Ben niet echt bang voor de bevalling, en ik moet zelfs zeggen dat ik er op een gekke manier zelfs wel 'zin' in heb. Natuurlijk heb ik geen zin in pijn lijden en erbij liggen als gratis kijkdoos, maar kan niet wachten tot ik het resultaat mag ontmoeten! Sta er vrij nuchter in, ik laat het maar over me heen komen: 't zit er nu eenmaal in, en het moet er ook weer uit... Denk dat het ook wel scheelt dat het de eerste is, en ik dus echt niet weet wat ik kan verwachten aan pijn enzo. Lijkt me bij een tweede lastiger, omdat je dan al weet hoe het kan gaan voelen... Ivy1979, da's wel een mooie, van die kaakchirurg! Zelf een heel nare ervaring gehad bij een kaakchirurg (verdoving die niet goed werkte, chirurg die niet naar me luisterde en gewoon doorging met trekken, leuk joh!) en dat heb ik ook overleefd. Dan moet een bevalling ook lukken toch, hihi!
*proest* 'gratis kijkdoos' Tja. Zo is 't: het moet er ook weer uit. Ik ga mezelf positieve woorden geven en proberen zoveel mogelijk te ontspannen en de pijn te accepteren en als functioneel te zien.. Spannend is het zeker.. Dat hoort er óók bij..
'K ben nog niet eens zwanger, maar hou mezelf voor " de tweede doet vast minder pijn". Over ontkennen gesproken..haha
Nee gek genoeg niet, vandaar dat ik het topic opende Wel probeer ik me te vermannen en positief te zijn. Ok probeer het als een soort uitdaging te zien.
Ik ben soms opeens heel bang. Maar meestal overheerst een nieuwsgierig gevoel: fijn dat ik dit mag gaan meemaken. En idd ook nieuwsgierig naar onze kleine meid . Ik zal blij zijn als het achter de rug is en ik denk: ooh, dat viel best mee. Hoop ik.
Ik herken het helemaal! Hoe dichter ik bij de bevalling kwam, hoe meer ik dacht.... HELPPPP!!!! Tot paniek aanvallen toe. Het gekke was dat ik daarvoor al 3 bevallingen had gehad en het al 3x had overleefd. Alleen was de 3de bevalling (en de eerste trouwens ook niet ) ook helemaal geen pretje. Dacht echt van... kom op zeg... die 4de keer lukt ook wel... maar kreeg mezelf echt niet rustiger bij het idee dat ik nog moest bevallen. Gelukkig is alles goed gekomen en ligt mijn kleine meid nu in haar bedje. Maar wat ben ik blij dat ik noooooooit meer hoef te bevallen.