Voordat mijn kleine er was vond ik in het openbaar voeden de normaalste zaak van de wereld. Ik zag mezelf al lekker met de kleine dagjes weggaan, op een terrasje discreet voeden. Maar... Nu is íe er echt en doe ik dat dus nooit, omdat ik nu toch een schroom voel om in het openbaar te voeden. Als ik hier in het dorp ben en hij gaat zich melden weet ik niet hoe snel ik thuis moet komen. Mijn voornemen om dan even ergens rustig te gaan zitten om hem te voeden komt totaal niet uit. Ik voel me daardoor nu zo beperkt en aan huis gekluisterd door die voedingen. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe dacht en denk je nu over voeden in het openbaar en waar voed je dan? En doe je dat bv makkelijker in een andere stad dan op een terras waar je iedereen kent of juist niet? En voed je ook wel eens bij anderen thuis of zo tijdens een bezoek?
ik heb er nooit problemen mee gehad. probeer het gewoon eens, op een makkelijke plek waar jij je fijn voelt. niet te druk. misschien ergens waar veel andere moeders met babies zijn? die misschien zelfs ook aan het voeden zijn? en neem een grote sjaal mee die je over je heen drapeert, dan ben je lekker discreet!
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad ... maar daar heb je niet zo veel aan Wat Kaatje ook al zegt: thuis oefenen met een omslagdoek of misschien zelfs oefenen met in een draagdoek voeden ... dan hoeft niemand het zelfs door te hebben En zelf heb je misschien het gevoel dat iedereen naar je zit te kijken omdat je je ongemakkelijk voelt. Maar dat is niet zo hoor. Waarschijnlijk heeft niemand het door
Ik heb er ook niet zo'n last van.... de eerste keren vond ik wel spannend hoor Wat misschien zal helpen is een borstvoedingstrui, ik heb er zelf één van boob. Er is niks zichtbaar als de kleine dan drinkt De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibeha, borstvoedings
Hoi, Misschien kan je eens hier op deze site kijken waar je in jouw buurt kan voeden Voeden kan hier. Als je het dan eerst eens op zo'n plek kan proberen, misschien is de stap daarna wat makkelijker om ook op andere plaatsen te voeden. Ik moet zeggen dat ik het eerst ook heel spannend vond om buiten de deur te voeden. Maar ik vond het ook geen prettig gevoel om dan maar binnen te blijven. Ik heb het toch maar gedaan en ik heb ook altijd wel een hydrofiele luier in de luiertas bij me om de boel af te dekken voor wat extra privacy (je ziet namelijk bijna niets). En nu vind ik het helemaal niet meer vervelend. Ik geniet eigenlijk overal van het voeden of dat nu thuis is of ergens anders. Ik heb trouwens ook wel de tip gehoord om eens voor de spiegel te voeden, thuis. Dan kan je zelf zien hoe weinig je eigenlijk ziet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes en veel succes! Mariska
Ik vond het in het begin ook niet zo geweldig, maar word er steeds makkelijker in. Denk dat je er gewoon aan moet wennen. We waren zondag naar de dierentuin en ik heb gewoon gevoed waar genoeg mensen het konden zien. Maar ze zien net niets dus. Laatst op een verjaardag zei iemand tegen me: heeft ze geen voeding nodig?? Eh duh... daar ben ik mee bezig. Had ze het nog niet in de gaten. Ze dacht dat ze gewoon lag te slapen bij mij
Ik heb het laatst voor het eerst gedaan, maar voelde me er absoluut niet prettig bij. Ik voed met tepelhoedje dus die moet er eerst op, dus zit je net even iets langer bloot. Zou het niet zo heel snel weer doen in ieder geval.
Ik zag er aan het begin ook tegenop om in het openbaar te voeden. Maar nu heb ik er geen problemen meer mee. Ik heb altijd handige kleding aan om mee te voeden. Geen speciale truitjes, die vind ik vaak niet mooi en te duur. Maar ik doe meestal een hemdje met spaghetti bandjes aan die wat meerekt en daar overheen een truitje die je makkelijk omhoog kan doen. Als ik dus ga voeden doe ik eerst onder m'n trui m'n bh en hemdje naar beneden, dan pak ik Thijs en als hij met z'n hoofd voor mn borst ligt trek ik pas m'n trui omhoog, je ziet dus niks want z'n hoofd zit ervoor. Als hij klaar is trek ik meteen m'n truitje naar beneden en doe pas daarna m'n bh en hemdje weer goed. Maar het is idd ook een kwestie van wennen, aan het begin vond ik het ook spannend en dacht dat iedereen keek, maar dat valt reuze mee.
Hier hetzelfde als pinkpuma; op die manier ziet niemand wat... Maar ik voed dus wel gemakkelijk op plekken waar ik niemand ken, dan tussen bekenden. Van de zomer waren we met mijn schoonouders en de kids een middagje weg, en toen had ik een sjaal bij me, (zo'n dun standaardsjaaltje wat je op de markt altijd kunt krijgen, twee voor 5 euro, zeg maar Daar heb ik een boel van, dus kan altijd een goeie kleur nog meenemen bij m'n outfit En die dingen zijn groot, dus daar past een boel kind onder. Nou moet ik zeggen dat momenteel buitenshuis voeden ook wel echt moet met sjaal, anders is Thirza te afgeleid. Toen ze kleiner was, voedde ik nog met tepelhoedje, dat was niet zo handig buitenshuis Bij de volgende ga ik me in die beginperiode denk ik maar eens bekwamen in het voeden IN de draagdoek, (waar ik Thirza wel veel in heb gehad ook).
Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe altijd getimed heb om voordat ik weg ga te voeden. Straks naar de jonge gezinnenbeurs en de winterfair en daar zal ik wel moeten. Op de beurs heb je een stand waar het kan dus dat is alweer makkelijk. Op de winterfair moet ik kolven dat word alweer een uitdaging hahaha.
Voeden in de draagdoek lijkt mij ook ideaal, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Mijn kleintje is nu 7 weken en ik hem hem altijd in foetushouding in een doek van draagdoek.nl/bykay. Kan iemand me uitleggen hoe ik hem dan kan gaan voeden? Moet ik hem dan uit de doek halen, er anders in leggen, anders knopen? En misschien nog een stomme vraag, maar als je een sjaal gebruikt, waar doe je die dan omheen? Over het hoofd van je baby, of over de bovenkant van je borst of zo? Zijn er ergens foto's te vinden op internet waar ik dat kan bekijken?
Ik vind het nog altijd beetje genant, op de een of andere manier denk ik dat ik altijd aangestaard wordt, maar doe het toch, wel ergens waar t rustig is zoals la place of bijenkort restaurant. Niet midden in de mac dus of een bankje in de stad. Wel jammer dat sommige mensen altijd kijken of een mening klaar hebben staan, terwijl borstvoeding geven de normaalste zaak van de wereld is, ook buiten!
Hebben jullie allemaal kleine borsten ofzo? Ik heb behoorlijk grote borsten gekregen en die zie je dus echt wel als ik aan het voeden ben. Ik zie het mezelf niet in het openbaar doen, zou me er ongemakkelijk bij voelen! Maar ik vind het geen probleem als ik het een andere vrouw zie doen! Dat gezeur van mensen dat ze het ongepast vinden, een kind moet toch eten!!!
Ik had er nooit problemen mee, ik heb ook nog nooit afkeurende blikken ofzo gehad. Nou ja 1 keer, bij de familie van mn man, die zijn van de gereformeerde kerk, en we waren daar op de koffie. Toen Sterre honger kreeg deed ik hup mn shirt omhoog en mn bh open, die mensen vielen bijna flauw. Gelukkig kreeg ik een knipoog van mn man en ben ik maar gewoon verder gegaan, het gesprek kwam na 5 minuten weer een beetje haperig op gang haha Dat is de enige keer dat ik me ongemakkelijk voelde. Ik zou het gewoon doen hoor, voeden, begin anders inderdaad eerst in een andere stad, en als je bij vrienden op de koffie bent zou ik het al helemaal gewoon doen! Als je zelf doet alsof het doodnormaal is dan doen anderen vaak niet anders. Op een drukke verjaardag vroeg ik altijd wel of ik even boven mocht voeden, anders vond ik het zo onrustig voor Sterre. Suc6!!
Ja, ik heb een flinke voorgevel (al van mezelf en nu dus nog groter) en volgens mij is dat ook wel eerder zichtbaar. Mijn hobby is het ook totaal niet om in het openbaar te voeden, ook niet bij familie of vrienden hoor. Maar goed, anders kom ik nergens meer, dus ik doe het toch. Ik heb altijd een enorme sjaal bij me die ik er overheen drappeer. In een restaurant ofzo zorg ik dat ik met mijn rug naar iedereen toe zit. Ik voed ook vaak in de auto als ik een wat langer ritje heb, net voor ik op bezoek ga of ga winkelen o.i.d.
Ik voed ook niet graag in het openbaar maar soms moet het even. Laatst pannekoeken gaan eten met de hele familie, en toen moest het wel. Jitte had honger en wel nù! We zaten een beetje in een hoek, dus ik ben met mijn rug naar alle andere mensen gaan zitten, jas aan om eroverheen te leggen en drinken maar! Ging eigenlijk best goed, en Jitte heeft heerlijk gedronken...
ik heb ook een flinke cup hoor, F... maar het valt echt best mee, alleen bij het aanleggen zie je het een beetje. ik draag of zo'n bv-shirtje, of zoals al beschreven een hempje waarvan je de bandjes omlaag kan doen met daar overheen een truitje dat omhoog kan. of een vrij diepe hals die omlaag kan, maar dan heb je wel een sjaaltje nodig . dat drapeer ik dan over mijn borst en hals. je hebt mensen die een sjaal over de hele baby doen, ik doe dat niet, alleen over mijn borst. ik wil haar hoofd kunnen zien. het maakt niet veel uit, waar je je lekker bij voelt. even thuis oefenen is idd een goed idee. ik heb er echt geen moeite mee, ik voed echt overal. als er maar een comfortabele stoel is! trouwens echt hollands om hier preuts over te zijn! in engeland waar ik woon is het veel normaler. en buiten europa helemaal. zelfs in moslimlanden heb ik het veel gezien. lekker makkelijk met al die doeken, dan zie je echt niets! het is toch heel natuurlijk? en wie er problemen mee heeft heeft wat mij betreft pech!!
ik heb cup E maar voedt ook gewoon in het openbaar, met evntueel een hydrofielluier eroverheen. ik moest laatst wel lachen, ik zat op de voorstoel in de auto te voeden, op een parkeerterrein langs de snelweg. tegenover de auto stond een bankje en daar ging een man op zitten. na ongeveer 10 minuten kreeg hij in de gaten wat ik aan het doen was, hij werd vuurrood en sprong zowat van het bankje af
Haha, dat had ik een tijd geleden ook... even voeden bij een tankstation en de pompbediende had blijkbaar even rookpauze en wilde voor onze auto gaan staan. Duurde even voor ie doorhad wat ik aan het doen was, en toen was ie heel snel weg, hahaha Met een sjaal erbij, drapeer ik die over mijn rug en schouders en dan het ene uiteinde de ene kant langs haar beentjes en andere uiteinde over haar hoofd en alles. Zitten we samen bijna in een soort van tentje zeg maar... Ik kan dan naar binnen kijken, maar mensen om me heen zien niks. Maar dat doe ik dus alleen als het erg druk is, zodat Thirza niet al te afgeleid is. Heb zelf cup D/E momenteel, dus ook wel genoeg te zien, maar ach... als ik zie hoe laag uitgesneden sommige meiden en vrouwen hun shirts dragen, zie je bij hen meer dan bij mij als ik zit te voeden
Interessant onderwerp.... ik had zelf gedacht dat ik NOOIT in het openbaar zou durven voeden.Ik heb grote borsten en heb ook best wel schaamte. Mijn dochtertje is nu 13 dagen oud, en het is nog niet voorgekomen dat ik haar in het openbaar zou moeten voeden, maar ik zou het nu gewoon doen als het nodig is.