ik ben nu weer zwnager van onze 2e.. ik wil onze baby net als bij ons dochtertje bij ons op de kame rneer leggen de eerste maanden.. soms heb ik alleen het gevoel dat ik de enige ben die dit doet.. of vergis ik me.. zijn er meer mensen die dit doen of willen doen? en fleuren jullie de kamer dna ook op voor de baby? tot hoelang plannen jullie je kindje bij je te laten slapen op de kamer? of hoelang hebben jullie het gedaan?
Onze wieg is niet zo groot dus ongeveer een maand of 4 dan moet ze wel naar het ledikant. In NL is het helemaal 'in' om je baby bij je op de kamer te leggen, veel nemen de kinderwagenbak.
ooh toch wel.. soms denkik echt dat ik de enige ben maar ik vind het wel makkelijker met voeden... en natuurlijk kan ik de kijken en horen of de baby het goe doet.. toch beetje bezorgd he
Hoi, ik heb gestemd anders. Ze slaapt bij ons op de kamer in het wiegje en idd tot ze er niet meer in kan. Overdag slaapt ze wel in haar ledikantje op dr eigen kamertje. Vind het wel fijn haar snachts goed te kunnen horen. Groetjes dieneke
mijn zoontje heeft ''genoodzaakt'' bij ons op de kamer gelegen tot hij bijna 9maand was ( hij heeft sinds kleine 2 week zn eigen kamertje)
Daan heeft nooit bij ons op de kamer gelegen. OMdat we bang waren dat hij er aan zou wennen en niet meer op zijn eigen kamer wilde slpane. Als gevolg hij is het niet gewend en als ie wat ziekies is wilt ie niet bij ons liggen en das balen. De 2e komt wel lekker bij ons op de kamer
Quinn heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Er is daar ook geen ruimte voor en we hadden ook zoiets van hij kan lekker in zijn eigen kamertje slapen.
Wij hebben in de eerste week Merel wel eens bij ons in bed gehad omdat ze zo veel huilde, maar dat was snel niet meer nodig.
Louise heeft de eerste 4 weken in het wiegje geslapen op onze kamer, daarna hebben we haar in haar eigen ledikantje gelegd want ik werd van ieder zuchtje/geluidje wakker. Ze heeft ook wel eens bij ons in bed geslapen als ze al erg vroeg begon te huilen en zo konden wij nog even een half uurtje of een uurtje slaap meepikken. Maar eigenlijk slaapt ze dus gewoon in haar eigen bedje.
valentijn slaapt dus sinds kleine 2 weken op zn nieuwe kamer en hij hoefde er niet aan te wennen, ging gelijk goed
Yildiz slaapt nog steeds bij ons op de kamer, helaas uit nood want we hebben een klein huisje. Maar als ik groter zou wonen zou ze op de kamer blijven tot ze borstvoeding kreeg dus tot 9 maanden ( toenw as het over met BV) met de 2de ga ik het wel op die manier doen ( febraurie gaan we eindelijk groter wonen)
Ik heb 'anders' gestemd. Na 4 dagen ging hij heerlijk in zijn eigen bedje, op zijn eigen kamertje slapen.
Wij hebben geen ruimte op de slaapkamer, dus eigenlijk helemaal geen keus. Ze ging gewoon gelijk naar haar eigen kamertje en onze oren stonden op steeltjes.
tot dat ze niet meer in haar wiegje past blijft ze bij ond op de kamer. de planning was totdat ik stopte met borstvoeding maar vind het wel gezellig en makkelijk zo. ze komt snachts trouwens nog vaak voor een voeding.
Ik heb ook anders gestemd. Bij ons blijft ze tot ze een half jaar is op de slaapkamer. We hebben een grote slaapkamer, het bedje staat niet in de weg, ik word niet wakker van elk geluidje en ik vind het heel gezellig. Zie er nu al tegenop om haar naar haar eigen kamertje te verhuizen, maar goed, zal er toch een keer van moeten komen. Ik heb de kamer niet echt opgeleukt voor de baby, we hadden de eerste 3 maanden alleen een klamboe boven het ledikant en een kastje met een verschoonkussen. Maar ja, de klamboe is nu weg en ze wordt 's nachts niet meer wakker voor een voeding of verschoning, dus dat doe ik alleen op haar kamertje zelf.
Tot 4 maanden in de wieg bij ons op de kamer en tijdens het voeden bij ons in bed. Dat kwam er op neer soms een halve nacht. Daarna op zijn eigen kamer in de wieg (tot 6 maanden daarna in het ledikant) maar ook met de voedingen bij ons in bed, als ik in slaap val ligt hij vaak een halve nacht of langer bij ons. Best knus hoor zo'n warm lijfje tegen je aan. Mijn man legde hem eerst altijd terug maar nu laat hij hem ook bij ons slapen. Sven heeft er geen last van dat hij niet naar zijn eigen kamer wil en slaapt bij anderen ook gewoon goed.
Het advies is wel op je kindje de eerste drie maanden bij je op de kamer te laten slapen. Wij hebben er voor gekozen om het niet te doen omdat mijn man er 's ochtends om 5 uur uit moet en ik moest met voeden altijd licht aan hebben vandaar. Maar het lijkt mij wel heel gezellig en ook wel geruststellend.