hoe minder flesjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is 6 wken oud, de ene keer drink ze 135 en de andere keer 100 cc. Ik bied dus 7 flessen aan 120/plus vier omdat ze ook nog nachts voeding vraagt. Als ze een keer langer slaapt schuift het schema op en dan kom ik aan 6 flessen.
    Nou, begreep ik van het cb dat ze vanzelf naar 5 flessen gaat omdat ze meer tijd tussen de voeding laat. Maar hoe merk je dit als je een schema hebt van om de 3,5 uur voeden?
    Hoe minder je in flessen eigenlijk?

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hier merkte ik het heel duidelijk aan mijn dochter. Maar meer in de zin dat de flessen te klein werden en ze steeds korter tijd tussen flessen liet.
    Wanneer ik dan de flessen ophoogde en meer tijd tussen de flessen liet ging het weer goed.

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Die fles valt af als hij in de nacht langer gaat slapen. Overdag blijft meestal wel ongeveer hetzelfde.
    Mijn zoon heeft ook nog geen ritme, dus elke dag verschilt zo'n beetje. Ik hou ook 3,5/4 uur aan zoveel mogelijk, maar als hij langer slaapt laat ik hem liggen. Een half uurtje meer of minder maakt niet uit. Ze melden zich wel als ze honger hebben.
    Het beste is als je de laatste fles rond 0.00u doet (tenminste dat doe ik) en dan slaapt hij vaak tot 5.30u door en dag geldt dan alweer als de eerste 'ochtend-fles'.
    Maar ik kom ook vaak nog op 6 flessen uit hoor.

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zat vrij lang op 6 flesjes. Tot 3 maanden ofzo. Ze kon ook geen grote flesjes op dus krijg ze ongeveer om de 3 uur. Later kon ze meerdrinken en kreeg ze om de 4 uur.
    We zaten toen niet meer met nachtvoedingen dus ze dronk alles tussen 7 uur in de ochtend en 23 uur in de avond.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier heeft ze het helemaal zelf mogen bepalen, ik gaf op verzoek. En het werden vanzelf grotere hoeveelheden (langzaam aan) en dus minder flessen.

Ze krijgt nu nog 3 flessen per dag.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier is het ook vanzelf gegaan, de nacht sliep ze toen door is al een fles eraf. Smorgen sliep ze ook langer en was er weer fles af. Naar mate ze ouder worden krijgen ze toch een ander eetpatroon straks, dan mogen ze fruit en groente heb je weer fles eraf.
    Mijn dochter is nu 9 maand en krijgt smorgens en savonds nog een fles van 180/6. Maar ga de ochtend fles langzaam afbouwen icm brood.

Je kunt de flessen ook rekken in tijd beetje bij beetje, zodat je zo een fles minder krijgt of minder voeding geven steeds. Kijk hoe je kindje erop reageert. Je zult zien dat het straks vanzelf allemaal gaat :)

Deel Deze Pagina