Weten jullie hoe het zit als je een kindewagen wil meenemen als je vliegt? geen buggy, want wij zullen vliegen met een jonge baby. Moet je extra betalen of geldt het als een koffer of is het gewoon gratis? En moet je het van tevoren aangeven bij boeking van je ticket?
wij zijn net terug uit turkije en wij hadden gewoon de kinderwagen met kinderwagen inzet mee ... deze mochten we mee nemen tot de gate en daarna werd hij in het vliegtuig gedaan. hou er wel rekening mee dat ze niet zuinig zijn op je spullen dus als je een dure wagen hebt deze best wel is beschadigt uit een vliegtuig kan komen ! wij hebben het niet gemeld ze wisten namelijk dat er een baby mee ging en dus ook een kinderwagen!
De maxicosi mag je meenemen in het vliegtuig. Het onderstel moet je onderaan de trap voordat je het vliegtuig ingaat laten staan. De medewerkers zetten het onderstel dan in het vliegtuig waar de rest van de bagage ook staat.
Mag wel, kinderwagens en buggy worden onder in het vliegtuig geladen. Kost niets extra, tot een bepaalde leeftijd mag je die gewoon mee nemen.
Ik heb gebeld van de week met de KLM. Ik moet wel betalen.. Je hebt je eigen koffer en die zit bij je ticket prijs maar een kinderwagen (reiswieg/maxicosi/frame) die gelden als tweede stuk bagage en dat kost 55 euro bij de KLM.. Maxi cosi mag mee in het vliegtuig.. De rest gaat in de laad ruimte en alles moet al 1 geheel verpakt worden. Dus ik ga de speciale bugaboo koffer halen voor op reis daar past alles in (behalve maxi cosi dan)
Ik zou echt even bij de maatschappij waarmee je vliegt goed informeren. Wij moesten een paar jaar geleden onze kinderwagen inchecken, gelijk met de koffers. Onze kinderwagen mocht dus niet mee tot aan de gate. Daar stonden we dan met onze baby 1,5 uur voor vertrek zonder wagen, gelukkig had ik nog een buikdrager mee. Wij vlogen met Transavia, en mijn ervaring (niet alleen die ene keer) is dat zij zeer moeilijk doen/ strikt zijn wat betreft kinderwagens mee in het vliegtuig. Alleen paraplu-buggy's en maxicosi's mogen mee tot aan de gate, alles wat daar aan niet voldoet moet vooraf worden ingecheckt. Kinderwagen mag je - als ik mij niet vergis - tot een bepaald gewicht gratis meenemen. Informeren dus! Ik zou sowieso wel iets van een alternatief, buikdrager of zoiets, meenemen. Alleen al voor bij de aankomst, en het wachten op je koffer. De kinderwagens, buggy's etc. worden niet altijd als eerste uitgeladen en liggen niet meer zoals vroeger in de slurf op je te wachten
wij hebben onze quinny buzz toch echt tot de gate mogen mee nemen en dit was 2 weken geleden ! het enigste waar wij op moesten letten was omdat de buggy uit 2 delen bestond deze ook 2 labels moest hebben !
Daarom is het denk ik goed om vooraf even te informeren, en dan nog... Er zijn zoveel verschillende ervaringen. Misschien ligt het ook nog eens aan de persoon bij wie je incheckt, maar wij moesten onze wagen (Stokke) toch echt inchecken, terwijl deze ingeklapt niks groter zal zijn als de Quinny. In Portugal (terugreis) mocht hij wel mee tot aan de gate, en toen zaten er meer kindjes op de vlucht... Wij hebben altijd heel veel gevolgen, en wij wisten toen ook niet beter dat je je wagen gewoon mee mocht nemen tot aan de gate.
Precies hier ook zo, net terug uit Ibiza en wij hadden een dubbele kinderwagen bij ons uit 2 delen met 2 labels gratis mee. Werd bij landing naast het vliegtuig uitgeladen, tot aan de gate mee als je dat wilt.
wij vliegen regelmatig en moeten het altijd gewoon afgeven net voor het vliegtuig. je krijgt het dan meestal gelijk terug als je het vliegtuig weer uit gaat, maar er zijn ook landen die het dan bij de bagage leggen. ik heb nooit extra hoeven betalen voor kinderwagen.
Vliegt je baby mee? Want dan is hij gewoon gratis hoor. Zwager wilde de kinderwagen voor zijn zusje meenemen, maar reisde dus zonder kind en hij moest idd wel 55euro betalen. Vorig jaar ook met KLM naar Rome gevlogen en namen onze bugaboo mee. Deze hoefden we niet meteen met de bagage mee te sturen, maar vlak voordat we instapten, hadden we hem in een transporttas gezet en gaven we hem mee aan her personeel. Zodra we in Rome het vliegtuig uit kwamen, stond hij al klaar. Kostte ons niks. Begin dit jaar naar Tanger gevlogen met RAM, precies hetzelfde gedaan, kostte ons ook niks.
Schiet mij maar lek! Ik zie ons nog staan... We hebben de dame bij de incheckbalie nog wel op zeer respectvolle wijze over de balie getrokken en zijn vervolgens nog verhaal wezen halen bij de informatiebalie van Transavia, maar de wagen ging mooi de koffers achterna en de baby kon op de arm/ buikdrager. En ik weet dat op onze vlucht een gezinnetje zat ook met een baby in een maxicosi... die konden hun onderstel inchecken. Ander half uur met een Holands welvaren in maxicosi sjouwen is evenmin geen pretje! ... maar wellicht zijn ze op deze botte/ zeer onvriendelijke houding jegens ouders reizend met kleine kinderen & kinderwagens teruggekomen (volgens de bagagerichtlijnen op de website in ieder geval nog niet). We hebben de discussie in ieder geval niet nog eens opgezocht en hebben een maclaren aangeschaft. . Onze ervaring was van 3 jaar geleden.
huh dat is een beetje raar. als je kindje gewoon mee gaat is het gewoon gratis hoor. ik heb twee maanden geleden nog met klm gevlogen en werd niet gerekend als bagage.
Wij vlogen naar Barcelona met vueling en mochten alleen een paraplubuggy mee tot aan de gate, daarna werd hij ingeladen... Bij zowel aankomst op Barcelona als op schiphol moesten we naar een speciale band lopen om hem weer op te halen... (dus niet op de kofferband maar op een speciale band, op schiphol helemaal uiterst linkse band)
Ik heb zelf op de luchthaven gewerkt als check-in bediende. Het beste is om bij de check-in het reeds te melden. Zo wordt de buggy in het systeem geplaatst en krijg je een label mee. Deze doe je om de buggy. Bij inscheping laat je de buggy achter aan het vliegtuig. Deze wordt dan ingescheept in het ruim. Bij aankomst op bestemming is die dan ook het eerste wat ze terug uit het ruim halen zodat ie klaarstaat wanneer je het vliegtuig verlaat.
Met KLM zijn wij onlangs naar Aruba gevlogen, met kinderwagen die mee mocht tot aan de gate en zonder extra kosten. Voor een baby die op schoot gaat mag je zelfs nog 10 kilo bagage meenemen in een aparte koffer...
Niet overal dus.... zowel op Barcelona als hier op schiphol moesten we haar op de arm dragen tot aan de bagagebanden... stond helemaal niets klaar... (wel mochten we trouwens bij het instappen als eerste het vliegtuig in, op beide luchthavens)