zwanger en hardlopen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sabrinab1986, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ben heel pril zwanger maar zijn er meer dames die ook aan hardlopen doen en wanneer zijn jullie gestopt ?
    ik doe het 3 a 4 keer per week .

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik ben eigenlijk meteen gestopt. Ik durfde de eerste weken niet meer, en daarnaast was ik ook heeeel erg moe.
    Nu is het echt niet fijn meer om met een buik te lopen. Dus wacht maar tot na de bevalling.

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik vraag me ook af tot wanneer het 'verantwoord' is om te blijven hardlopen.
    Andere zwangerschappen deed ik nog niet aan hardlopen, dus heb geen idee..
    Ik denk eigenlijk al dat het na een paar weken niet meer prettig aanvoelt, maar tot een week of 12???

4. Volgens mij kun je blijven hardlopen tot je lichaam aangeeft dat je beter kan stoppen.

Starten met hardlopen tijdens de zwangerschap is dan weer niet aan te raden...

5. sabrinab1986

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    bedankt dames ik voel me ook wel moe maar het geeft me juist meer energie hoop dat het kan en verandwoord is tot 4 maanden en dan maar aan de wandel hihi

6. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was aan het opbouwen naar 5km en zat in de laatste Evy-week. Maar net voor de positieve test ben ik gestopt omdat ik dreigde flauw te vallen tijdens het lopen. Inmiddels weet ik dat ik een lage bloeddruk heb en het daar mee te maken had gecombineerd met de prille zwangerschap. Ik durfde geen verder risico te nemen. Ik begreep dat als je al jaren loopt je makkelijker door kunt gaan.

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Tot 20 weken is het geen probleem, daarna is het groeien van je buik de beperkende factor... Het hobbelen in het vruchtwater is voor je kindje niet erg ;)

8. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Je kan gewoon blijven lopen als je een ervaren loper bent en er geen last van krijgt. Dus mocht je last krijgen van je ademhaling of verkouden zijn dan is het meer niet aan te raden om te blijven lopen. Ik werd na 9 weken erg verkouden, ook met veel hoesten en het duurde meer dan 2 weken voor het over waa. Toen heb ik besloten om ermee te stoppen. Je energie en weerstand veranderd snel en ik vind het dan beter te stoppen, je lichaam zal dit zelf aangeven.

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was een beginnend hardloper (5 tot 10km) t/m oktober, toen kwam een beetje de klad erin door het weer. Mijn plan was om het in feb/mrt weer op te pakken, maar toen bleek ik zwanger te zijn.
    Om weer opnieuw te beginnen terwijl ik zwanger was, leek me niet zo goed idee, had ook direct al veel pijn (t/m week 7) en daarna was ik heeeeeeeeeeel moe t/m week 12. Dus zelfs als ik niet eerder was gestopt, was ik op die momenten al gestopt.

Maar volgens mij kun je echt nog heel lang door blijven hardlopen hoor, al zal je op een gegeven moment de afstand en tijd wat moeten beperkt. Zo lang het goed voelt, kun je gewoon door blijven lopen. Een vriendin van mij heeft echt tot 8 maanden doorgelopen.

10. sabrinab1986

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ik doe aan hardlopen vanaf feb ik vind het echt zo heerlijk om te doen en zie wel wanneer ik moet stoppen met mijn tweede zwangerschap had ik bekkeninstabeliteit en dat wil ik nu graag verkomen

11. Grappig, wat Miss prinsesa schrijft had ik precies hetzelfde

12. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hardlopen kan geen kwaad, alleen maar heel goed!

Hier door vermoeidheid en misselijkheid al gestopt op week 10.

Nu 2 keer per week 1,5 uur flink doorwandelen.

13. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    ik ben de vorige keer gestopt met 23 weken, toen ging mn buik teveel meehobbelen, nu vind ik het lastiger omdat ik nu al last heb van mn bekken

14. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier een beginnende hardloper. Ik loop samen met een vriendin en beide proberen we zwanger te worden. We hebben afgesproken dat we ipv hardlopen gaan (snel) wandelen wanneer t bij één van ons raak is.
    Volgens mij kun je als ervaren loper wel gewoon doorgaan hoor, gewoon goed naar je lichaam luisteren.

15. Zelf vraag ik me eigenlijk ook af of ik weer zou kunnen beginnen. De laatste keer dat ik heb gelopen was in februari, toen hebik 2 keer hardgelopen en dat viel nog best mee qua hoe ver mijn conditie weg was. Daarna werd het weer rotweer en ben ik dus opnieuw gestopt. Nu 4 maanden zwanger en ik trok vanmorgen een sprintje naar de bus, en dat viel me eigenlijk nog niet tegen... Merkte dat ik toch nog wel aardig wat uithoudingsvermogen had...

Deel Deze Pagina