Schrok me kapot vanochtend!

Discussion in 'De lounge' started by Dribbel, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik vind het ook heel erg storend (en asociaal) wanneer mensen hun honden maar vrij laten lopen op straat!
    Je weet immers nooit wat zo een hond gaat doen!!!
    vind het vrij bedreigend, zo een groot beest los op straat...

2. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Nou inderdaad, volgens mij is het ook gewoon verboden om je hond los te laten lopen in gebieden die niet aangemerkt zijn als 'losloopgebied'. Een woonwijk o.i.d. lijkt me zeker geen losloopgebied.
    Wij hebben 2 honden. 1 kan er sowieso niet loslopen (nou ja, hij kan het best wel maar ik vertrouw het niet 100% dus dan doe ik het liever niet, hij luistert in principe wel maar ik denk dat als ie bijv. een kat ziet ofzo dat ie gewoon foetsie is).
    De ander kan prima loslopen maar dan nog doe ik dat niet overal. Zeker niet in een woonwijk. Niet vanwege andere honden of kinderen (ze staat prima onder appel en zal trouwens ook niet zomaar op een kind of andere hond afrennen tenzij ze ze goed kent) maar vooral omdat ik bang ben dat ze onder een auto komt (en dat zou dan gewoon mijn schuld zijn aangezien ik haar los laat lopen.. Want ik vind dan echt niet dat het de schuld van de automobilist is. Niet dat dat er nog toe doet als mijn hond aangereden wordt trouwens..).

Ehm.. sorry nogal off topic dit. Wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik het dus ook niet vind kunnen als je je hond niet onder appel hebt staan om hem dan los te laten. En al helemaal niet in een woonwijk.

Share This Page