Even jullie mening nodig. Tijs ligt al vanaf 12.30 op bed. Heeft even gemopperd maar was daarna stil. Even gekeken en hij lag lekker om zich heen te kijken. Nu ging ik net weer kijken en lag hij weer of nog steeds wakker om zich heen te kijken. Wel kwam er een hele grote gaap. Hij ligt dus rustig en ik hoor hem ook niet. Niet huilen, mekkeren of wat dan ook. Ik vind het zo sneu voor hem om hem zo alleen wakker in zijn bedje te laten liggen maar als ik hem er nu uithaal ben ik bang dat ik hem ga overprikkelen en daar word hij niet vrolijker van. Wat zouden jullie doen? Laten liggen zolang hij tevreden is of toch eruit halen? Zit echt in dubio.
Lekker laten liggen. Hij is aan het rusten en misschien dat hij wat later toch in slaap valt. Wat ook handig is dat hij leert dat zijn bedje een prima plek is om te zijn. Dat betekent dat als hij 's nachts wakker wordt, je ook goeie kans hebt dat hij niet direct denkt "HOOOOI! Ik wil eruit!" Zolang je je kindje ook voldoende knuffeltijd geeft, is wakker liggen in bed prima. Ik hanteer hier 'vaste' slaaptijden. Natuurlijk slaapt ze niet precies op die tijden maar als ze lekker ligt in haar bedje is het ook prima.
Gewoon lekker laten liggen!! Al slaapt hij niet, hij rust wel. Het is helemaal niet erg als je kindje wakker in zijn bedje ligt. En Tijs vindt het ook niet erg, want hij ligt lekker om zich heen te kijken. Het is eigenlijk alleen maar goed dat hij zo op zijn kamertje in zijn bedje kan zijn. Mijn zoontje mocht/mag ook nog altijd graag alleen even liggen. Niks ergs aan, alleen maar makkelijk
Mijn andere zoon ligt ook graag in zijn bedje en kan ook wakker zich prima vermaken maar toch ga ik heel erg twijfelen en vind ik het ook wel een beetje zielig dat hij daar maar wakker een beetje om zich heen ligt te kijken. Ik weet dat het goed voor hem is en dat ik blij mag zijn dat hij zo in zijn bedje kan liggen maar toch voelt het niet helemaal goed. net of ik hem in de steek laat of zo. Pff word er soms echt gek van.
Hier ook een kindje dat soms heerlijk wakker rond ligt te kijken in bed. Vooral rond de 1,5 a 2 maanden deed ze dit veel en ik liet haar altijd lekker liggen. Zolang ze niet zeuren is er toch geen probleem.
Als hij mama mist of zich alleen voelt, dan gaat hij wel roepen hoor! Enne... je bouwt toch voldoende knuffeltijd in op andere momenten? Ik vind het ook stomvervelend als ik even lekker lig of zit als iemand me dan de hele tijd komt storen.. lekker met rust laten
Heel erg veel knuffeltijd is er nog niet want na de fles dommelt hij eigenlijk altijd wel meteen weer in. Laat hem dan altijd nog wel even bij me liggen en ik praat wat tegen hem maar hij gaat meestal toch wel weer redelijk vlot naar bed. Getsie nooit gedacht dat ik zo onzeker zou zijn. Het is immers de 2e en werk ook nog eens zelf op een kdv. Ik zou dus eigenlijk wel beter moeten weten
Hier ligt zoontjelief soms ook wel eens wakker en tevreden in zijn bedje. Ik vind er dus niet persé iets mis mee MAAR ik vind dat als jij je er niet goed bij voelt; je hem nu gerust eens eventjes mag knuffelen!!! Denk niet dat hij daar direct van overprikkeld zal geraken.