Schuim echo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Happy hertje, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Heeft iemand ervaring met schuimecho? Vroeg mij of of je in plaats van larcoscopie een schuim echo kan doen? Ik las het volgende:
    Bij schuimecho gaat het om schuim dat na inspuiten naar de baarmoederholte en de eileiders gaat. De luchtbelletjes duwen de eileiders voorzichtig open en op die manier wordt een zeer helder echobeeld van de eileiders gemaakt. De nieuwe methode is een stuk minder pijnlijk en belastend voor vrouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Ik volg mee :)
    Ik moet dat ook nog laten doen, en dat lijkt me in elk geval iets aangenamer ;)

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb het gehad. Ik heb zelf een naproxen pijnstiller genomen voor de zekerheid. Het deed totaal geen pijn. Ik deed het bij dokter Emanuel, hij heeft er onderzoek naar gedaan... Ze zagen de eileiders goed, maar er was toch twijfel bij 1 bij mijn laparoscopie hebben ze het ook nog met vloeistof bekeken. Volgens mij is het ietsje minder gemakkelijk te zien, maar veel minder pijnlijk!
    Succes! Bij mij viel het 100 procent mee want ik voelde er echt niks van. Geen pijn in ieder geval.

4. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL

Bedankt voor je bericht. Maar weet je toevallig of larcoscopie vervangen kan worden door schuim echo? Zo ja waarom hebben ze moo nooit als optie gegeven?! Ik zit bij Vu amsterdam

Deel Deze Pagina