enige verschil met dingen die ik vinden kan is dat ik het niet zwaar vind om voor de kleine man te zorgen, maar om de relatie met mijn vriend goed te behouden. Wij zijn nu bijna 5 jaar samen en wonen daarvan 4 jaar bij elkaar.
    Maar het lijkt echt of ik er alleen voor sta. Mijn vriend is erg lui en negatief tegenover onze zoon, waardoor ik steeds vaker uit mijn slof schiet. Nu helpt het ook niet dat ik recentelijk het contact met mijn moeder heb verbroken en geen steun heb van mijn eigen ouders.

Ik loop zelf nog altijd bij een SPV omdat het zo goed ging, maar heb via haar ook relatietherapie aangevraagd, omdat ik de laatste tijd ook weer mezelf er erg van moet weerhouden om mezelf pijn te doen. Normaal gaat dat vrij goed en kan ik inmiddels tegenslagen goed verwerken, maar het wordt me nu wat teveel.

Nou ja ik laat het maar even hierbij. Ik hoop dat er meer mama's zijn hier die in soort van hetzelfde schuitje zitten of tips of adviezen hebben waar ik wat aan heb.

Liefs

Deel Deze Pagina