Ik heb al jaren mijn eigen risico torenhoog, aangezien ik nooit ziek ben of iets mankeer. Maar nu, met mn zwangerschap en bevalling in het vooruitzicht weet ik niet wat ik moet doen. Weer een Hoog eigen risico, lage premie gokken of toch maar het eigen risico verlagen? Werden jullie! moeders op dit forum ,krakkemikkiger door het zwanger zijn en/of na de bevalling??
Nee...ik werd er niet ongezonder door....maar aan een bevalling kleven natuurlijk wel risico's, dus die torenhoge eigen risico zou ik voor 1 jaartje lekker weer naar beneden schroeven. Daarnaast heb ik mijn verzekering tijdens mijn zwangerschap opgeschroefd naar het hoogste niveau. Dit omdat de kids dan ook een goede dekking hebben. Je weet uiteindelijk maar nooit of je baby gezond geboren mag worden!
ik zou het verlagen. tijdens en na een zwangerschap mankeer je toch wat sneller iets en het verplicht eigen risico is al 350 euro. Als je daarna ook nog eens een vrijwillig eigen risico hebt ben je een boel centjes kwijt .
Ik ben zelf niet krakkemikkiger geworden na de bevalling, en juist mijn eigen risico voor 2013 op maximaal gezet (850,-) Wel heb ik tijdens mijn zwangerschap extra zorg nodig gehad, en bijvoorbeeld ook veel gebruik gemaakt van fysio. De fysio werd vergoed door mijn aanvullende verzekering en de andere zorg viel niet onder mijn eigen risico.
Gaat je kindje straks naar een kdv? Dan zou ik m zeker terugschroeven. Mijn meisje was het eerste jaar mede door alle virussen op t kdv heeeeel vaak ziek en ondanks dat ik al jaren op een kdv werk pikte ik alles mee doordat ik na de zware bevalling een lage weerstand had.
Ik zou voor volgend jaar je eigen risico zeker weer verlagen naar 350 euro. Er zijn steeds meer dingen die eerst van het eigen risico afgaan, dus het kan al vrij snel uit om iets meer te betalen. Maar dat hangt wel helemaal van je verzekering af, verstandiger is het misschien zelfs nog om je aanvullende verzekering te verhogen, daardoor krijg je meer vergoed. Weet dus niet of je aanvullend verzekerd bent. Ook is het verstandig om je kindje na de geboorte op de verzekering te zetten bij diegene die het best verzekerd is. Het is dus verstandig even goed je verzekering onder de loep te nemen en te kijken of het loont om aanvullend te verzekeren en je eigen risico te verlagen.
het eigen risico geldt niet voor zorgkosten van kinderen onder de 18. Ik zou het voor dit jaar wel voor de zekerheid verlagen, je weet maar nooit.
Ik heb nadien een jaar bij een dermatoloog gelopen en zit nu voor de rest van mijn leven aan cremes vast. Verder hebben veel van mijn vriendinnen wel iets gehad na de bevalling.
Ik zou voor veiligheid gaan en een gerust gevoel. Je hebt al genoeg om je druk over te maken met een bevalling op komst. Ik raad je aan om het op 350,- te houden.
Mijn gezondheid is echt slechter geworden door de zwangerschap. Heb er een chronische ziekte door gekregen waardoor ik de rest van mijn leven aan de medicijnen zit. Het kan dus heel erg tegenvallen maar niemand kan voorspellen hoe de bevalling uitpakt.
Hoi, Ik kreeg na de tweede een steeldraai van mijn eierstok door een cyste die er heel de zwangerschap al zat en had besloten zich te delen en ineens veel groter te groeien en werd met spoed opgehaald met de ambulance en geopereerd. Bij de derde bleef ik vloeien na de bevalling en moest ik uiteindelijk na 2 weken gecurreteerd worden. Tevens heb ik veel fysio gehad tijdens de zwangerschappen ( normaal ook wel nodig, maar nu meer ). Bij de derde heb ik trouwens ook nog in het ziekenhuis gelegen wegens erg veel spugen. Ook heb ik een hartfilmpje moeten laten maken en zijn er allerlei onderzoeken gedaan. Ik ben de draad kwijt wat nu allemaal onder het eigen risico gaat vallen, maar ik zou het risico niet nemen als ik jou was Gr MB2005.