Hele rare vraag maar toch zit het me dwars ben nu 38 weken zwanger en voelde de baby erg weinig toen dacht ik ik zet wat op mijn buik daar reageert het kindje vaak wel op. Dus ik pakte een pot niveacreme maar die was ijskoud dus het kindje schrok volgens mij heel erg daarvan, kan het hierdoor in het vruchtwater gepoept hebben? Gr
Goedemorgen, Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar je hoeft niet bang te zijn dat de baby daardoor in het vruchtwater gepoept heeft. Een kindje kan nog geen koude dingen voelen in de baarmoeder. Het kleintje ligt lekker in het warme water. Waarschijnlijk reageerde de baby op de druk van de pot op de buik. Wat kindjes dan vaak doen is daar tegen aan trappen, omdat ze eigenlijk heel nieuwsgierig zijn. Misschien merk je dat ook als je jouw hand op je eigen buik legt. Voel je het kindje nog weinig bewegen? Als dat zo is, is het raadzaam om je verloskundige of gynaecoloog te bellen. Vaak willen ze controleren of er een reden is waarom de baby minder beweegt. Succes met de laatste loodjes! Groetjes Monique