Ik geef mijn mannetje nu ongeveer 10 weken borstvoeding maar hij komt nog elke dag 7 a 8x. Dit begint me langzaam op de breken heb ik door, maar stoppen met de borstvoeding wil ik ook niet. Heeft iemand tips wat je eraan kan doen, en hoe je je kindje door kan laten slapen, want hij komt zowiezo elke nacht nog 1a2 keer en ik moet binnenkort weer aan het werk, dus dan trek ik dit helemaal niet meer, graag tips! Bedankt!
Safian heeft Harko elke keer ook echt honger als hij huilt? Ik heb Nick namelijk op een zeker moment een speentje gegeven en daarmee kwam ik al vrij vlot op een voedingsritme van 5 voedingen per dag. 7-11-15-7-11 ongeveer dan. maar Nick heeft van het begin af aan maximaal op 6 voedingen gezeten. Soms is er echter wel zuigbehoefte maar niet perse drinkbehoefte. Ook in de nacht ben ik begonnen met speen geven in plaats van voeden en momenteel krijgt Nick rond half 11 zijn laatste voeding (waar ik hem voor wakker moet maken) en wordt hij dan rond 6 uur wakker. Dit is nu al ongeveer anderhalve maand zo. Veel sterkte met uitproberen, de ene beeb slaapt nu eenmaal veel eerder door dan de andere, er is geen vaste maatstaf op te geven. Bij de decembermama's zijn er ook al die vlot 12 uur achtereen slapen... Maar echt niet allemaal. Karin
Moira was net zo hoor. Ze kwam vaak en savonds ook zeker om de 3 uur. Toen Moira 3,5 maand was dacht ik, dat ze pas 1x snachts kwam en dan overdag 3,5 uur tussen voedingen. Bij 4,5 maand toen ik begonnen bent met afbouwen, is ze echt begonnen met doorslapen. Je kan proberen om je kleintje overdag wat meer wakker te houden, met regelmaat eten geven. Dan is hij savonds moe, en wil hij dan wat langer slapen. Sterkte meid!
Mijn zoontje komt soms ook zo vaak, soms ook minder is niks op te trekken. met warme dagen komt hij zeker 8 keer waarvan snachts 1x. Is niet zo vreemd hoor dat hij met 10 weken zovaak komt. Is eigenlijk heel normaal. We zijn begonnen met 12 voedingen per 24u en nu dus 8 dus ik vind ht al een hele verbetering. Gewoon je rust pakken waneer dat kan, misschien eens vroeg naar bed. Dus om 20u., elke uurtje slaap is dan meegenomen
Mijn zoontje is nu 4 maandjes en zit nog steeds op 7,8 voedingen per dag. Ook hij slaapt echt nog niet door. Soms komt hij 's nachts 2x soms 1x, hetverschilt echt per nacht. Ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat het gewoon afwachten is tot wanneer hij eraan toe is door te gaan slapen. Ik zou als ik jou was ook proberen waar je kan wat slaap te pakken, al is het maar een uurtje dat maakt (voor mij tenminste) al een groot verschil. Succes! liefs esther
Ik heb het idee dat hij wel echt honger heeft als hij huilt, hij komt overdag om de 3 uur ongeveer dus wat dat betreft heeft hij wel ritme maar s'nachts zou ik het niet weten, ik zal hem inderdaad eerst eens een speentje geven. Wie weet houd hij het dan weer een paar uur vol! Bedankt voor de tip, ik hoop dat het helpt
Ga je kolven als je weer gaat werken? Misschien kun je nu je nachtvoeding alvast gaan kolven en hem zo iets meer geven. Zodat hij niet zo'n honger heeft. En dan kan je man die voeding misschien ook wel een keer geven (Ik ben nu wel een professionele kolver, dus het is voor mij makkelijk gezegd.)
gisteravond heeft hij een flesje afgekolfde melkl gehad, wel 150ml! alles ging op maar toch kwam hij weer op tijd! 3.00uur, en daarna weer om de 3 uur!
ik heb het met Sil ook gehad. Hij kwam iedere nacht zo 1 a 2 keer. 1 week voordat ik weer moest gaan beginnen sliep hij ineens door! Super blij dat we waren. Maar na de eerste keer bij mijn moeder geweest te zijn, was het 's avonds weer bal. Heeft een hele tijd geduurd. Toen hadden we een stukje gelezen over het trainen van je beeb om 's nachts door te laten slapen. Het ging als volgt: als je kindje huilt, ga je er 's nachts naar toe en geef je hem een aai over zijn bolletje en zegt dat ie nu lekker moet gaan slapen (niet uit zijn bedje halen ook al is dat heel moeilijk!). Daarna ga je weer terug naar je bed. Als ie daarna nog huilt, lieten wij Silvester 5 minuutjes huilen en ging mijn man eruit om hem weer een aai over zijn bolletje te geven, te zeggen dat ie nu lekker moest gaan slapen en dan weer terug naar bed te gaan. Dit hebben we zo een kleine week gedaan en toe sliep Silvester (raar maar waar..) door. Hij wist nu dat wij er waren en als er iets was dat we naar hem toe kwamen. Ik denk dat wij hiermee begonnen waren toen hij een maand of 4 was. Succes met je kleintje! Veel liefs, Qwizzle. P.s.: Die kleintjes hebben echt een ingebouwd wekkertje! Mijn kleintje komt iedere ochtend rond half 6 nu!
Misschien niet een reactie die je wilt horen, maar Inge komt ook weer `s nachts en ze is al ruim 5 maanden. Ze begon met 7,5 week door te slapen (kreeg nog wel 7 a 8 voedingen overdag), maar na een tijdje kwam ze weer `s nachts. Later ging ze weer doorslapen, dan was er weer even wat en kwam weer een keer `s nachts. Nu met dat warme weer was ze ook nog eens ziekjes en kwam zelfs 2 x `s nachts. Vannacht gelukkig maar 1 x. Ik weet niet hoe je een kindje kunt leren doorslapen, hier helpt het niet. Als ze geen honger heeft slaapt ze hier vanzelf door, soms zelfs wel 11 uur achter elkaar, maar als er wat is dan komt ze weer `s nachts. Ze zat nu ook al een tijdje op 5 voedingen per dag, maar nu ze ziek was waren het er ook weer meer. Zelf vind ik het niet zo`n probleem, ik kom alleen aan zo weinig toe als ik thuis ben, ik probeer dan wel wat rust te nemen. En zoals vandaag heb ik haar vannacht gevoed (de ochtendvoeding) en toen mijn man eruit geschopt om met haar te spelen, zodat haar beetje ritme wat ze heeft erin blijft en ik nog even 2 uur kon slapen. Ik probeer gewoon wat uurtjes mee te pakken zo. En als ik echt moe ben dan krijgt ze `s nachts een flesje afgekolfde melk als ze komt, kan ik blijven slapen en als ze doorslaapt krijgt ze die gewoon de dag erna gewoon een keer. Alleen word ik dan wel vaak wakker met zere borsten en lekken ze dan nog wel eens. Maar ach dan kolf ik `s morgens een borst af als ik de ander geef. Er zijn mensen die borstvoeding op vaste tijden geven en dan ook vaste slaaptijden etc aanhouden. ik heb het nooit geprobeerd, maar misschien werkt het bij jou. Ik merk wel dat ze op flesje afgekolfde melk meer een ritme heeft (op het kinderdagverblijf), denk dat dat komt doordat ze elke keer ongeveer even veel drinkt en uit de borst drinken ze de ene keer 80 en de andere keer ruim 200. Maar het is lastig. En ik kan je verder geen goed advies geven, hier is het wel rustiger geworden en ik ga er zelf ook makkelijker mee om, maar af en toe valt ze dus weer terug. Maar wat mij dus erg helpt is af en toe een flesje afgekolfde melk geven terwijl ik er wel ben, dan kan ik slapen en regelt mijn man alles. Zo kan ik toch de last iets verdelen en kan ik ook af en toe bijslapen als dat nodig is. Ik hoop voor je dat ze snel doorslaapt en een rustiger ritme krijgt. Inge kwam met 10 weken overdag nog elke 2 a 2,5 uur, maar sliep vaak `s nachts wel door of iig 6 uur achter elkaar. Maar sinds ik weer aan het werk ben heeft ze wel meer ritme, volgens mij juist doordat ze op het kinderdagverblijf die flessen krijgt. En in het begin was ze toen vaak zo moe dat ze ook goed sliep `s nachts. Hopelijk scheelt dat bij jou straks ook wat. Succes er mee.