Hallo allemaal, Had een vraag over vet eten en springen. Ben net 4 wkn. zwanger en at gisteren iets wat best vettig was, dacht al... Dit lijkt mij niet gezond, wrom ik het deed? sla mij maar neer. Normaal eet ik dus lekker gezond, deze keer was een uitzondering. Klinkt dirty, maar.. nog geen uur later zat ik met vette krampen en de racekk op de plee Deze ene keer zal toch geen kwaad zijn voor de groei van die kleine? of zitten hier toch gevolgen aan? ====== Daarnaast flikkerde ik net bijna van de trap. De laatste 2 treden moest ik nog en heb hierdoor best een aardige sprong gemaakt (ik droeg hoge schoenen) Heb geen last en geen probleem ofzo, toch vraag ik mij toch af of zoiets kwaad kan. Heb net 3 dgn. geleden ontdekt dat ik zwanger was dus ben nog een beetje ongerust op sommige momenten, gaat er wel uit op den duur heb ik het gevoel. Ook die schoenen gaan uit en worden voor lage schoenen vervangen. Het is allemaal zo pril en onwennig, dus toch even deze vragen aan onze ervaren dames
Hoi Mami. kan geen kwaad hoor. Lekker vet eten op zijn tijd moet kunnen. Ik was hier sinaasappel verslaafs tijdens me zwangerschap maar heel veel andere hebben dit met minder gezonde dingen. En springen, Kan geen kwaad hoor. Ik rij zelf paard en heb tot 10 weken gereden jammer genoeg kon het niet langer omdat ik me lamlendig voelde. Maar dat hobbeld dus ook behoorlijk. Het is anders als je een klap in buik krijg. Dus je mag zo hoog springen als je wil. Hoop dat je volop kan genieten van je zwangerschap! Gr. Christel
Geen zorgen hoor! Ik heb vanmorgen drie donuts gegeten.... Terwijl ik dat normaalgesproken ook nooit eet.
Ik eet de laaste weken nogal graag junkfood. Maar ik eet daarnaast ook super gezond en ben gek op sinasappelsap en fruit. Zolang je een beetje balans erin houd moet het nooit kwaad kunnen! Ik moest trouwens in het begin ook wel eens naar de tiolet racen, dat had toen niks met slecht eten temaken trouwens.. Ik herken wel wat je zegt met dat vallen enzo. Toen ik net 20 weekjes was ongeveer lag er overal sneeuw. Nou ik durfte echtniet alleen naarbuiten hoor, vallen is ook helemaal niet goed als je zwanger bent. Straks word je buik zo groot dat jeje niet meer druk maakt over het hele vallen en springen gebeuren maar dan stoot jeje buik overal tegenaan.. ihhi Gefeliciteerd nog met je zwangerschap!
Geen zorgen joh. Je lichaam heeft blijkbaar het bepaalde stofje nodig die in het vette eten zit. Maakte in het begin er ook zorgen over, maar heb geinformeerd bij de dietiste en zij zei: dat er iets in zit wat je op de moment gewoon behoefte aan hebt. (je lichaam) Ik heb vanalles gegeten: de mac, pannenkoeken, pizza's, gewoon iets bij de snackbar. Maar ook gezonde dingen en nog steeds veel fruit o.a. appels, bananen en tomaten. Ben zelf begonnen met tomaten eten en ook in de nacht. Nu eet ik ook veel appelmoes. En er zijn ook weer dingen wat ik niet meer kan eten bijv sinasappels en manderijnen krijg ik zuur van.. Geniet er fijn van en zorg idd dat je belance houdt. En gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Nog een berichtje ter geruststelling: ik was de eerste weken vaste klant bij de Mc Donalds en alle controles en echo's tot nu toe waren hartstikke goed! Nu weet ik nog niet hoe mijn kind er uit ziet maar ik geloof nooit dat haar hoofd de vorm heeft van een Big Mac.
ghehehehehe, OMG! vandaag mijn beroemde kwarktaart gemaakt en daar moest slagroom in, een dikke lekkere lik genomen en genoot ervan. tot ik dacht... mag ik dit wel? en kwark, mag ik dit wel? ZUCHT
Ik ben 2 weken lang vaste klant geweest bij de mac. Terwijl normaal vind ik de hamburgers helemaal niet zo lekker Nu zit ik aan het fruit, tomatengroenten sap 1 pak per dag, en brood met cornedbeef waar ik niet af kan blijven.
Dat zijn geen dingen waar je je druk over hoeft te maken! Lekker eten! Alleen dingen waar au lait cru op staat mag je niet. (Dus rauwe melkse kazen) Sommige brie soorten zijn ervan gemaakt. Maar die kom je in NL niet veel tegen. En rauwe vleessoorten moet je mee oppassen. Meid probeer te genieten van je eten en niet bij elke hap die je neemt denken mag dit want dan maak je het onnodig moeilijk voor jezelf! (Hoop niet dat het lullig overkomt want zo bedoel ik het niet!)
Ghehehe, nee joh ik vat het echt niet verkeerd op hoor. Hoop ook niet dat ik zo panisch overkom want het is meer bedoeld als vragen niet dat ik me er druk om maak. Je leest gewoon veel en vindt het leuk input van de ervaren dames te krijgen. Ik ben bijvoorbeeld ook totaal niet misselijk of draaierig. voel wel af en toe wat draaien en licht drukken maar verder is het vrij rustig. Je hoeft toch niet persé misselijk te zijn enzo? Ik bedoel, ik maak mij er nog geen zorgen om. Deze week 1ste keer naar huisarts. Zat een half jaar terug bij um in de spreek kamer, kennismaken omdat we hier net zijn komen wonen. En ik zei nog, dan kom ik eerst ook nog bij u langs voor informatie. Niet dus, ik kom met ander nieuws
Lang niet iedereen wordt misselijk in de zwangerschap hoor. Of het duurt gewoon nog even. Bij mij begon het na 6 weken pas en ging weer over na iets van 14 weken. Je hoeft nergens last van te hebben, om goed zwanger te zijn. Vallen van de trap: heb ik ook nog gedaan, in m'n 2e zwangerschap. Ik was toen een week of 9 onderweg. Echt de helft van de trap afgegleden, AUW!! Maar zo vroeg zit alles nog heel goed beschermd en kan dus wel een stootje hebben. (ik was echt bijna blij, dat ik het toen al had gedaan en niet bij 26 weken of zo; dat leek mij echt minder geslaagd voor zo'n duikeling...).
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kijk anders ook ff op de site van het voedingscentrum, daar staat precies beschreven wat je wel/niet of met mate mag eten.. Heb ik veel aan gehad toen ik net zwanger was en ook niet precies wist hoe alles zat etc. Dan ben je daar iets meer gerust in, al die stress is ook niet goed voor je kleine Fijne zwangerschap!!