Eigenlijk tegen m'n principes......

Discussion in 'Baby en dreumes' started by toerist18, Dec 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    We hebben as zondag een etentje, we moeten er tegen 17.30 zijn.
    (kerstavond, dus wie wil er dan oppassen?)
    Ik neem Steven dus maar mee, en dat is echt tegen m'n principes, normaal heb ik zoiets van, tegen 18.30 ligt hij in z'n bedje normaal gesproken.Maar dit etentje krijgen we, en is met de familie.
    Ik denk zelf dat ik gewoon hem in de maxi cosi meeneem, en daar een flesje geef, en hopen dat het snel is afgelopen, en dat hij rustig blijft.
    Maar ik denk het niet, want hij is sávonds tegen 17.30 alweer moe, en ligt er om 18.30 al in.
    Dit gebeurt natuurlijk ook nooit, maar toch heb ik een naar gevoel, m'n kindje vind die drukt niks, en hoort in z'n bedje te liggen....zucht.
    Wat zouden jullie doen?

2. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Is idd lastig.

Toevallig zijn wij gister even ergens wezen eten en Alyssa is al een slaapwonder, dus ik had ook wel zoiets van, oh jee als dit maar gaat.
    Maar uiteindelijk is het meegevallen, ze ziet zoveel en als ze moe wordt dan geef ik dr speen en wiebel met de maxi-cosi.

Wat wel opvalt (bij ons dan) je bent echt zo klaar met eten, we zaten rond half 6 aan de tafel en we waren 10 over 6 alweer klaar, je eet gewoon zo snel met kleine kinderen. Maar nu zal dat avondje van jou wel langer duren denk ik.

Mischien is het toch een idee om de kindewagen mee te nemen en als hij moe wordt of huilerig dat je een stukje met m gaat lopen tot hij in slaap valt..

Succes en fijne dagen!

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Jah, ik ben wat makkelijker in die dingen, er zullen wel vaker situaties voorkomen dat het een keer een dagje net even anders loopt, daar horen kinderen ook flexibel voor te zijn.

4. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Jij bent mischien wel makkelijk daarin, maar als jij een baby hebt die daar niet zo makkelijk in is dan wil ik van jou wel graag weten hoe jij dat doet? ;)

5. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Nou, zij geeft niet aan dat haar baby er niet makkelijk in is, maard at het tegen haar EIGEN principes is, wie weet valt het best heel erg mee, en zoals ik al zei je kan niet hun hele leven elke dag garanderen dat de dagen hetzelfde lopen, een keertje weg zou in de meeste gevallen geen problemen hoeven geven. Als jij zelf er gestresst tegenover staat heb je trouwens een groter risico dat je baby dat oppikt en dus onrustig wordt.

En hoe ik dat zou doen, tja ik heb een kindje met een stoornis in het autisme spectrum en geloof mij, zij maakt overal drama, zij kan vrij slecht met "andere" situaties omgaan, maar als ik zelf rustig blijf en kalm ermee om ga gaat het goed.
    Onderschat niet wat voor invloed je eigen gemoedstoestand op je kindje heeft, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

6. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik zou een campingbedje kopen,
    die meenemen en steven op zijn vaste tijd
    daar dan in leggen.

wel op een andere kamer, en een babyfoon erbij.

dan kan steven toch lekker slapen
    en jullie kunnen rustig eten.

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ons kindje gaat vrij vaak mee ergens naartoe en slaapt dan in zijn reiswieg. Boven of beneden tussen de visite, maakt niets uit. terwijl dat eerst helemaal niet goed ging en hij vrij onrustig werd van te veel prikkels om hem heen. Het is ook een kwestie van wennen (in ons geval dan....)

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Hier nog een moeder die der overal druk overmaakt....

over het kerstdiner... en oud en nieuw... :(
    ik ben inderdaad iemand die alles stipt op tijd doet...
    en dus ook echt alles plant...

afgelopen weekend naar bungalow geweest... heb hem elke avond op zelfde tijd gewoon in reiswieg te slapen gelegt ging perfect....
    maar toch zit ik er elke keer weer tegenop en ben ik helemaal blij als hij lekker in zun eigen bedje ligt....

Hoe gaan jullie dat doen met oud en nieuw?
    met dat vuurwerk kunnen ze neem ik aan niet slapen...

9. sabina4

sabina4 Lid

Nov 7, 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Hoi

Wij nemen onze zoon ook overal mee naar toe. Zo kan hij ook aan het slapen in andere situaties wennen. Natuurlijk huilt hij weleens, hij moet ook wennen.
    De meeste mensen waar wij naar toe gaan hebben zelf ook kinderen en dus ook een camping bedje. Zo niet dan nemen wij het mee of hij slaapt in zijn dreami.

groetjes Sabina

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Hee sjarrel, da's lang geleden! Leuk je weer te spotten hierzo!

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ben je gek, Iman slaapt bijna overal doorheen :)

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    De mijne sliepen er ook doorheen, ligt er ook aan hoe je woont denk ik.

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Jep druk druk druk... maar jah :)

af en toe ken ik er wel weer even tijd voor maken ;)

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    We gaan wel gewoon, en we zien wel.
    Ik doe Steven wel in z'n liggende buggy,
    flesje mee, en dan zal hij hopelijk in de auto wel snel gaan slapen.
    Groetjes Mensi.

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben ook een keer met Britt uiteten geweest en zag er eignelijk ook als een berg tegen op.
    Toen we daarkwamen heb ik haar haar flesje gegeven en ze heeft toen in de maxi cosi gezellig rond zitten kijken. Ze had het reuze naar dr zin.
    Achteraf dus niets om me zorgen om te maken.

Ik denk dat deze leeftijd makkelijker is om ze mee te nemen dan dat ze 1½ zijn ofzo ..

16. Niet meer actief

rust zal je redden. Voel jij je goed, rustig, dan zal je kindje dat zeker oppikken. Zorg dat er geen vreemden ineens boven je kindje hangen, of dat ze hem gaan oppakken... Maar gewoon rustig achteraf zitten..

Astrid kon er absoluut niet tegen de eerste maanden. Dit kwam meestal doordat er altijd wel iemand met zijn porum in die van haar hing. Knap irritant. Maak meteen duidelijk wat JOUW wensen zijn en wat JIJ verwacht van de overige personen, om de avond voor jouw kindje zo soepel mogelijk te maken.

17. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou Steven gewoon meenemen en in de reiswieg/campingbedje te slapen leggen na een voeding.

Wij nemen Emme ook gewoon mee als we 's avonds naar familie/vrienden gaan. Dan gaat ze gewoon lekker daar slapen. Idd een beetje flexibiliteit daarin is wel fijn, voor jezelf en voor het kind.

Pim

18. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Ik weet wel zeker dat ik dat met Kaylee niet zou moeten proberen, al was ik de rust zelve... Kijk naar je kindje, jij kan het beste inschatten of je kindje het aankan of niet.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    De restaurants zaten vol :)
    dus we gaan bij hun thuis gourmetten,
    is iets makkelijker, ik neem pyama, babyfoon en campingbedje gewoon mee, hopelijk gaat hij slapen, en dan leggen we hem in de maxi-cosi als we weer naar huis gaan.
    En hij gaat bij niemand op schoot, anders weet ik zeker dat hij niet wil slapen. groetjes Mensi.

20. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Campingbedje mee en lekker laten slapen.
    Veel plezier.

Share This Page