De sleuteloverdracht van ons nieuwe huis is in zicht. We hebben onverwachts budget gekregen om direct een schuifpui te kunnen plaatsen. Helemaal super want dat wouden we ontzettend graag. Maar goed waar kun je nu een goede schuifpui kopen? Ik wou ontzettend graag openslaande deuren, maar we hebben niet zo supergrote tuin, dus dat gaat wel ten koste van die ruimte. Naar binnen toe openslaan gaat ten koste vd eetkamer. Het word dus wel echt een schuifpui, tenzij iemand mijn man ervan kan overtuigen dat openslaand naar buiten niet zoveel ruimte in neemt . Dus alle tips met betrekking tot schuifpuien zijn van harte welkom. Foto's natuurlijk ook
Ik lees mee! We hebben ook een verbouwing op de planning staan en ik zou graag een schuifpui willen. Wat zijn de kosten daar ongeveer van? Kan ik daar een beetje rekening mee houden in begroting!
Wij hebben het hele huis toen met kunststofkozijnen gedaan en de meerprijs voor een schuifpui was geloof ik 2000 euro. In totaal was het 20.000 euro waarvan we met subsidie er nog 5000 af konden halen en dus terug kregen.
Er zit enorm veel prijsverschil in schuifpuien. Ik zou dus meerdere offertes op laten maken en ga ook eens kijken bij kozijnen van deze leveranciers of bouwbedrijven. Er is namelijk ook een groot verschil in kwaliteit. Ga je voor kunststof of voor hout, wil je er raampjes boven of niet. Moet er veiligheidsglas in, is er een stootrand nodig. Wat moet er verwijderd worden voordat de pui geplaatst kan worden en is er een draagbalk nodig zodat het kozijn niet gaat verzakken. Dit zijn allemaal dingen die van belang zijn voor de prijs. Wat iemand hier betaald heeft daar kun je dus weinig mee, dat is voor iedereen anders. Dus meerdere offertes vragen en goed rondkijken.
In ons oude huis hadden we een schuifpui en zelf zou ik daar nooit meer voor kiezen. Een schuifpui geeft je voor het oog meer ruimte naar de tuin. Maar kan maar voor de helft open. Daarnaast kan je voor een schuifpui ook niks zetten omdat het naast de doorgang ook je zicht belemmerd. Wij hebben voor ons tweede huis daarom voor openslaande deuren gekozen. Onze tuin is ook niet groot maar je hoeft in deze allee rekening met de draai van beide deuren te maken en die is niet zo groot. De deuren hebben een haak die je vast zet aan de gevel en hierdoor heb je een hele brede opening. Onze openslaande deuren zijn aan de onderkant deels gesloten en de bovenkant van glas. Hierdoor kijk je vanuit je huis niet direct naar de "troep" in de tuin wat ik ook een groot voordeel vind. In ons oude huis was de schuifpui volledig klas en hierdoor trok je de tuin volledig bij je huis wat niet altijd prettig was.
Meende ooit ergens te hebben gelezen dat je uit het Noorden (Groningen?) komt? Dan is het ook de moeite waard om offertes uit Duitsland op te vragen, hier in de omgeving veel mensen die kunststof kozijnen e.d. laten plaatsen door een Duits bedrijf en scheelt aanzienlijk. Ben zo niet bekend in welke bedrijven er allemaal zijn, ken alleen 'Snater', zijn al zo 'vernederlandst' dat de communicatie ook geen probleem is.
Wij hebben een schuifpui en ik vind het heerlijk! in de zomer lekker open waardoor je helemaal het gevoel hebt dat buiten en binnen een is. Allemaal van kunststof, want het onderhoudsvriendelijk maakt. En de pui is met 1 vinger open te schuiven zo makkelijk gaat het. Ik ben er heel blij mee. Alleen zat het er al toen we het huis kochten vorig jaar, dus ik weet niet wat het gekost heeft.
een schuifpui heeft meer nadelen, vaak komt er zeer moeilijk verwijderbare rotzooi in de glijrand.. tuindeuren vind ik trouwens optisch mooier.. en qua ruimte.. je doet ze open... en dan is de ruimte die deuren opvreten met naar buiten opendoen alweer bijna weg.. want deuren gaan helemaal naar zijkant. idd kijken wat je wilt, kunststof, hout wat meer onderhoudt vergt etc. er moet altijd veiligheidsglas in.. ze zijn verplicht je dat aan te bieden..omdat er voor de glaszetter etc een risico aan zit idd offertes aanvragen en zoeken naar referenties op internet.. want er zitten veel goeie tussen, maar ook genoeg kwakbollen heb ik gemerkt.
Wij hebben openslaande deuren en ik vind ze prachtig! Vind het super ib ons huis passen de inrichting helemaal afmaken (we hebben een landelijke inrichting) Helaas wonen we wel in nederland en zitten ze vaker dicht dan open.. Qua ruimte in de tuin valt het heel erg mee want ze klappen helemaal naar de zijkant open! Ik zou voor openslaande deuren gaan
Ik vind openslaande zelf ook veel mooier, en zou ook veel beter passen bij de stijl van het huis. Hoop hierin manlief toch nog te kunnen overtuigen. We wonen inderdaad in het noorden, dus als iemand ergens in het Noorden goede ervaringen heeft. Duitsland is in ieder geval al een super tip.
Wij hebben ook openslaande deuren en we zijn er enorm blij mee. Het geeft helemaal niet veel ruinte in beslag. Onze vorige huis hadden we ook een schuifpui, maar dat vonden we helemaal niks. En me zus heeft ook schuifpui, in het begin was ze er blij mee, maar achteraf had ze toch liever openslaande deuren...
Openslaande deuren, veel mooier! Wij hebben ook openslaande deuren, neemt echt niet veel ruimte in beslag. Ja, je moet de ruimte hebben om ze te kunnen openen. Maar bij een schuifpui houd je deze ruimte waarschijnlijk ook gewoon vrij. Wij hebben ze direct in de bouw laten meenemen, dus aan de kosten die wij gemaakt hebben heb je weinig.
In het noorden zit een hele goede Home Is niet de goedkoopste, maar kwalitatief geweldig. Ze hebben ook een showroom waar je alles kunt bekijken en komen bij je thuis om een offerte te maken. Ze maken kunststof kozijnen en erg dik en degelijk in vergelijking met anderen.
Dit bedrijf is trouwens ook erg goed en maakt tuindeuren van hout. Ze zien er misschien wat gek uit in die kleding, maar ze leveren echt vakwerk en zijn in verhouding niet duur. SHBrinkman | [De kozijnenman] — Openslaande tuindeuren van ouderwets goede kwaliteit
Hier wil ik in de toekomst zeker een schuifpui! Mijn ouders hebben er al jaren eentje: heerlijk! Zie bij vrienden en familie ook openslaande deuren, maar nee zou het zelf onhandig vinden. Ze nemen dan wel niet veel ruimte in, maar toch wat en hier zou het enorm lekker zijn om zo min mogelijk van de tuin te vullen met deuren die open zouden moeten. Maar dat ligt dus echt aan je tuin en inderdaad ook de stijl van je huis! Als jij zegt dat het beter bij het huis zou passen om te kiezen voor openslaande deuren zou ik daar zeker voor kiezen. Moet namelijk wel goed aansluiten bij het huis.. Zou mooi zijn als je kon zien wat de twee opties deden zoals je het wel eens ziet in woonprogramma's op tv: in 3d en dan optie 1 en optie 2 hihi en dan het verschil zien.