Mijn zoontje drinkt nog steeds zijn flesje half leeg

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by PvH10676, Nov 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PvH10676

PvH10676 Nieuw lid

Oct 18, 2007
    4
    0
    0
    Hallo!

2 Weken geleden heb ik gemeld dat mijn zoontje ineens zijn flesje halverwege weigert. Gelukkig drinkt hij steeds wel wat, 2 weken geleden weigerde hij soms helemaal. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost en zijn we al ruim 4 weken aan het tobben met voeden. Inmiddels ben ik al een keer bij de huisarts geweest en bij het consultatiebureau. Op het consultatiebureau vragen ze om nog 2 weken geduld te hebben en nog af te wachten, maar ik wordt er soms een beetje moedeloos van. Nog even wat (naar mijn idee) belangrijke punten:
    hij begint gulzig te drinken, maar halverwege duwt hij de speen uit zijn mond, overstrekt zich en begint te huilen. Sinds 1 week poept hij meer dan normaal, echt zeker 3/4 keer per dag (normaal gesproken maar 1x per dag), als hij zijn flesje niet meer wil dan stopt hij zijn handje bijna helemaal in zijn mond. Zou hij misschien toch tandjes krijgen? Kan het zijn dat dat zo'n lange aanloopperiode heeft? Ik probeer het steeds van me af te zetten, maar je kunt je voorstellen dat dat niet meevalt als je 5 flesjes per dag moet geven die steeds opnieuw geweigerd worden.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk zelf nog niet echt aan tandjes. Maar uitgesloten is het natuurlijk niet. Hij is niet bekend met spruw?
    Slikt hij veel lucht naar binnen tijdens het drinken?

Ilja

3. PvH10676

PvH10676 Nieuw lid

Oct 18, 2007
    4
    0
    0
    Hoe kan ik merken dat hij teveel lucht binnen krijgt? Ik gebruik een s-vormige fles

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Krampjes..veel boeren....fles niet leeg willen drinken.

Ilja

Share This Page