Ik denk als ik jullie reacties zo lees dat het vooral een kwestie is van even voorbereiden (hemdje aan onder mijn trui en ff bedenken waar het handig is) en dan gewoon doen. Die site had ik trouwens al gekeken, maar in mijn omgeving staat er niks op. Ik zal dus zelf maar eens rondkijken.
Ik heb nooit in het openbaar gevoedt. Nu is dat niet meer zo'n probleem, omdat ze nu niet meer zo veel voedingen krijgt kun je tussendoor makkelijk weg. En ik ben het ook aan het afbouwen omdat ik ff pauze wil voordat de volgende zich meldt! Maar op de één of andere manier heb ik het altijd zo gepland dat ik mn meissie voedde voordat we ergens heen gingen maar het eerste jaar zijn dat dus nooit hele dagjes uit geweest, maar altijd maar een paar uurtjes. Ik heb wel een aantal keer in de auto gevoedt en dat vond ik wel goed te doen, en voelde me ook op mn gemak. Dus mocht je ergens heen gaan met de auto en daar ook weer makkelijk naar terug kan tijdens je uitje dan is dat misschien ook nog een idee. Verder heb ik helemaal geen problemen met mama's die in het openbaar voeden, vind het doodnormaal. Maar mij zou het niet goed af gaan.
Ik durfde eerst ook niet zo goed. In het ziekenhuis hadden ze een speciaal kamertje waar het lekker schemerig was, en met goede stoelen enzo, waar je fijn kon voeden. Daar zat je met andere mama's, en zelfs toen vond ik het al een beetje een beklemmend gevoel. Ik was zelf ook nog aan het prutsen, dus dan heb je toch het idee dat iedereen mee kijkt! Nu moet ik ook als we bijvoorbeeld ergens heen gaan, maar ik zoek altijd even een plekje voor ons samen op. Even bij de toiletten op een stoel, in een hoekje ergens, bij iemand boven op een studeerkamer, of in de kerk bij de creche. Ik heb vaak een blousje aan met een spaghetti hempje er onder, dus blousje half open en hempje omhoog, dan zie je eigenlijk erg weinig. Het voeden gaat nu ook gemakkelijker, dus dan is het ook handiger te verbergen. Echt in het openbaar doe ik niet. Mijn man wil het liever niet, en ik voel me er zelf ook niet helemaal prettig bij. Buiten op een bankje vind ik zelf nog niet zo'n probleem, maar laatst zat er op een feestje iemand in mijn blikveld gewoon te voeden en de hele goegemeente kon meekijken! Aan de ene kant niet zo'n probleem, maar laatst keek mijn opa heel pontificaal mee, en daar voel ik me toch niet zo prettig bij. Bij hele goede vrienden vind ik geen probleem, en bij totaal onbekenden ook niet, maar daar tussenin is zo'n grijsgebied die niet alles van me hoeft te weten
Mijn oudste voed ik niet meer in het openbaar, maar de jongste wel en in die paar weken dat ze er nu is heb ik het al verschillende keren gedaan. Eergisteren op het perron en in de trein, gisteren nog in een steegje op een brandtrap en in een portiek! Gewoon doen, de eerste keer is het eng, maar daarna niet meer!
't Is een kwestie van wennen hoor. Wat helpt is het idee dat je meer aandacht trekt met een baby die schreeuwt van de honger als met een kind dat tevreden tegen je aan ligt te drinken.
Klopt. Ik heb regelmatig zitten voeden in het openbaar en kreeg dan reacties als: aaaah, wat ligt dat kindje toch lief te slapen! Hadden ze dus helemaal niet door wat ik aan het doen was