Wijkende buikspieren, iemand ervaring

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke20, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Ik heb sinds gisteren pijn in mijn buik. Ik ben er zelfs wakker van geworden vannacht. Nu heb ik vanmorgen de verloskundige gebeld en zij zei dat het waarschijnlijk ging om een soort spierpijn, omdat mijn buikspieren aan de kant aan het gaan zijn. Heeft iemand anders hier last van gehad. Ze zei dat het maar een paar dagen zou mogen duren en dat ik anders terug moest bellen. In ieder geval alvast bedankt voor jullie verhalen.

Groetjes Mariska

2. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb zo'n pijn in mn buikspieren gehad dat ik niet meer kon lachen.
    Mijn buik werd de eerste weken al zo erg opgerekt.
    Heb je een gespierde buik?

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi

Nee, ik had niet echt een gespierde buik voor mijn zwangerschap. Maar met een kruik is het goed te doen. En als ik er niet teveel bij stil staan is het goed te doen. Dank je wel voor je reactie.

Groetjes Mariska

4. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik heb er ook niet echt last van gehad, maar ik heb nu sinds 2 weken gym en daar krijg je oefeningen voor je buik. De rechte buikspieren moet je zo min mogelijk gebruiken. Als je deze teveel gebruikt kunnen ze gaan wijken en wordt je buik slapper na de bevalling. Dan moet je meer moeite gaan doen om je buik weer een beetje in vorm te krijgen, dit werd daar gezegd.

Wat zij als tip gaf is dat als je op staat vanuit bed of op de bank, dat je eerst je benen op de grond zet en je dan vanaf de zijkant omhoog duwt. Dus dat je niet in ene recht omhoog gaat zitten. Zodat je de rechte spieren zo min mogelijk belast.
    Ik weet niet of ik het een beetje duidelijk uitleg :(

Deel Deze Pagina