Ga je voor goed of excellent?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,
    Ik ben benieuwd naar het volgende: als je producten koopt, ga je dan voor goed of excellent? Een uitleg is misschien handig. Gisteren wilde ik nieuwe kerstballen kopen. Ik ging hiervoor naar Action en niet naar een tuincentrum met kerstmarkt. Ik heb mooie ballen gevonden en vind ze van goede kwaliteit. Vandaag ging ik toch nog even naar het tuincentrum en zag daar ook kerstballen, maar beduidend mooier dan bij Action. Excellent zeg maar.

Bij de Lidl haalde ik gisteren voor het eerst boodschappen. Van goede kwaliteit en lekker. Toch ik voor mijn kerstboodschappen sneller naar AH.

Een nieuwe stofzuiger hoeft van mij geen merk te zijn, maar een tv moet van Philips zijn.

Kortom, wanneer neem je genoegen met goed en wanneer ga je voor excellent? Kosten en budget spelen natuurlijk mee, ik wil niemand voor het hoofd stoten dames! Ben gewoon benieuwd naar jullie mening.

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Excellent is altijd het fijnst, helaas zit dat er financieel hier niet in dus ga ik voor goed.

Nou moet ik zeggen dat ik Excellent niet altijd beter vind, zo eet ik bijvoorbeeld liever het vlees van de Lidl dan het duurdere vlees van bv de AH ..

Het maakt voor ons dus eigenlijk niet uit of het Excellent of goed is, Excellent is in mijn ogen niet meteen een soort vrij brief dat dat beter is dan het goede. Snap je wat ik bedoel ?

Ligt dus ook aan de situatie. Ik koop gewoon liever al mijn boodschappen bij de Lidl, het is goedkoper en lekkerder dan bij de AH. maar ja smaken verschillen ;)

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

eens een dure winkel of merk betekend niet perse beter.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Goed, van Lidl komen meest van onze boodschappen... :) inboedel tweedehands, maar ook goed.

Dan blijft excellent bijzonder ;)

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

jassen en schoenen voor ons en voor de kinderen gaan we absoluut voor excellent !

andere kleding moet vooral mooi zijn en lekker zitten, soms zal dat wibra zijn, maar vaak is het nono of cakewalk of mexx voor de kinderen, voor onze zoon is het ook vaak van de we fashion.
    voor manlief en mij verschilt ook enorm, maar we kopen ook vaak bijv de excellent kleding in de uitverkoop voor een goede prijs dus haha ;)

teken spulletjes bijv. hoeven van ons echt niet van een echte boekhandel te komen, dat halen we gewoon bij de action,

haarproduchten is vaak eigen merk van de kruidvat maar onze zoon heeft vrij stevig haar en daar blijft alleen taft gel goed in zitten dus voor hem gaan we dan dus voor "excellent" haarproducten.

boodschappen halen we veelal bij de liddl en bij de aldi, ik vind liddl bijv lekkerdere groenten verkopen als bijv de plus, ziet er gewoon al veel lekkerder uit,

stofzuiger willen wij ook wel goed hebben, dus toch wel excellent zo ook wasmachine en wasdroger van een merk ik heb liever een merk dat bekend staat dat vaak 20 jaar meegaat dan een onbekend goedkoop merk dat 5 jaar meegaat en ik moet weer een nieuwe kopen ;)

* maaar dit is wel alleen zo als we daar ook ons budget naar hebben, want als ik er geen geld voor heb dan heb ik liever een stofzuiger of wasmachine die goedkoop is maar wel werkt om iig door te kunnen met het huishouden ;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

voor huishoudelijke spullen en kleding etc koop ik in de opruiming excellent voor de goede prijs ;) Boodschappen koop ik vaak bij aldi of lidl en is in mijn ogen goed.

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Action is trouwens een fantastische handige winkel..

1 nadeel.. Ik ga altijd naar binnen met de gedachte hier ga ik niet veel uitgeven en kom altijd buiten met 5 volle tassen :D

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Alles wat in m'n haar gaat is excellent, komt van de groothandel af. (Ik ben zelf kapster geweest) ik vind dus ook alles van drogist 'minder dan goed' (sorry:))

Stofzuiger en dergelijke wil ik ook excellent, ik wil m'n huishouden nou eenmaal goed op orde.

Kleding wissel ik af, soms merk, soms h&m. Het is maar net waar ik iets leuks zie, en hoeveel ik te besteden heb.

Boodschappen wissel ik af, soms Lidl, meestal c1000. Bijna alles wel huiswerk.

En de action is echt m'n fijnste winkel, ik hou nogal van freubels :)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goed, met alles.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb een andere opvatting can excellente en goed

11. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Wat houdt dat precies in?

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    #12 Arual83, 9 dec 2012
    Laatst bewerkt: 9 dec 2012
    Ik ga voor veel van excellent. Soms is dat van lidl, soms van de bijenkorf. Niet per definitie voor het duurste!

Sommige dingen kunnen me niet zoveel schelen, haal regelmatig wat bij de action of zeeman maar dat is niet per definitie minder dan een duurdere winkel.
    Met sokken vind ik het belangrijk dat ze niet afzakken, action is prima, hoeven geen falke te zijn.
    Ik ga liever voor kwaliteit dan voor iets waarvan ik weet dat ik het snel weer weg doe of snel lelijk wordt.

Dingen als een goede winterjas of schoenen vind ik erg belangrijk. Dat koop ik wel vaak van een 'merk'. Daar doe ik dan ook jaren mee.

Heb in het verleden erg vaak gehad dat goedkoop duurkoop bleek te zijn, maar dat weet je niet altijd van tevoren.

Ik ben behoorlijk kieskeurig en ben een echte koopjesjager. Let erg op aanbiedingen.

Edit: ik ga dus voor wat het beste bij mijn wensen en verwachtingen past, dat is voor mij excellent :). Van bijvoorbeeld sokken liggen mijn verwachtingen een stuk lager dan voor een winterjas.

13. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik koop kleding van dure merken, maar wel in een tweedehands winkeltje. Onze vloer is van hardhouten massieve planken, maar die kocht ik op marktplaats.
    Het speelgoed is van Duplo/Lego of Fisherprice, ook van Marktplaats.
    Vlees van de scharrelslager (niet elke dag), groente van de Liddl (best getest), appelsap vers geperst van Landgoed de Olmenhorst.
    Dus eigenlijk ga ik wel voor excellent.

14. senta

senta Niet meer actief

Ik denk dat dit heel verschillend is, want vele producten van lidl komen als beste uit de testen, dus wat is dan excellent. Ik heb wel eens shirtjes gekocht van een duur merk die sneller kapot waren dan vergelijkbaar van de hema.

Ik denk dat een ieder kiest voor wat voor hem/ haar excellent is.

Ik neem genoegen met mijn grote boodschappen van de lidl en of de aldi, Maar ik ken mensen die kwaliteit en merk niet los van elkaar kunnen zien. Ik ben van mening dat een a merk niet gelijk het beste hoeft te zijn en neem dus ook genoegen met minder.

Dit geldt ook voor kleding ik kijk naar de kwaliteit die ik op het moment van kopen zie (en de prijs)

Vlees bijvoorbeeld ben ik heel kieskeurig in, ik koop graag gehakt bij de emte, kip bij de poelier. vleeswaren tot nog toe bij de supermarkten gekocht ben er tevreden over maar niet meer dan dan, nu krijgen we op korte termijn een slagerij op het dorp dus dan ga ik voor excellent (je moet jezelf ook wel eens kietelen natuurlijk)

15. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Tja.. Het wisselt hier. Bij het een ben ik tevreden met 'goed' met het ander ga ik absoluut voor 'excellend'

Voor mijn boodschappen: de basis haal ik bij de Aldi, daar is het goed, maar voor sommige producten ga ik toch voor het merk, dus 'excellend' naar de Plus

Schoenen, voor mijn man en kinderen ga ik voor 'excellend' voor mezelf is 'goed' goed genoeg, mede ook omdat ik per maand wel een paar nieuwe pumps koop;)

Freubels... Ik heb dingen die van de Action komen, ik heb dingen die van Lifestyle komen.. Wat dat betreft is het vooral wat me aanspreekt

Stofzuiger.. ik ben ooit begonnen met 'merkloos' daarna kwam Miele.. en nu een Dyson, en ik wil écht geen andere meer!

16. topper12

topper12 Niet meer actief

Dingen waarvan ik weet dat ik er snel op ben uitgekeken koop ik in de categorie goed. Bijv. Kerstballen, kleding die in de mode is, sassecoiresetc. Dingen waarvan ik weet dat ik er lange tijd mee vooruit kan koop ik in de categorie excellent: meubels, speelgoed dat paar jaar mee kan, winterjas, leren laarzen, etc. Wat eten betreft ga ik ook voor excellent maar dan wat smaak betreft dus hoeft inderdaad niet het duurste te zijn maar moet vooral lekker zijn. Het hangt er dus maar net van af waar het om gaat en hoe snel ik ergens op uit gekeken ben.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het grootste gedeelte van mijn boodschappen zijn a-producten. Ik koop altijd mijn boodschappen bij de albert heijn. Kleding is verschillend, ene keer h&m andere keer mango of zara, ligt er gewoon aan of ik het leuk vind of niet. Apparatuur is hier ook allemaal merk, wil geen apparatuur wat snel kapot gaat.. Maar ga ook gerust wel eens naar de Action om daar me oral b tandpasta te kopen of me theedoeken ;)

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dat vind ik een lastige!
    is zo verschillend per product bijvoorbeeld
    als ik even jou kerstballen als voorbeeld neem, dan zou ik gaan voor goed. De action dus ' goed genoeg '
    gewoonweg omdat ik het zonde vind om daar veel geld aan uit te geven maar wel wat leuks wil.

Ik denk dat ik vaker voor goed kies dan voor excellent

edit; bedenk me nu dat we qua boodschappen wel vaker voor excellent gaan, maar niet met alles
    vlees zou ik nooit bij de Aldi of Lidl kopen, hagelslag lust(of dat is gewennig;) ) ik alleen maar van Venz en coca cola vind ik lekkerder dan het Plus huismerk.

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Het gaf mezelf ook een stukje inzicht. Wanneer is goed prima en wanneer wil ik het beste? Ik koop bijv goedkope schoenen (van Haren) voor mezelf maar voor mijn kind wil ik alleen maar nieuwe Twins schoenen. De meeste etenswaren koop ik bij AH terwijl de Lidl vaak de best geteste groenten heeft. Maar ik kom er domweg niet.
    Aan meubels geef ik weinig geld uit, mag gerust bij de Leen Bakker ofzo vandaan komen, maar ik wil wel een excellent matras. Als ik het zo af weeg geeft het me wel inzichten in wat ik (en wij) belangrijk vind. Waarom ik de keuzes maak die ik maak. Maar ik sta ook open voor nieuwe inzichten, vandaar dat ik meelees met wat jullie zeggen.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Maar als je dan een excellente stofzuiger hebt en je hanteerd het ding vervolgens niet is je huishouden ook niet op goede orde ;):D

Hier wisselt het hoor. Heb een dievriezer van Haier (een goede dus) die het goed doet. Onze doulce cousto (of hoe je het dan ook schrijft) zou excellent moeten zijn maar brak gisteren spontaan in stukken na een jaartje gebruiken (en dan gebruiken we het ding vaak alleen maar in het weekend)

Deel Deze Pagina