schrikreflex verergert??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firsttimemom, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Nora is morgen 12 weken. De schrikreflex die we zo schattig vonden toen ze net geboren was, lijkt sinds een dag of 2 veel erger te zijn geworden! Vooral bij het inslapen. Is het normaal dat het erger wordt voor het verdwijnt? (rond de 3 maanden toch??)

Geen advies over inbakeren aub, ik wil alleen graag weten of het normaal gezien erger wordt voor het verdwijnt...

Ze lijkt overigens ook in een sprongetje te zitten op het moment :)

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Dat vraag ik mij ook af. Heb hetzelfde hier. Vooral in de moment voordat hij echt in slaap valt, schrikt hij soms wel 5 keer in een vijf minuten met als gevolg dat hij dus weer wakker wordt...

3. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Is de beweging ook heftiger dan voorheen bij jullie zoontje veertje??

Ik moet steeds denken aan mezelf... Soms heb ik ook zo'n moment vlak voor ik in slaap val, dat je zo'n "val" gevoel hebt...

Overdag valt het namelijk heel erg mee met de reflex van Nora, maar voor het inslapen lijkt t wel spastisch :)

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja hij lijkt zich echt rot te schrikken. lijkt wel erger ja. Volgens mij is het inderdaad net als wat wij hebben, dat je voordat je echt in slaap valt schrikt en het gevoel hebt dat je valt.
    Ik hoop dat het binnenkort minder wordt.

5. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Do CB voor de prikken, dan zal ik het eens navragen voor de zekerheid... :)

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb dat eens gevraagd. Eén arts zei toen dat het inderdaad net zo was als wij hebben (gevoel dat je valt) en een andere gaf aan dat als een kindje niet goed in zijn vel zit (zo heeft mijn zoon enorm veel last van krampen, hij slaapt nauwelijks op een dag) dit erger wordt.
    Nu vraag ik me wel eens af wat het CB gaat zeggen dan:) Zou het graag willen weten...!

Deel Deze Pagina