Het leeftijdverschil tussen mijn zoontje en onze aankomende spruit zal 2 jaar en 1 maand zijn... ben alvast aan t bedenken wat nou handig is.... een duowagen? een plankje op de bugaboo zodat mijn zoontje kan staan? of zon soort zittinkje op de bugaboo (schijnt iets nieuws te zijn ipv plankje)? hoe hebben jullie t zelf gedaan?
ik ben er nu al overna aan het denken. wij zijn nu bezig met de 2e en waarschijnlijk als ik binne een half jaar zwanger zou zijn (2x gelukt) en het gaat goed zou alicia ook ruim 2 zijn. ik denk dat ik gewoon een plankje ga halen voor aan de kinderwagen want als ik alleen ben ga ik toch niet ver weg. als we naar de stad gaan of iets wat langer duurt is papa der ook bij en mag ze in der eigen buggy.
Hier is het leeftijdsverschil bijna twee jaar. Wij hebben een duowagen (tweedehands) gekocht voor met name als ik met beide kinderen alleen zou zijn en naar de winkel moest ofzo (ligt nu even heel anders door bi, maar dat is weer een ander verhaal). We hebben ook rondgekeken voor een kiddyboard al dan niet met zitje, maar volgens de verkoopster zou het dan nog maar geschikt zijn voor kleine eindjes omdat onze zoon nog te klein is om zo lang op zo'n plankje te staan/ op zo'n zadeltje te zitten. Ik zou uds toch voor een duowagen kiezen als ik jou was.
Bij ons zit er 22 maanden tussen. En in het begin heb ik kaye in de buggy gedaan en yahro in de buikdrager. Sinds kort hebben we dus een fietskar omdat ik alles met de fiets moet doen en daar kunnen ze ook prima met zijn tweeen in!
Ben er zelf ook heel erg mee bezig en ik denk dat`wij voor een duo wagen gaan. Mij lijkt zo'n plankje lastig als je grotere kind een periode heeft van "lastig zijn" en niet willen blijven staan enz. Je kan ze daar niet op vastmaken volgens mij. Maar heel in het begin zal de kleine in een draagdoek gaan denk ik. Heb ik bij Merel niet gedaan, maar lijkt me toch fijn om je baby zo bij je te dragen en makkelijk.
ik zou zelf toch ook echt voor een 2e hands duo wagen gaan, want ik zie het nu bij ons zoontje (nu bijna 3) dat hij met 2 jaar echt te klein was om op een plankje mee te gaan, vooral als hij wilde slapen....
Ik zou ook voor een duo wagen gaan. Een kindje van 2 moet vind ik nog lekker kunnen liggen en slapen als het nodig is.
Hier dus ook een duowagen. Tweedehands helemaal niet duur. Voor 50 euro heb je al een goede incl. babynestje. Voor dat geld ga ik echt geen gedoe aan met meerijdplankjes e.d.
Wij zitten ook te denken aan een tweede en dus ook aan een duowagen. Ik denk dat twee net te jong is voor zo'n plankje. We zitten we te denken wat we met de andere wagen gaan doen. Verkopen?
Ik heb een Phil&Teds wagen. Het handige van deze wagen is dat je 'm ook voor 1 kindje kunt gebruiken! Het leeftijdsverschil bij ons is overigens 16 mnd.
Ik ga ook 2e hands een duo wagen kopen, voor als ik alleen weg moet, maar ik ga ook zeker een nieuwe kinderwagen kopen, voor als ik samen met iemand weg ga. Vind dat die kleintjes in de duo wagen niet lang, goed kunnen liggen en dat vind ik toch wel belangrijk.
Op dit moment neig ik ook naar een duowagen, omdat Daan nog niet los staat en loopt. Maar wat ik hierboven las - kinderwagen i.c.m. draagzak - is natuurlijk ook een optie, had ik nog niet aan gedacht. Mits de kleinste het natuurlijk prettig vindt in een draagzak. Daan vond dat helemaal niet leuk. Groetjes, Wendy
Wij gaan geen duowagen aanschaffen. We gebruiken de wandelwagen al maanden niet meer (en buggy hebben we niet) doen alles met een draagdoek en dat werkt prima ! Dus straks zal of de baby of onze grote knul in de draagdoek gaan. Mischien nog wel een meerijplankje.
Mijn dochter zit eigenlijk nooit meer in de buggy, dus ik koop gewoon een meerijdplankje. Er zit op het koment dat onze tweede dochter geboren wordt 2 jaar en zeven maanden tussen.
Hé meiden! Ik zit ook in dubio hoor. Ons leeftijdsverschil is straks 18 maanden en wandel dus graag en ben veel op stap alleen. Als papa er bij is, is het natuurlijk geen probleem, maar alleen zit je toch. Heb ook een draagzak en wil het daarmee gaan proberen, maar neig toch steeds meer naar een duo-wagen. Ga eens op MP kijken voor 2e hands, want nieuw kopen zie ik niet zitten
Wij hebben via marktplaats een duowagen gekocht en een plankje voor achter de kinderwagen. Zeker in het begin was de duowagen erg fijn tijdens de boodshappen. Nu pak ik vaak de andere wagen met het plankje want de oudste kan al behoorlijke afstanden zelf lopen. Al moet je er wel wat langer de tijd en veel geduld voor hebben!
Wij hebben een duowagen gekocht. Ik zag het niet zitten dat hij op een plakje moet gaan staan, gezien wij nogal afstanden lopen omdat we twee honden hebben. Hij is nog zo klein en houd dat nooit vol. Nu heb je ook van die opklapbare stoeltjes welke je aan je "oude" kinderwagen kunt koppelen, maar uiteindelijk zijn we "gezwicht" voor een nieuwe gezien de oude ook aardig "oud" word, en deze het zeker niet nog drie jaar volhoudt (hij zakt er namelijk ook al wat doorheen)... Groetjes, vonneg
Esmee wil nu niet meer in de buggy, maar ik denk dat als de baby er straks in ligt mw het wel interessant vindt om voorop te zitten. Ik krijg er een van mijn collega anders had ik wel een tweedehands gekocht... Vooral omdat Esmee ook altijd bij me weg loopt :S
Hmmm lastig hè... ik was er ook over aan het nadenken maar heb besloten de beslissing uit te stellen tot de kleinste uk er is. Tegen die tijd kan ik het best inschatten wat mijn oudste (dan 20 maanden) nodig heeft en prettig vindt. Ze loopt nu al erg goed, dus ik denk dat een plankje prima is voor kleine stukjes. Naar de winkel zou ik voor een draagdoek voor de kleinste kiezen denk ik. Maar misschien dat ik toch een duowagen wil als de kleine er is. Zien we dan wel!
Meiden, kreeg net van iemand door dat een buggypod ook erg handig is. Best wel een goeie oplossing dacht ik zo en stukken goedkoper dan een duowagen. Het is een stoeltje met extra wiel die je aan je buggy of wandelwagen vast kan maken, maar let op, niet op alle buggy's en wandelwagens passen ze. Google even 'Buggypod' en je ziet de foto's verschijnen.