zoals de titel al zegt; hoe regelen jullie alles om op tijd op je werk te geraken en op tijd in de creche? zo doen wij het: ik werk fulltime als verzorgende mijn vriend moet de maandag, dinsdag en donderdag naar school en is de rest van de week thuis (school begint om 8 u tot 4 uur en het is een half uur rijden) dwz dat ons zoontje op maandag, dinsdag en donderdag een hele dag naar de creche gaat, moet daar om 7 u zijn zodat vriend op tijd op school raakt dwz: 22 uur laaste flesje ten laatste 23 u slapen ik sta dan op om 05u, douch mezelf, ontbijt, maak de valies van het kleintje (boekje invullen, ...) maak om 05.30 u de kleine wakker (anders slaapt hij door tot 6/7 u en kunnen we hem geen flesje geven, papa heeft dan geen tijd meer en in de creche zijn ze ook druk bezig met alle kindjes te ontvangen dus kan het dan ook even niet tot 07.30 u en ik wil niet dat de kleine zo hard weent van de honger na een hele nacht flink doorslapen) geef hem zijn flesje, hou hem recht tot 06U en maak dan papa wakker, geef hem een kus en vertrek papa staat dan op, doet hem in bad, zet hem in de sitter, ontbijt en stereliseert een aantal flesjes, wast zich en om 06.50 u de deur uit, langs de creche en dan naar school als me vriend niet naar school moet, laat ik Seth doorslapen, als hij dan wakker word is het voor de papa want ben ik meetsal al gaan werken of moet ik net vertrekken dit lukt heel goed, we hebben dan ook geluk dat Seth al ee, redelijk vast ritme heeft voor 3 maand hoe doen jullie het? ben best wel nieuwsgierig xxx
Eerlijk gezegd vind ik dat je je wel heel veel werk op de hals haalt, zo 's ochtends vroeg... Vooral met dat steriliseren en badderen. Het steriliseren doe ik 's avonds en dan de flesjes in de koelkast, Dan zijn ze ook nog goed om mee te geven. Badderen doen wij altijd 's avonds.... Hier gaat het makkelijk... Ik sta om 5.30 op, (werk ook in de zorg, 7.00 beginnen) douche, eet,kolf en ga werken. Papa haalt de kinderen om 7.30 uit bed, wast ze en kleed ze aan, Jelle drinkt zijn fles leeg terwijl hij aangekleed word en Jitte krijgt het flesje wat ik gekolfd heb. Om 8.15 zijn ze beide op het kdv en om 8.30 is papa op zijn werk...
Ik zou zeggen doe wat meer de dag daarvoor.. Is beetje erg vroeg om dat allemaal sochtends te doen. Douchen, steriliseren, ontbijt klaarmaken, boekje invullen kun je allemaal dag daarvoor. Dan hoeft die kleine niet zo vroeg zn bedje uit en jij ook niet.
Ik ben het eens met bovenstaande, als je wat meer doorschuift na de avond, kan de kleine wat langer slapen. Die is zo te lezen al een uur wakker voor hij weg moet.
zoo jij doet zeker nogal wat op zo'n ochtend. Mijn zoontje gaat 18 november voor de eerste keer naar het dagverblijf. Tja weet nog niet hoe ik het gaat doen. Ik denk zoals altijd. Fles mee voeding mee, extra kleertjes en zijn speen en dan de deur uit na zijn flesje van 07.00 uur.Maar ik zou de meeste dingen de dag ervoor doen (savonds dus).
Je kunt ook niet steriliseren Om half 7 wordt zoonlief wakker en dan komt ie in ons bed liggen. Om kwart voor 7 gaat manlief douchen en daarna maakt hij de fles. Vervolgens haalt hij ons zoontje uit bed, geeft hem die fles en dan ga ik douchen/aankleden. Vervolgens gaat zoonlief een beetje spelen terwijl wij eten en ons verder klaarmaken. Om 8 uur laat manlief de hond uit en doe ik de jas etc. van zoonlief aan. Om kwart over 8 stappen we op de fiets zodat zoonlief om half 9 op het KDV is en wij om 9 uur op de universiteit. En met dit schema kunnen we het redelijk rustig aan doen Zoonlief wordt gewoon zo vroeg wakker, anders waren we waarschijnlijk ietsje later opgestaan.
Als ik vroege dienst heb moet ik om 07.00 beginnen. Ik sta om 06.00 uur op, was me en kleed me aan, ff beetje mascara op mijn wimpers, eten en om 6.35/6.40 zit ik in de auto. Mijn man moet om 7.15 weg en hij maakt Tess om 06.45 wakker, gaat haar wassen en aankleden en geeft haar de fles. Daarna vertrekken ze naar het kdv. Tas inpakken, douchen ect. doen we 's avonds.
hai, ja veel werk smorgens ik begin meestal om 6.30u dwz ten laatste om 6 uur de deur uit en dan zie ik seth niet meer tot 17 uur savonds dus geef ik hem met plezier zijn eerste flesje sohtends en de flesjes kunnen we pas smorgens sterileren, want we hebben er niet zo veel en ze moeten allemaal mee naar de creche badderen hoeft nt per se hoor, is afh van of mijn vriend wil of nt en ofie tijd heeft maar als wij hem dan nt wakker maken isie er toch rond 6 u en raken we er niet dus dan maar om05.30u HIJ EET BEST vlug (in 10Min een flesje van 150) maar we moeten hem een 15min reht houden ivm reflux, dus verliezen we best veel tijd als we hem laten liggen tot hij vanzelf wakker word (6/7 uur dus) word de ohtend praktisch onmogelijk en badderen smorgens is niet altijd even slecht omdat hij af en toe spuugt snachts... oooh, ik doe her met plezier, sta toch altijd te vroeg op omdat ik zelf tijd nodig heb voor ik wakker word en op deze manier lukt het wel xxx
Ik zou idd ook veel dingen s'avonds doen en klaarleggen,s'ochtends washand over gezicht en billen en badderen komt s'avonds wel! Ik heb gelukkig wel wat meer luxe,de kleine wordt nog opgehaald en gaat mee naar oma en op maandag past mijn moeder hier op. Maar ik leg s'avonds alles klaar en pakt de tas ook in. s'ochtends sta ik om 07.00 op,douche maak me op en doe mijn haar,rond half 8 haal ik de oudste uit bed,was haar gezicht en billen,kleed haar aan en geef haar een bord pap,om 08.00 haal ik Roos uit bed geef haar de fles en kleed haar aan om 08.25 ga ik de deur uit met de oudste en breng haar naar het kdv,daarna fiets ik door naar mij werk,moet om 09.00 beginnen.
Bedoel je dat je elk flesje maar 1x gebruikt en dan alles steriliseert? Dat hoeft helemaal niet, joh! Als ze nog heel klein zijn is 1x per dag steriliseren voldoende, en kun je 1 flesje makkelijk de hele dag gebruiken. Zo heb ik het van mijn kraamverzorgster geleerd. Na gebruik omspoelen met heet water (als je het prettig vind kun je ook een sopje gebruiken) en dan afdrogen en in de koelkast bewaren. Dat is echt voldoende! En het scheelt je een hoop werk.
Ik moet om 8 uur beginnen en het is een dik half uur rijden. Zelf sta ik om kwart over 6 op. Om te wassen, aan te kleden en ontbijt te smeren. Mijn jongens maak ik om 20 voor 7 wakker. Ze gaan direct in de kleren, en rond 7 uur gaan we naar het KDV. Wij hebben het super getroffen dat hun de 1e fles voor ons doen. S'morgens doe ik ze echt niet in bad. Dat doen wij dan altijd sávonds. De avond daarvoor pak ik alles in zoals kleren en schrijf ik in het schriftje. Verder hebben we 2 flessen en voeding vast op het KDV verblijf liggen. Pffff moet er niet aandenken om zo'n ochtend te hebben als jou. Zo snel alles doen. Dan ben ik super chaggie. Als ze naar mijn ouders gaan dan gaan ze in pyama en al daar heen ik verschoon ze alleen en mijn moeder doet de rest. Heeft de flessen al klaar staan als we aan komen en zij doet ze dan in bad en kleed ze aan. Ideaal geregelt en het scheelt enorm veel tijd s'morgens.
Wij hebben 2 dagen opvang voor Robyn, 1x is op maandag en dan begin mijn vriend pas rond 11uur. Dus dan hebben we absoluut geen haast. (Robyn wordt dan rond 10uur opgehaald en gaat daar in bad De andere dag staan we allebei om 7 uur op. Vriend gaat dan alvast douchen en maakt daarna Robyn wakker (en wast haar en kleed haar aan). Ik ga naar beneden om het ontbijt klaar te maken, zelf te ontbijten en dan ga ik douchen. Zo kunnen we alledrie rond kwart over 8 de deur uit, ik naar mijn werk en vriend naar het KDV en dan naar zijn werk.
Ik vind het nogal sneu voor je kleintje dat hij zo vroeg wakker word gemaakt omdat jullie dat graag willen/praktisch vinden. Kunnen jullie hem niet om 6.20 de fles geven en daarna in een wippertje rechtop houden terwijl papa dan zichzelf "doet"? Ik snap ook niet dat de kleine zo vroeg in bad moet. Al met al vind ik het een hoop drukte zo 's morgens
Hier een kindje dat al ietsjes ouder is.. maar toch.. Avond ervoor maak ik het tasje klaar. Avond ervoor douchen we. 06.50 uur opstaan, wassen, aankleden, makeup, enz.. 07.10 uur zoontje wakker maken, lekker wassen met washandje, kleertjes aan. Dan naar beneden, maak ik ontbijtje klaar voor ons. Rustig de boterham op eten. 07.45 uur vertekken we, en dan hebben we echt alles rustig aan gedaan! (dit is een voorbeeldje van de dagen dat ik hem naar het kdv moet brengen, en mn vriend al om 7.00 uur moet beginnen met werken)
Sta allebei om 05:30/05:45 u op! Waarom moet jij om 05:00 u opstaan en je vriend pas om 06:00 u? Jij werkt fulltime...hij parttime...ik begrijp de verdeling echt niet! Douche/eet en doe je ding, zorg dat alles klaar staat om na de fles direct te kunnen vertrekken... maak die kleine pas om 06:00 u wakker (of later...wat past qua tijd)! Slaap is zo belangrijk voor die kleintjes...het is al vervelend dat ze vroeg hun bed uitmoeten voor het kdv...en de kans is trouwens ook groot dat hij dat ritme zich eigen gaat maken, en dus ook in het weekend om 05:30 u gaat wakker worden...dat deed ons kleintje namelijk naarmate hij wat ouder werd...
Toen fae wat kleiner was werd ze om 7 uur wakker of wakker gemaakt. Papa maakt het flesje, mama verschoont de luier en kleed haar aan en geeft daarna de fles. Papa is ondertussen douchen en aankleden. Boekje schrijven, badderen en tasje klaarmaken met spulletjes doen we de avond te voren, alleen stopte we smorgens na de fles, nog snel even haar (omgespoelde) flesje en haar knuffel erbij. Het boekje zat dan al in het tasje. Al met al hebben we een half uurtje werk en ging papa dan om half 8 met haar weg. Mocht ze snachts spugen ofzo, dan heb ik voor dat soort dingen (buiten gewoon washandjes) altijd speciale Zwitsal kant-en-klare washandjes zeg maar. Lekker snel fris en schoon. Maar s avonds badderen vinden we altijd fijner, lekker op het gemak en dan lekker warm en rozig van het badje, (na het flesje) naar bed.
Ik ben blij met mijn Gastouder, kon niks vinden wat al om 6.45 open is en wisselend kan! Ik werk op een zorgboerderij en begin om 07.00. Ik sta om 05.30 op, even douchen en eten. De avond ervoor zorg ik dat de tas helemaal klaar is. Om 6.05 ga ik de auto halen en haal Thijs uit zijn bed. Hij gat met slaapzak en al in de maxi cosi en zo in de auto. Om 06.50 zijn we bij de gastouder. Dan gaat hij nog even slapen en om 08.00 eerste fles en zij wast hem of doet hem in bad! Helemaal geweldig!
een tip: koop er een paar flesjes bij!! en waarom moeten ze allemaal mee?? Ik gaf 1 fles mee, en de voeding apart... en geloof me, het went dat je je kleintje pas weer einde van de dag ziet...het is toch zielig om hem om die reden zo vroeg wakker te moeten maken? Als je vriend nu die fles doet, kan jij hem 05:55 u uit zijn bedje halen...heb je hem toch nog even gezien ik keek s'ochtends altijd even om het hoekje in zijn kamertje...heerlijk! Ik kon ook niet weg zonder dat gedaan te hebben hoor!. En vervolgens belde ik mijn vriend dan 2 u later op hoe vrolijk hij was en of hij zijn flesje op had gedronken...even het ochtendritueel mee-beleven zeg maar...dat gaf me altijd een fijn gevoel voor de rest van de dag!
Ik zet alles de avond ervoor klaar; tas, kleding, mijn lunch in de koelkast, kopje on de de senseo . Om 5:45 sta ik op, douchen, aankleden, dochter uit bed, wassen, aankleden, flesje en de auto in. Gelukkig gaat onze dochter maar 1x in de week naar het kdv....
Onze zoon gaat 's avonds in bad en dan leg ik alles al klaar voor de volgende dag (kleding, boekje schrijven, tas inpakken etc.). Mijn man vertrekt al erg vroeg, dus 's morgens ben ik alleen. Ik sta om 6.15u op en heb dan een half uur voor mezelf (douchen, aankleden, make-up etc.). Om 6.45u maak ik mijn zoon wakker. Wassen met washandje en aankleden en dan beneden samen ontbijten. Om 7.30u ga ik de deur uit richting kdv.