Beste Uwv, Sinds september 2012 zit ik in de ziektewet vanwege psychishe problemen. Toen ze erachter kwamen dat mijn schildklier niet functioneerde is de behandeling stop gezet omdat de schildklier invloed kan hebben op je psychise toestand. Nu is mijn schildklier weer redelijk op orde ben nog niet de oude. Nu ben ik 10 weken zwanger en komt die overdreven moeheid dus door de zwangerschap. Ook heb ik nu bekkeninstabiliteit , wanneer moet ik vertellen tegen mijn begeleider dat ik zwanger ben? En ga ik dan de ziektewet uit voor de schildklier en wordt het dan opnieuw ziektewet vanwege bekkeninstabiliteit? En blijf ik dan 100% uitkering houden aangezien dit ook zwangerschap gerelateerd is? Veel vragen sorry hihi Groet
Beste FleurSylvano, Je wilt weten wanneer je aan UWV (je begeleider) moet vertellen dat je zwanger bent. Je geeft in je verhaal aan dat je extra medische klachten hebt die veroorzaakt worden door je zwangerschap. Wijzigingen in je medische situatie dien je altijd te melden aan UWV. Je kunt de veranderingen in je gezondheid doorgeven aan UWV door telefonisch contact op te nemen met UWV telefoon 0900-9294. Je vraagt dan om een afspraak met je begeleider zodat je alles kunt bespreken. Actuele informatie over het doorgeven van wijzigingen vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare