Beste dames, Allereerst een gelukkig nieuwjaar voor iedereen! Ik heb een vraagje en maak me er zorgen over. Het is namelijk zo dat mijn buik niet erg groot is (ik zal later wel even een foto plaatsen), en hij staat qua groei dus nu al 3 a 4 weken gewoon stil. Nu voel ik de baby wel regelmatig schoppen en draaien, dus dat zit wel goed denk ik. Alleen ben ik zo bang dat de baby niet goed groeit. Wie weet of dit normaal is?
Wat is normaal... er zijn meiden die de hele zwangerschap geen gram aankomen of helemaal geen buikje krijgen. Je buik groeit, net als je baby, bij vlagen. Het kan dus best zijn dat ie nu even niet groeit, en dan over een paar weken ineens weer een stukje groter is. Zolang je baby goed beweegt en goed groeit is de omvang van je buik van ondergeschikt belang.
Dat had ik ook hoor. In jet begin ging het superhard en daarna stukken minder. Nu ik verlof hen en dus meer rust gaat het weer wat harder. De vk zegt dat ik een gemiddelde buik heb en dat de baby uiteindelijk een pond of zeven zal zijn. Ik zou me dus geen zorgen maken en jet anders eens aankaarten bij je vk de volgende keer. Ik heb dat ook gedaan toen niemand geloofde dat ik zes maanden zwanger was. Wedden dat ze je gerust stelt?
als je vk niet aangeeft dat je niet goed groeit is er niks aan de hand, groeischeuten zijn er tussen 18-22 weken en 28-32 weken, verder is het natuurlijk ook afhankelijk van kindje en moeder, het kan best zo zijn dat je kindje nog hard groeit maar dat jij het niet merkt
heb je foto gezien, niks mis mee! Zeker niet als het je eerste kindje is. Ik had bij mijn eerste zwangerschap een veel kleinere buik dan nu! Geniet er maar lekker van Amber
Ik zu me geen zorgen maken hoor; zag je foto met 17 weken en daar is jouw buik groter dan de mijne nu....@! maar je kan het idd altijd ff aan je vk vragen...! is je buik nu net zo als met 17 of wel wata groter?
meid maak je niet druk ; P. Ik heb volgens mij nog niet eens zo een buik nu als jij met 17 weken hihi En hier is alles in orde met de kleine. Dus terug op je roze wolk