hoi, ik ben benieuwd naar ervaringen van andere moeders: mijn dochter is bijna 2,5 en slaapt nog zo`n 2 uur tussen de middag. mijn zoon is ruim 8 mnd oud en slaapt 3x, ongeveer van 8.00-9.30, van 12.00-14.00 uur (tegelijk met mijn dochter)en van 16.30-17.30 uur nu wil mijn zoon de ochtend niet meer altijd slapen, en geef hem eens ongelijk... t ideale schema zou zijn ongeveer: 9.00-11.00 en 14.00-16.30 uur ofzo. maar ja, dan heb ik de hele dag n kind in bed liggen en kom ik t huis niet meer uit! ik heb al gedacht hem `s morgens later in bed te leggen en dan de middagslaap ook wat later te maken, mijn dochter kan ook best pas om 13.00 uur naar bed bv. maar als hij dan slaapt tot 15.00 uur ofzo, houdt hij t de rest van de dag niet vol... hoe hebben jullie dit gedaan?
Mijn jongste hield het ook niet vol om de hele ochtend wakker te blijven, maar wilde ze wel tegelijk laten slapen. Dus legde ik hem rond 9 uur in bed en maakte hem na een half uur, 3 kwartier weer wakker. Zo was ie rond half 1 moe genoeg om tegelijk met de oudste naar bed te gaan. Hij hield het soms niet vol tot de avond en sliep dan nog rond half 5 zo'n 20 minuten.
ja, dat ga ik vandaag maar es proberen. hebben vanmiddag een familiefeestje van half 3 tot ongeveer 18.00 uur, dus ben benieuwd hoe dat gaat. als hij t niet volhoud, komen opa en oma hem ophalen. altijd fijn om wat achter de hand te hebben.