Onze dochter wil geen speen of wat dan ook een de laatste week is ze erg overstuur als ze moet gaan slapen (sprongetje? als ze eenmaal slaapt is het goed). Nu slaapt ze met hoge uitzondering (boven is het veel te warm om te slapen) naast me in de box waar dus haar knuffel (dikkiedik knuffeldoekje) ligt en ze ligt nu heerlijk met dikki dik in haar armen te slapen en is heel tevreden... Ze kan hem wel van haar gezicht trekken trouwens... Of misschien alleen als troost en dan weghalen als ze slaapt? Ze heeft wel een muziekbeestje maar daar kan ze niet mee knuffelen.. Vanaf wanneer vonden jullie het verantwoord om je kind met knuffel te laten slapen? Of deden jullie dat helemaal niet?
Dane sliep vanaf 2 maanden met een knuffel. Hij gebruikt hem nu als hoofdkussen hahaha. Zolang ze de knuffel zelf weg kunnen trekken zou ik hem lekker bij haar laten. Je kan de knuffel als ze slaapt wel opzij leggen dat doe ik af en toe bij dane ook nog aangezien meneer met de knuffel over z'n gezicht slaapt
Hier ook vanaf 2 maanden ongeveer, een ienie mienie muis. Ze slaapt lekker met haar gezicht in de oortjes.
Hier ook al vanaf het begin nu pakt ze haar knuffel gelijk als ik haar in bed leg en trekt hem over haar gezicht. Van de week nog om dezelfde knuffel geweest aangezien haar knuffel toch wel erg favoriet is in bed
Hier ook wel met die leeftijd. Wel eentje die niet erg groot/zwaar was. Een zelfgemaakt cadeautje van iemand. Daar was ook prima doorheen te ademen..
mijn zoontje ligt nu in zijn bedje met een hydrofiel luier te knuffelen ik wist niet dat hij het zo fijn vond want hij slaapt normaal in een puckababy maar door de warmte nu even niet
al vrij snel eigenlijk, weet het niet meer precies. maar in het begin deed ze er helemaal niks mee. pas rond 8,5 maand zagen we echt dat ze hem ging herkennen en knuffelen. heel schattig. maar op het kdv slaapt ze altijd zonder knuffel. hier dus niet echt gehecht eraan. Zou het gewoon doen hoor!
hier vanaf begin een knuffeltje in bed, een heel klein eendje. we gebruikten hem eerst om aan te geven welke kant zijn hoofd op moest liggen. Overigens heeft ie inmiddels ook een tutpopje in bed. al worden beiden er ook regelmatig uitgeslingerd.
vanaf 2 maanden oud met n klein monddoekje troost hij zichzelf in slaap. nog niet echt met een knuffel slapen. hij gooit die juist uit zijn bed voordat hij in slaap valt.
op t kdv slaapt hij met een knuffel en zijn monddoekje(ik heb 20 stuksr van, elke keer een schone krijgt hij)
Hier slapen ze allebei al vanaf het begin met een knuffeltje. Ik merk ook echt dat ze het nodig hebben, het geeft ze toch een vertrouwd gevoel.
Hier vanaf het begin bij hem gelegd maar met slapen (s'nachts) durfde ik het ook niet te laten liggen. Met 3 maanden had ik er wel het vertrouwen in dat het goed ging. Hier had hij hem het liefste over zijn oogjes liggen dan sliep hij meteen, zo schattig!
vanaf het begin ligt er een knuffeldoekje in hun bedje. k weet niet meer hoe oud de oudste was voordat ze er echt mee ging slapen. mn jongste is nu 5 mnd oud en die speelt er zo nu en dan mee in bed, maar pakt hem nog niet zelf bewust. Ik bied het dus wel al aan!
Nou het is een succes!! heb stiekum ff op haar kamertje gekeken en ze werd even wakker maar pakte haar knuffel en viel weer in slaap een half uurtje later lag ze er zo bij
Ohh wat lief Hier ook al snel een knuffel.... ze wilde graag iets vasthouden met in slaap vallen vanaf een week of 6 geloof ik... Eerst onze vinger maar dat vonden we niet zo praktisch daarom zo'n knuffelspookje (gekregen van de vk) gegeven.. eerste maanden altijd de puntmuts vasthouden... en ondertussen zijn ze onafscheidelijk Pop, zoals ie gedoopt is, moeten wij ook altijd een kusje geven haha.. Ze steekt hem echt naar ons uit van... Pop ook! (heb er gelukkig veel )
hier vanaf een maand of 3, en nu ligt hij met zn hoofd op een klein stukje van het tutteldoekje zo schattig! En 's ochtends speelt hij er mee
Ah... wat lief! Hier ook al vrij snel. Ik had 2 knuffeldoekjes laten maken met haar naam erop. Ook weer makkelijk bij bestelbaar. Maar ze had ook een poes (twijfel of 't dikkie dik is haha manlief zegt van niet) wat een muziekdoosje is in haar bedje. Dat is haar favoriete knuffel geworden. Helaas niet meer verkrijgbaar. Bij de oppas heeft ze een ander knuffeltje wat ze prima vindt, maar thuis vraagt ze om 'miauw' als ze gaat slapen. Tot voor kort was het 'mauw' haha.
Hier gaat meneer konijn ook al een poos mee naar bed. Ik leg Lars er in en leg meneer konijn op zijn buikje/schouder. Lars pakt hem dan meteen en duwt hem tegen zich aan. Maar hij doet dit net zo goed met een spuugdoekje. Ik heb ook wel het idee dat hij dit fijn vind.