Meiden omdat ik een kindje heb gekregen krijg ik geen contract verlenging dus krijgen we minder geld te besteden. Nu vraag ik me af waar ik het goedkoopste de boodschappen enzo kan doen. Tips zijn erg welkom
Wat vervelend voor je. . Boodschappen bij de Lidl en aldi zijn heel goed te doen. De Lidl heeft een heel mooi assortiment. Fruit en groente op de markt halen scheelt heel veel. Vlees dat in de aanbieding is in voren halen en invriezen. Luiers vd aldi zijn heel goedkoop en zijn prima in gebruik! Maak voordat je Boodschappen gaat doen een weekschema van wat je elke avond warm wilt eten. Dan haal je heel gericht boodschappen (lijstje maken)
Mag ik vragen wat de luiers kosten? Zijn ze er ook in kleine maten? Die van de lidl niet namelijk. Verkoopt de lidl ook bijvoorbeeld pakjes voor spaghetti enzo?
Dat inderdaad met als toevoeging dat je op de markt aan het einde van de dag nog meer groente en fruit voor je geld kan krijgen. Is vaak wel goed rijp (en smaakvoller!) dus niet erg lang houdbaar buiten de koelkast maar wel heel goed geschikt om in te vriezen! Om je vriezer niet in een grabbelton te laten veranderen is het handig om lege boterkuipjes te gebruiken, hier doe je dan een plastic zakje in, schep het vol, dichtknopen en deksel erop en de volgende dag kan je het uit het kuipje halen en heb je een perfect pakketje waar je een sticker op kan plakken waarop staat wat het is, wanneer het is ingevroren en tot wanneer je het kan gebruiken. Op deze manier past er meer in je vriezer dan je denkt en kan je volop gebruik maken van acties en heb je een fijne voorraad
Helaas hebben we hier geen markt maar bij mijn ouders wel dus zou af en toe daar kunnen. Bedankt alvast voor de tips Die voor de vriezer is een goede
Seizoensgroente en fruit gaan eten (wij eten biologisch dus ander verhaal maar daardoor ben ik meer seizoensspul gaan eten, anders ga je aan biologisch eten failliet) Dus niet aardbeien in oktober maar kijken wat is er nu geoogst en dat dan halen (ook bij LIDL of ALDI zijn de seizoensproducten goedkoop, veel aanbod dus lage prijs) Invriezen inderdaad als je veel gemaakt hebt, als iets in de aanbieding is evt kopen en bereiden en invriezen. Rot dat je nu zo krap zit, hoop dat het je helpt om hier tips te krijgen
Koken in grote hoeveelheden wil ook nog wel eens schelen (minder restanten) en heeft als extra bonus dat je 2x kan eten van 1x in de keuken staan! Veel kruiden/sauzen/groentepakketen maar ook gewoon recepten zijn gericht op 4 personen en als je maar met z'n tweeën bent heb je daardoor vaak over, dat is op deze manier op te lossen. Wel even goed kijken wat er wel en niet ingevroren kan worden en voor hoe lang natuurlijk. Wat ook een hoop geld scheelt is af te stappen van maaltijd-mixen, potten saus etc. Zelf maken is een stuk goedkoper (je betaalt iets meer als je het de eerste keer maakt maar als je kijkt naar hoe vaak je dat dan kan gebruiken ben je goedkoper uit), schrik dus niet van recepten die vragen om soorten specerijen die je niet in huis hebt. Het is de moeite waard die ervoor aan te schaffen. Op de markt beslaan ze het grootste deel van het aanbod, maar ook in de winkel ben je goedkoper uit als je gebruik maakt van seizoensgroenten en fruit, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken (geldt ook voor sommige soorten vis!) En als je een keer iets luxe wilt is het handig ervoor te kijken ná feestdagen, dan zit er veel korting op
geen pakjes en zakjes gebruiken maar zelf maken (is ook veel gezonder) het loont om prijzen te vergelijken in supermarkten. Lidl en aldi zijn qua groenten, fruit en vlees goedkoper maar in andere dingen niet altijd. maak een weekmenu en boodschappenlijstje en wijk er niet vanaf. gebruik maken van aanbiedingen, alleen als je die spullen normaal ook gebruikt. doe 1 keer in de week een restjesdag. Daar word je heel creatief van
Oh ja, en let bij aanbiedingen goed op! A-merken met korting lijkt vaak aantrekkelijk maar in veel gevallen ben je nog steeds goedkoper uit met het huismerk.
Elke dag vlees eten is ook niet nodig. Ipv vlees eten wij wel eens een eitje. Dat scheelt ook. Blader in de folder aanbiedingen. Soms is ah dan veel goedkoper dan de liddl. Maaltijd mixen zijn bij xenos vaak weer veel goedkoper. Ipv wokgroenten kan je ook zelf groenten snijden . Drink ipv frisdrank, ranja of water.
Misschien een tip, etos heeft een leuke luier actie. Alhoewel ik zweer bij pampers, heb ik hiervan een lading in huis gehaald. (Gewoon uitprinten en inleveren bij betaling) Verder doen wij boodschappen bij een turks groente&fruit winkel, daar halen wij altijd fruit voor de hele week & verse groente. De rest doen wij bij de lidl. & soms nog wat bij dirk & albertheijn voor a-merken die in de aanbieding zijn. Mn partner heeft een jaar zonder werk gezeten en daardoor gingen we hier ook opletten op de kosten. Turkse winkel met vers groente & vlees scheelde een hoop.
als wij pasta eten maak ik extra veel en dan invriezen voor een andere keer fruit halen wij bij lidl niet duur en lekker folders in de gaten houden er is nu veel sale bij bv hema rompertjes shirts en jurkjes voor 2 of 3 euro luiers alleen in de aanbieding halen wij hebben altijd kruidvat eigen merk
Kijk uit met de lidl en de aldi. Veel dingen zijn juist veel duirder dan het basismerk bij de plus of albert heijn. Zonder pakjes en zakjes koken is veel goedkoper en gezonder Geen kruidenmixjes kopen maar ook zelf maken. Kijk eens op kruidenmixen Groenten en druit op de markt en dan dingen kopen uit het seizoen. A-merk aanbiedingen lekker laten staan. Vaak ben je alsnog duurder uit als je het omrekent per hoeveelheid. Een maal per week boodschappen doen en niet iedere dag. Geen frisdranken en luxe koeken meer. Geen kant en klare maaltijden.
Enkele tips : - Boodschappen bij Aldi of Lidl. Bekijk ook de krantjes voor aanbiedingen. Wat je ook kunt doen is je boodschappen onder de loep nemen. Met welke luxe producten zou je bijvoorbeeld kunnen minderen? Wij hadden dit met frisdrank. We drinken nu veel meer water, ranja, en dat scheelt enorm. Billendoekjes kun je ook van een goedkoop merk halen. Ik ben een grote fan van Zwitsal, maar toch overgestapt naar een goedkoop merk. We vegen immers alleen de billetjes er mee af. - Qua kleding kun je ook naar de aanbiedingen kijken. Goed opletten wanneer er sale is. Zo heb ik laatst allemaal verschillende merkshirtjes gekocht voor een prikkie! Dat mag natuurlijk ook merkloze shirtjes zijn. Het is ook wel geluk hebben hoor. De maat moet er maar net tussen zitten. En misschien heb je familie met een ouder kindje die graag de kleding aan jou weggeeft. - Heb je abonnementen ie je kunt opzeggen of verlagen? Zo ja? Doen! Bijv. je mobiel omzetten naar simonly zodra je kan verlengen. - Grote porties koken, zodat je ze kan invriezen. - Speelgoed/ kleding / spullen die je niet meer gebruikt proberen te verkopen op marktplaats of facebook. Elke euro is er 1. - Eventueel kleinere en lichtere auto.
ik gebruik de goedkoopste billendoekjes van de kruidvat. goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden en ze ruiken heerlijk. 69 cent voor 70 doekjes.
Ik koop altijd de wasmiddelen, verzorgingsproducten enz. Bij de euroshopper en bij de action. (Of in Duitsland) Daar heb je de echte merken, maar dan bv uit een 'oude lijn' of uit een ander land. Ook m'n haarverf van swarzkopf koop ik bij wibra, de echte voor 4 euro. ook een tip, als je in de buurt van Duitsland woont, daar boodschappen doen. Daar kan je heel veel besparen op verzorgingsproducten, luiers, make up, baby potjes eten, brood e.d. Sommige producten zijn er juist duurder helaas. Ik ben zelf een boeken fan, ik spaar en ga twee keer per jaar naar de boekenbeurs, daar heb je alle soorten heel goedkoop. (Je kan natuurlijk ook naar de bieb) Dierenvoeding koop ik meestal bij de Boerenbond of bij de cranenbroek, dat scheelt heel veel.
Die wasmiddelen bij de action is ook duurder dan het lijkt. In de supermarkt koop je se geconcentreerde flesjes voor 30 wasjes voor 3/4 euro. Bij de kruidvat en andere winkels staan dan de grote flessen van drie liter. Maar die zijn niet geconcentreerd en dus ook maar voor 30 wasjes. Ook voor 3 euro. Prijzen op zich zeggen niet alles. Prijs per gram/kilo/ml etc wel.