Waarom doet hij dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Rare vraag misschien, maar Ties was altijd een onwijze lekker bek. At alles wat los en vast zat, haalde hem niet uit. Maar nu sinds een tijd begint hij zijn eigen regels op te stellen met eten, zoals alleen eten als zijn rechterbeen op tafel mag liggen. Maar dan alsnog at hij goed. Nu sinds een paar dagen wil meneer ineens niks meer. Ja, 1 of 2 happen om dan net alsof te doen dat hij het niet lust, gooit het eruit, stopt het zelf nog 1 keer terug in zijn mond en werkt het vervolgens met zijn tong weer naar buiten om vanaf dan pertinent niks meer te eten. Totdat het toetje komt, dan heeft meneer ineens reuze trek en kan je het niet snel genoeg naar binnen lepelen. Dit is gewoon met de gerechten die hij voorheen altijd normaal at, dus waarom ineens dit? Ik ga hem niet extra veel toetje geven omdat hij anders misschien wel honger heeft. Dat is goed toch? Of moet ik hem nou elke keer wat anders geven terwijl wij ook aan het eten zijn in de hoop dat hij dat wel eet? Of is dit gewoon zo'n uitprobeerfase?

2. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Het is een fase. Wij hadden dat een aantal weken geleden ook. Mijn ventje at echt heel goed en lustte toen ineens zijn fruit, brood en groente niet. Maar wel trek in vla :D
    Hij spuugde ook alles uit en lekker schudden met zijn hoofd.

Wij hebben er geprobeert geen aandacht aan te besteden maar dat was heel moeilijk omdat je je toch zorgen maakt maar dit heeft maar eventjes geduurd en hij eet nu zelfs meer.

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Het enigste wat hier vaak goed helpt is zelf met smaak eten en overdreven roepen dat ik het zo lekker vind, dan wordt ze toch wel nieuwsgierig naar haar eten ;) Verder probeer ik er zo min mogelijk aandacht aan te schenken als ze eens geen zin heeft.

4. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Eet hij al zelf? Misschien wil dat helpen. Hier ook een dametje dat op een gegeven moment niet meer wilde eten, bleek dat ze het zelf wilde doen. Sindsdien gaat het weer perfect.

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Wel heel herkenbaar! Cecile doet het ook sinds afgelopen week. Eerst een paar happen warme hap met al wat gejammer tot dat ze het echt niet meer wil hebben en de kaakjes stijf op elkaar houdt ......maar toetje gaat er wel in hoor! Het is denk ik echt een eigen IK aan het ondekken is en dwingen helpt echt niet het maak je dan ook nog eens zelf moeilijk.

Deel Deze Pagina