Eens een knip/scheur, altijd een knip/scheur?...

Discussie in 'De bevalling' gestart door janneke000, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi!

Ik ben trotste Mama van drie kindjes.
    De eerste bevalling was van een sterrekijker. Ik kreeg haar er niet uit dus werd er een pomp gepakt en een knip gezet. Helaas heeft dat enorm veel zeer gedaan in de tijd na de bevalling.
    Tweede bevalling ben in ingescheurd. Gelukkig geen totaalruptuur. Helaas zijn binnen 3 dagen de hechtingen opgelost en is de wond gaan wijken. Dit herstel heeft werkelijk maanden geduurd...
    En blijkbaar durfde ik het toch nog een derde keer aan. Helaas: toch wéér gescheurd! Dit keer op het randje net geen totaalruptuur, maar wel het kleinste kindje van de drie. Heel klein koppie! Gelukkig ben ik dit keer ge-wel-dig gehecht! Ik wil haar nog steeds een grote bos bloemen sturen als ik maar zou weten hoe ze heet!
    Maar nu... Zwanger van de vierde. Is er uberhaupt nog hoop dat ik er een keer zonder scheuren vanaf kom of passen baby's er gewoon niet uit bij mij?...

kortom: eens een scheur, altijd een scheur?... :(

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het lijkt me dat als het al een aantal keer is geknipt of gescheurd, je meer kans hebt om weer uit te scheuren. Littekenweefsel is minder flexibel en rekt minder mee dan 'gezonde' huid en weefsel.

3. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Eerste keer ben ik geknipt ( lang last van gehad !! )
    Bij de 2de had ik wel wondjes maar niet gescheurd
    Bij de 3de heel erg mooi bevallen, zonder knippen of scheuren
    hun hoofdjes waren wel allemaal dezelfde omvang, maar mss dat m'n jongste haar schouders iets breder waren?

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben bij mijn eerste flink ingeknipt, bij mijn tweede niets, niet eens een scheurtje.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ben bij alle 2 de kids ingeknipt,zal deze keer dus ook wel zo zijn.
    Daarbij heb ik liever dat ze in knippen dan dat ze mesten inscheuren....Brrrr

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Bij de eerste twee echt enorm ingeknipt. Bij de derde ben ik gaan scheuren toen t hoofdje stond en ik niet meer luisterde;)
    Dus ja. Bij elke bevalling een enorm borduurwerkje.

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Bij de eerste ook vacuum en knip, bij de 2e tweedegraads ruptuur maar ook super gehecht. Hij moest er snel uit ivm navelstreng om nek, anders was ik misschien niet gescheurd aldus de vk...

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij de eerste gescheurd en gehecht, bij de 2e een klein scheurtje oppervlakkig, niet gehecht. Ook geen last van gehad.

9. beccie

beccie Niet meer actief

Bij mijn 1ste had ik een knip en 7 hechtingen.
    bij mijn 2e geen knip, en ook niet gescheurt.

10. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Dan blijf ik gewoon nog even vaag hoop houden :p
    Ik ben toch stiekem bang dat ik ondanks al het scheur en knipwerk in de afgelopen zes jaar nog steeds geen passende uitgang heb :p
    Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de vorige knip/scheuren een reden hadden misschien... De eerste moest een knip vanwege de pomp, de tweede scheurde, maar de 'kleine' meid was ook 4500 gram met een flink koppie erop :p Ik was toen niet echt verbaasd haha! De derde kwam binnen 6 minuten en twee persweeen. Dus misschien wat te snel om niet te scheuren?
    Ik hoop dat ik het 1 keer mag meemaken wat het is om te bevallen zonder idd een heel borduurwerk van onderen :p

11. rums

rums Niet meer actief

Geen ervaring nog. Maar hoop van niet want ik ben ook geknipt eerste keer.

Maar tip. Misschien staat op de site van het ziekenhuis een foto van haar/hem. Ziekenhuis waar ik bevallen ben staat al het medisch personeel op de site.
    Behalve dan verpleegkundigen enz.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus is bij de eerste gescheurd, tweede was een stuk flinker, maar niet geknipt of gescheurd.

Ikzelf ben bij de eerste eerst alle kanten op gescheurd en voor de vacuum ook geknipt, sterrenkijkertje helaas! Daarna infectie eroverheen, loslatende hechtingen, gapende knip, maanden nodig voordat het echt genezen was.... Dus ja, ik ben benieuwd hoe het met nummer twee zal gaan :D

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee hier was dat niet. Bij de eerste had ik een knip. Bij de 2de niets. En bij de 3de helaas een totaal ruptuur.
    Dus voor hier geldt het niet.

14. Wietske82

Wietske82 Lid

18 jan 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier bij de eerste ook een sterrekijker, ingeknipt tot in de bil :S
    2de een totaalruptuur (naar het ziekenhuis voor hechting +ruggeprik; is geweldig gehecht, weinig last van gehad tov de knip!)
    3de 2 kleine hechtingen! (en wat was ik blij!!!)

Hoop voor jou ook op een goede afloop dit keer!

15. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier eerste een knip.. Tweede ging zo snel dat ik alle kanten uit ben gescheurd.. Denk idd wel wat iemand eerder al zei, littekenweefsel rekt minder mee denk ik..

16. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hi,

Ik ben ook zwanger van de vierde en weer bang voor scheuren.

Bij de eerste uitgescheurd (7 pond)
    De tweede flink uitgescheurd (9 pond)
    De derde weer scheuren (7 pond)

Elke keer op een andere plek, de laatste was het ergst omdat toen de vk het hoofdje lang heeft laten staan en ik naar beneden uit scheurde...

Vrees voor deze bevalling.

17. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Bij mijn eerste bevalling ben ik geknipt en volledig kapot gescheurd... dochter was 3350 gram.

Bij mijn tweede bevalling had ik alleen een klein scheurtje.. (terwijl ze eerst de pomp wilden gebruiken.. Gelukkig kon ik het zelf, haha) mijn zoon was 3790 gram

18. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Bij de eerste een klein stukje gescheurd..
    Bij de 2e niets...
    Tjah hopelijk gaat het bij de 3 ook zonder scheuren of knippen..

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij mijn dochter was ik alleen boven een beetje uitgescheurd, langs de schaamlippen zeg maar. Volgens de gyn een 'heel vervelende plek', maar ik kon hem wel zoenen want van het hechten voelde ik letterlijk niks en ook het herstel ging geweldig. Ik had ook maar een paar hechtingen nodig.

Ik ben in bad bevallen en heb mede daarom (volgens de vroedvrouw) weinig gevoeld van de hele uitdrijving. Je huid wordt zo soepel dat het makkelijker mee oprekt.

20. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Dolce1983 dat klinkt erg hetzelfde!!
    Hier ook drie keer op drie verschillende plekken :S
    Ben nu bang dat er gewoon niet eens meer een richting is die ik nog op kán scheuren :p Littekenweefsel is stugger dan normale huid, dus veel opties zullen er niet meer zijn... Ben echt een beetje bang voor deze :S
    Mijn eerste was 7,5 pond, de tweede 8.5 en de derde maar 6.5... Dus qua grootte maakte het hier niet uit helaas... Ik hou er maar gewoon rekening mee dat het weer misgaat :(

Deel Deze Pagina