Schuifpui v.s. openslaande deuren

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Aangezien we toch al een hele verbouwing tegemoet gaan in ons nieuwe huis, hebben we besloten om ook maar direct een schuifpui te plaatsen.
    Maar nu twijfelen we! Een schuifpui of openslaande deuren.

Wat hebben jullie en waarom hebben jullie daarvoor gekozen?

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben openslaande deuren en puur omdat we dat veel mooier vinden en omdat het beter bij het huis past.

Lastig is dat he een keuze maken, anders eens een kijkje nemen bij bedrijven die schuifpuien en openslaande deuren verkopen.

Het voordeel van een schuifpui is wel dat je geen last hebt van deuren die in de weg zitten als je ze open hebt.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik ben fan van een schuifpui. En dan glas van boven tot onder.
    Openslaande deuren vind ik wat onhandiger, ze wijken uit en daar moet je bij de inrichting van je tuin/ kamer rekening mee houden.
    Maar ook het type woning speelt een rol. Een moderne woning vind ik mooier met pui en wat ouder, past vaak beter met openslaande dueren.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben voor openslaande deuren gekozen. In ons oude huis hadden we een schuifpui en dat wilde ik niet meer. Bij een schuifpui schuift de ene zijde achter de andere en is de opening dus maar 1 raam en de ander blijft altijd op zijn plek. Bij openslaande deuren kun je ze heerlijk beiden open doen.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een schuifpui, maar ik wil heel graag openslaande deuren.
    Dit omdat we de schuifpui niet van buitenaf kunnen afsluiten.
    We hebben dus alleen de voordeur waardoor we naar binnen en buiten kunnen....heel handig als je de voordeur een keer dicht doet met de sleutel er van binnen nog in..NOT.

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben openslaande deuren gekozen. Ik vind het veeeel mooier dan schuifpuien en het past beter bij onze stijl.

Maar ik snap wel dat een schuifpui praktischer is als je bekijkt dat een schuifpui geen ruimte in neemt bij het openen en openslaande deuren wel.

Hier een foto van onze deuren.. Let niet op de tuin, van het voorjaar krijgen wij pas een fatsoenlijke tuin/heg! :D
    Eindelijk geen inkijk meer!

Bijgevoegde bestanden:

7. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Toen we hierin trokken zat er een schuifpui...ik vond het persoonlijk een rotding...haha! Gaat maar aan 1 kant open, wanneer de zon er een tijdje op stond ging die niet of bijna niet open (het was geen jonkie, maar ook geen antiek) en het slot was ook niet echt veilig geloof ik... Hebben nu openslaande deuren en heerlijk! Sluiten zoals de voordeur met die pinnen die er boven en onder uitschieten, kunt 1 of 2 deuren opendoen, wat je wil. :) De schuifpui is er een jaartje geleden na 5 jaar eruit gegaan, heerlijk! Haha! Zoals gezegd ze waren niet nieuw, dus misschien dat nu de kinken uit de kabel gehaald zijn, maar zou het zeker allemaal goed bekijken. Ik hoef ze na al die jaren iig niet meer haha!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Maar kan je bij geen enkele schuifpio de deur van buitenaf openen of dichtdoen?
    Ik denk dat openslaande deuren mooier bij ons huis passen, maar weet haast zeker dat manlief een schuifpui mooie vind!

9. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij vonden openslaande deuren mooier, maar hebben toch gekozen voor een schuifpui. In onze keuze gaf de doorslag dat we bij openslaande deuren geen rolluik konden plaatsen, i.v.m. de handgreep van de deuren. Aangezien we persé een rolluik wilden, is het een schuifpui geworden.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tamale: mooi! Ze zijn oom niet extreem groot volgens mij?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hier een schuifpui en als ik nu het geld (ervoor over) had verving ik die vandaag nog voor openslaande deuren. Ik vind een schuifpui echt niet handig. Met mooi weer wil ik het liefste alles open kunnen zetten en nu kan telkens maar de helft open.

12. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Sinds 2 jaar hebben wij in de keuken openslaande deuren.
    Ik vind het persoonlijk mooier omdat er ook roeden in het glas zitten.
    Wij hebben de kunststoffen, en de deuren draaien naar binnen open en 1 kant is een draai-kiep deur, dus zomers hoef je niet perse de hele deur open, maar gewoon draai-kiep stand.
    Je moet wel rekening houden met de draairuimte.

13. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben openslaande deuren beneden naar de tuin en boven naar het balkon, geen keus gehad zat er al in bij de koop van ons huis, maar bij ons zitten er wel rolluiken in hoor, dus dat kan wel.
    Ik ben er echt heeeeel blij mee, vind het heel mooi! Als ik zelf had mogen/kunnen kiezen waren het ook openslaande deuren geworden!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben een schuifpui. Waarom? We hebben een strak huis/inrichting. Openslaande deuren is meer landelijk, vinden wij.
    Met open slaande deuren heb je het voordeel dat je meteen ''al het glas'' weg hebt maar vaak wel weer een nadeel dat je niet recht er achter iets neer kunt zetten of dat moet steeds aan de kant als je ze open wilt doen..

Wij hebben een schuifpui uit 4 delen (over een lengte van 6m). Buitenste 2 zitten vast, binnenste 2 schuiven naar buiten. Ik vind het ideaal :).

15. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Hadden een schuifpui, hebben nu openslaande deuren.
    Openslaande deuren; mooier, makkelijker, praktischer. (zeker ook in de zin van spullen naar binnen brengen, en dan met name meubels e.d.)
    zeker alleen maar voordelen en nooit spijt van gehad! :)

16. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Deuren!! Zeker weten! Ook 2 paar vrienden zijn van schuifpui naar deuren gegaan. Is veel mooier.
    Niet alleen voor oudere huizen, ons huis is gloednieuw en super strak ingericht! Staat veel gezelliger! Pui is gewoon niet mooi vind ik. Enige voordeel dat ik kan verzinnen is eventueel de ruimte van het openen, mocht je een kleine tuin hebben..?

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben gekozen voor openslaande deuren, ten eerste omdat we dat veel mooier vinden en ten tweede omdat je het dan lekker helemaal open kan zetten. Ze zitten er nu 1,5 jaar in en we zijn er superblij mee!

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou ook voor deuren kiezen. In ons andere huis hadden we een schuifpui en dat paste ook echt wel bij het huis, maar ik ben toch meer van de landelijke sfeer ben ik achter gekomen... ;)

Buiten dat: Een schuifpui moet ergens heen kunnen schuiven en je hebt dus altijd een vast deel en een schuifdeel. Heb je 2 tuindeuren, kun je ze allebei open zetten.

19. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ook wij hebben openslaande deuren (en een rolluik!). Deze deuren zaten er al in toen we ons huis kochten, maar anders hadden we ze zelf ook laten plaatsen! Het past veel meer bij onze jaren 30-woning en onze landelijke inrichting, dan een schuifpui.
    Als ik een nadeel zou moeten noemen, dan is dat inderdaad de ruimte die de deuren innemen als we ze open hebben. We hebben niet zo'n grote tuin dus die ruimte missen we wel....

20. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Hier een schuifpui, zat er al in maar zou er weer voor kiezen. Ik vind het mooi dat er glas van boven tot beneden zit, wij hebben wel een grote schuifpui dus als die openstaat heb je een grote open ruimte.
    Ik vind het ook handig dat je niet met de deuren zit qua ruimte.
    Nog een voordeel vind ik dat je een schuifpui ook op een kiertje open kunt zetten. Ik gebruik hem dus ook vaak om de boel 's ochtends even lekker te luchten.

Een schuifpui vind ik ook wat strakker dat openslaande deuren.
    Ik zou dus weer voor een schuifpui kiezen.

Deel Deze Pagina