Hoe is dit wettelijk geregeld? Wat is redelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lang verhaal kort: kinderkledingstuk besteld, vervormd na 1x wassen. Teruggestuurd en nieuwe gekregen. Gewassen, eerste was leek ok, maar waas over kleding. Tweede keer wassen, kledingstuk geeft enorm af! Roze kleding is donkergrijs geworden en kledingstuk zelf is ook niet keer draagbaar. Bestaat uit lichte gekleurde en donkere delen. Is dus geen 1x gedragen!

In eerste instantie krijg ik na melden vd klacht een ander artikel aangeboden, wat in prijs lager is dan het mijne. Ik vraag naar geld retour en een kleine compensatie (10e) voor 1 lievelingskledingstuk van mn dochter. Dus niet voor de volledige schade.
    Geld retour word toegezegd, verder niet. Ik ben steeds heel netjes en begripvol naar hun toe geweest.

Ik vind het knap vervelend. Het heeft me heel wat stress en was bezorgd, er staat niks in label over apart wassen, en het is dus de tweede keer dat door hun fout (stof niet voorwassen) het hier mis is gegaan. En het was ook nog eens voor een verjaardag. Pfff, heb mijn buik er van vol.

Waar heb ik recht op en wat vinden jullie redelijk? Het gaat om een handgemaakt artikel van 30 euro.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dit waren dus twee roze leggings.

Bijgevoegde bestanden:

3. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    het is toch logisch dat je nieuwe kleding met soortgelijke kleuren wast?? vind dit meer jouw schuld eigenlijk..

4. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe het wettelijk is geregeld, maar ik denk niet dat je moet verwachten dat je geld ter compensatie krijgt voor het andere kledingstuk. Hoogstens een kortingscode. Want zij kunnen niet controleren hoeveel dat kledingstuk waard was voor het wassen. En ok de schade door hun kledingstuk komt..

Bovendien vind ik wel dat je had kunnen bedenken dat het apart gewassen had moeten worden. Dat is toch een gangbaar iets?
    Wat voor stof was het trouwens?

5. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie nu de foto's pas. Maar die leggings zijn wel heel erg grijs! Dan zal t gekochte kledingstuk dus best donker zijn geweest. Dan vind ik dat je zelf ook wel beter had kunnen nadenken. Dat gooi je toch niet bij roze leggings in :(
    Ik vind dat je echt je geld voor de aankoop terug zou moeten krijgen aangezien je zegt dat t ook heel erg vervormd is. Maar een compensatie voor de rest? Nee.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik weet niet of dit nog wel een kwestie is van kleuren door elkaar gooien. Jeetje het lijkt net of de kleding uit een beerput is getrokken. Ik was ook alles door elkaar en ja dat is wel eens mis gegaan maar dit gaat wel heel ver.
    Kun je niet ergens een voorwaarden formulier vinden van de verkoper? Misschien staat daar wat in.

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wat voor kleur was het nieuwe kledingstuk?

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat voor kledingstuk is het dan dat die leggings zo enorm zijn verkleurd?
    Sommige kledingstukken blijven afgeven en zelfs na meerdere malen wassen en dat moet je gewoon apart houden.
    Kan me voorstellen dat je baalt maar zou er zelf geen slapeloze nachten van kunnen hebben.
    Misschien niet meer daar bestellen.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou gigantisch balen, in jouw geval is het afgeven dusdanig dat het niet normaal meer is.

Stuur eens foto's op naar dat bedrijf. Hoe het kledingstuk er nu uit ziet na 2 x wassen en zet erbij hoe je het gewassen hebt. En de foto's van de rose leggings erbij.

Afgeven van kleding is iets wat vaker voorkomt, maar van rose leggings die echt DONKERgrijs worden heb ik nog nooit gehoord!

Hoe het wettelijk in elkaar steekt weet ik niet maar mijns inziens spreek je echt van een ondeugdelijk produkt waar wel regels voor zijn. Bel eens naar Kassa of liever nog naar Radar? Die weten dat goed uit te leggen, Radar zeker.
    Het is echt iets voor de Belbus vind ik ;)

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Heb je het eerst apart gewassen?
    Ik heb een donkere broek voor mijn zoontje en die is nu een jaar oude en die moet ik nog altijd eerst in een emmer koud water zetten en echt niet in de gemengde was doen, hij blijft afgeven.

Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld is maar als je het niet apart wast is het eigen fout denk ik.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind dat zij best wat kunnen doen maar of je dat ook kunt eisen..

Betreft apart wassen, ik denk dat ik dan raar ben.. Ik was nieuwe kleding 1 keer apart, eerst in een emmer koud water voor een nacht en dan wassen. En vanaf dan gaat alle gekleurde kleding bij elkaar in. Ik was alleen wit apart. Hier gaat nooit iets fout ofzo..

12. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook alleen nieuwe kleding apart waar dit op staat gegeven. (soms in plaats van apart wassen, zelfs alleen zo'n doekje die kleur opneemt) Nog nooit problemen gehad. Vind dit wel erg bijzonder hoor. Denk dat de maakster van de kleding dit echt wel wil weten. Zou igg de foto van de ooit eens roze leggings opsturen.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Maar donker goed was je toch niet met lichte kleuren?

Ik zou het zelf mijn eigen schuld vinden als ik zoiets had had ik het maar gelijke kleuren moeten wassen

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bedankt voor de reacties!
    Hier even een foto van een stukje van het voorpand, dat heeft dus deze print en een witte onderlaag. Achterpand is zwart.Ter herkenbaarheid voor de shop wil ik niet een hele foto plaatsen (schandpaaleffect hoeft nu ook weer niet ;) )

Ook niet onbelangrijk: na een nachtje in het water apart zetten van het kledingstuk was het water nagenoeg zwart! Zie andere foto.
    Het gaat om katoen.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ohja, en ik heb uiteraard direct het hele verhaal inclusief foto's per mail verzonden. Ik ben echt supervoorzichtig met wassen altijd, vooral met kleding van de kids. Heb ook altijd standaard colordoekjes er bij in zitten.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Geen idee wat redelijk is (ik denk zelf eerlijk gezegd alleen vergoeding van het gekochte kledingstuk), maar ik vind het wel raar dat het stofje zóveel afgeeft.
    Ik heb hier namelijk precies hetzelfde stofje liggen en daar een rokje van gemaakt, maar dat geeft helemaal niet af. En ik heb het echt al vrij vaak gewassen. Zou je niet kunnen vragen of de verkoopster contact opneemt met de fabrikant van het stofje (of de winkel waar zij de stof heeft gekocht)? Misschien dat zij nog iets kunnen betekenen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk eigenlijk wel dat dit een verffout van de stof is..want ook al had ts alles apart gewassen dan was het nieuwe kledingstuk als nog verziekt. Overigens zou ik zelf dit stofje ook bij een roze legging gegooid hebben hoor..is niet super donker. En dat dir leggings er zo uitkomen is wat mij betreft geen geval van verkeerd gewassen.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Linda, na je quote heb ik mijn post aangepast. achter dit stofje zit een witte onderlaag, en het achterpand is zwart...

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeetje dat geeft af!
    Ik had het waarschijnlijk ook bij de roze leggings gegooid hoor.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen, want dit hoor echt niet hoor.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow haha, dat verklaart wel iets ja, ik vond het al zo raar ;). Maar dan nog vind het ik écht heel erg afgeven.
    Ik zou het overigens zelf ook gewoon bij de felgekleurde was (en dus bij de roze leggings) hebben gewassen hoor.

Deel Deze Pagina