Hallo, ik heb even een snelle vraag. Heb vanmorgen seks gehad, maar ik ben nooit erg nat. Vanmorgen was alles heel extreem nat (sorry voor de details, haha), maar zo nat dat er druppels langs liepen. Dit vond ik al erg vreemd, maar er blijft maar vocht uit komen. Heb wat opgevangen en het is heel dun, waterig, maar wittig vocht. Las op internet wel dat vruchtwater ook witlof kan zijn, maar vraag me toch hard af of dit nou echt vruchtwater kan zijn. Ik ben nu bijna 36 weken. De verloskundige bellen durf ik niet goed, want als het geen vruchtwater is, vind in het vrij gênant, haha. Dus eerst hier maar eens vragen, anders bel ik straks gewoon.
Heeft het een aparte lucht? Ik vroeg me voor het bevallen ook af afentoe wat vruchtwater was en wat niet.. Tot ze mijn vliezen brak en het een hele aparte geur had. Dat herken je echt uit duizenden al is het je eerste.
vruchtwater ruikt heel zoetig. Het mijne is door de vk gebroken in het ziekenhuis, maar ik weet nog dat ik helemaal misselijk van de zoetige lucht werd.
Ja, je zou t moeten kunnen ruiken.. Geem eigen vocht icm sperma? alhoewel, je schrijft waterig hè? Den k btw dat vk wel wat gewend is hoor en anders vk van zp ff vragen?
Bedankt voor de snelle reacties! Nee, sperma is het niet, want heb een condoom gebruikt. Ik heb een paar keer geprobeerd te ruiken, maar ruik eigenlijk niks. Geen afscheiding en geen vruchtwater. Heb een inlegkruisje met de plastic kant omhoog, ingedaan, maar het was nu bijna niks. Even afwachten maar dan...
Misschien heb je gewoon veel vocht verloren doordat je nu hoogzwanger bent. Als het vruchtwater was zat er echt wel een 'luchtje' aan trust me. Als je blijft verliezen dan ga ik wel twijfelen! Zolang het gewoon doorzichtig is, kan het sowieso geen kwaad volgensmij mocht het vruchtwater zijn. Er mag 24 uur tussen gebroken vliezen en bevallen zitten. Let dus goed op of je blijft verliezen. Als het vruchtwater is is het wel zo 1,5L ofzo.
Mss,ff op je hand blazen voor de druk? Als er dan weer wat komt zou ik vk bellen. Die doen heel simpel testje!
bij mij wel ja, maar das per persoon verschillend, bij een vriendin pastte het beide keren in een eierdopje
Iedereen heel erg bedankt voor de snelle, duidelijke reacties! Erg fijn! Het is gestopt, dus ga er vanuit dat het gewoon afscheiding was. Hou het wel even in de gaten nog. Hoop dat het toch snel komt, hihi.. Kan niet meer wachten eigenlijk!
Uhm, TS is nog niet a terme hoor, bijna 36 weken en vruchtwaterverlies - of het vermoeden - is toch echt een reden om de verloskundige te bellen! Enneh, raad eens hoe de meeste mensen zwanger raken? Een verloskundige kijkt niet zo op hoor, van een afscheiding oid.
ik zou ook even bellen voor de zekerheid ! er kan ook een scheurtje inzitten zodat het er dus niet in 1x allemaal uitkomt. En mijn vliezen waren ook gebroken terwijl er helemaal niet zoveel uitkwam
Ja, echt je vk bellen. Het kan met horten en stoten komen, maar het kan ook een hoge vliesscheur zijn. Omdat je nog niet a terme bent, moeten ze dat echt even testen. Kunnen ze zo onder de microscoop zien. Als de bevalling niet snel begint, kan het doorlopen met gebroken vliezen gevaarlijk zijn voor de kleine ivm infectierisico. Bellen!
Ik heb precies hetzelfde als jij, niet na sex, maar gewoon heel veel vochtverlies. Maar in de nacht gewoon niets en op hand blazen niet en opvangen in zakje moeilijk. Het ruikt niet zoet, eerder vies. VK toch gebeld voor de zekerheid. Hoef geen test te doen, ze zegt dat het ook bij de laatste weken hoort dat de afscheiding zo waterig is. Je kunt ook nog de plakkerigheid controleren. Als het plakt dan is het toch afscheiding, zo niet eventueel urine of vruchtwater.
Maar vruchtwater kan ook geurloos zijn hoor.... Bij mij rook het echt niet zoetig terwijl mijn vliezen 3weken te vroeg braken.... Vruchtwater bevat een soort vlokjes Maar op het eind van zwangerschap kun je wel waterigere afscheiding hebben of je slijmprop in delen verliezen. Maar waarom een condoom als je zwanger bent?
ik had ook gewoon gebeld, genante vraag of niet! Je bent nog geen 36weken zwanger! Ik zou het risico niet willen lopen. Toen ik van Tyhco 35+3 zwanger was heb ik ook zomaar opeens vocht verloren. Ik was op mn werk, ging even plassen en 5minuten nadat ik geweest was ineens een plas in mn onderborek... Ik raakte een soort van in paniek (dacht gelijk aan te vroeg bevallen) Gelukkig bleef collega rustig en die belde de VK voor me. Ik kreeg haar aan de telefoon en ik werd door haar naar huis gestuurd. Ik moest een kraamverband in doen en proberen te gaan slapen. En 1,5uur later stond ze voor de deur om even te komen kijken. Ze heeft gevoeld en geluisterd maar gelukkig niks aan de hand. Echt een verklaring voor het vocht had ze niet: afscheiding of toch wat urine uit mn blaas. De baby kon ertegen geschopt hebben en het laatste eruit getrapt hebben. Nouja lang verhaal maar ik zou bellen! x