weer moeten werken :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lidia, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

lidia Fanatiek lid

hallo,,

ik moet moregen voor het eerst weer werken en dan gaat Damian de heledag naar mijn moeder..
    ik vertouw mijn moeder en ik weet dat het met damian goed gaat maar ik wil eigenlijk helemaal niet!

hebben jullie dat ook(gehad?)?
    hoe hebben jullie dat ervaren?

groetjes

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh ja vreselijk! Heel herkenbaar! Je wilt eigenlijk gewoon liever bij hem blijven. Misschien een geruststelling, maar bij mij was het voornamelijk de eerste dag. Toen ik zag dat hij goed verzorgd was en het leuk had kon ik met een gerust hart weer aan het werk. Nu vind ik het ook wel weer lekker om weer wat te doen en eens even niet alleen maar moeder te zijn. Komt goed, echt!

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik moet donderdag beginnen werken en dan gaat Elena naar de onthaalmoeder.
    Ik werk 2 dagen in de week en mijn man past zaterdags op haar want dan moet ik ook werken.

Ik begin gewoon te huilen van de gedachte alleen al :cry:
    Ik vind het vreselijk!

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Makkelijk gezegd misschien, maar na een paar dagen zal het beter gaan. In het begin is het ook afschuwelijk om je kindje uit handen te moeten geven. Maar geloof me, op een gegeven moment is het heerlijk om weer wat voor jezelf te hebben, al denk je er nu heel anders over.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ook hier vond ik het niet makkelijk, heb mijn 1e werkdag wel 3 x gebeld :oops:

Ben nu 4,5 maand weer aan het werk en het wordt echt beter, geloof me ;)

Maar de eerste dagen kan je wel omkijken zo traag gaat die klok.

Sterkte in ieder geval

6. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ik heb net mijn eerste werkweek achter de rug en ik vind het heerlijk om weer te werken.
    Bij mij past ook mijn moeder op en is dus in goede handen.

Omdat Indira heel veel spuugt vind ik het heerlijk om gewoon een hele dag
    schoon te blijven en me met andere dingen bezig te houden dan flesjes wassen en de was doen.

Natuurlijk vind ik het fijn om bij mijn dochter te zijn, maar ik heb nog genoeg tijd over om van haar te genieten.

Succes!

7. Tanja

Tanja Lid

19 nov 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    Hier nog eentje die het vreselijk vind, heb afgelopen week 2 dagen gewerkt en deze week ga ik 3 dagen werken. Alleen Milan heeft nog zijn wendagen op de creche. Ik vind het echt vreselijk om hem uit handen te geven. Voornamelijk omdat je als moeder precies weet wat je kleintje wilt op wat voor moment dan ook en op zo'n creche zitten natuurlijk veel meer kindjes en dan moetd e aandacht verdeeld worden. Ik vind het helemaal niet erg als hij bij mijn ouders of schoonouders is, dat is toch anders, das zeer vertrouwd. Ik weet dat alle moeders dit hebben, maar ik zie er echt als een berg tegenop. Ik hoop echt dat ons kleine mannetje het naar zijn zin gaat krijgen, dan kan mama ook weer een stuk relaxter aan het werk. Eerst maar eens afwachten hoe de wenuurtjes/dagen gaan.
    Dinsdag is de eerste keer( zo spannend!)

Groetjes,
    Tanja

8. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    hoi Lidia,
    Ik kijk er ook tegenop. Ik moet over een weekje beginnen. Het idee alleen al geeft me een naar gevoel. En precies wat tanja zegt, als moeder weet je precies wanneer en wat je kindje wilt en andere mensen niet goed. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de eerste dag.

9. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Dit wordt nu mijn 3e werkweek van 3 dagen en ik moet zeggen dat ik het nu minder erg vind, de eerste dag vond ik echt verschrikkelijk, Harko gaat 2 dagen naar de creche en 1 dag naar opa en oma, ik weet dat ze allemaal goed op hem passen maar ja, je gevoel is ook belangrijk.
    Gelukkig gaat het goed en kan ik nu ook wat rustiger naar het werk toe maar de eerst keer..... Als ik eraan dacht dat ik weer moest werken kreeg ik het spontaan benauwd!

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heel herkenbaar. Het komt wel goed. Je moet er gewoon aan wennen. Net zoals je hebt moeten wennen toen je kindje er net was, moet je nu weer wennen aan dit nieuwe ritme en alles wat erbij komt. Als je eenmaal weer een paar weken aan het werk bent dan weet je al niet beter meer en is het ook wel lekker om weer te gaan werken.
    Tenminste dat is mijn ervaring. Even geen mama zijn, maar gewoon Vera, en je hersenen even weer voor wat anders gebruiken dan slaap en eetschema's.
    Succes.

11. Niet meer actief

Veel suc6 vandaag..zal vast allemaal goedkomen ;)

12. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hier ook slapeloze nachten, buikpijn en hoofdpijn! Volgende week donderdag moet ik weer gaan beginnen. Ik zie er heel erg tegenop en raak echt in paniek, bij de gedachte dat ik mijn Noatje moet afgeven.

Ik ga voor vier dagen werken, maar ik heb een baas die mij verplicht.. :confused: aan het werk laat wennen...! Ik begin met 1 dag in de week, de week erop 2 dagen, de derde week evaluatie om te kijken of de 3e dag erbij kan om vervolgens uit te breiden naar 4 dagen. Waar vind je nou zo'n baas? Dames dit is een man die eens niet vind dat wij vrouwen ons aanstellen... :) Hij leeft helemaal met me mee.... :confused:

Maar goed om even on topic te blijven..., ik vind het ontzettend erg. Ik had nooit gedacht dat ik zo'n leeuwinnenmoeder zou zijn die haar kroost bij zich wil blijven houden (liefst 24 uur per dag...hihihihi) Nu de kleine er is had ik liefst helemaal niet meer willen gaan werken.

Morgen intake op het kdv en wenmiddagje, moet er nu niet aan denken, de tranen lopen nog net niet over mijn wangen.. :cry:

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hier nog 1 ik moet aanstaande zaterdag weer werken gelukkig heb ik dan geen oppas nodig voor in het weekend maar wel voor doordeweeks dan gaat mn moeder oppassen en daar heb ik geen moeite mee. alleen mn schoon moeder (heeft ze in de zwangerschap al opgeeist dat ze ook gaat oppassen) houdt zich niet aan onze "regels" rust en regelmaat vind ik belangrijk en heeft ie nodig vooral met slaapjes maar daar heeft ze lak aan lijkt wel ze gaat steeds aan m zitten pielen ,even aan t voetje zitten of in zn gezichtje waardoor hij steeds erg wakker schrikt ,heb t al vaak gezegd maar ze blijft tdoen, nu wil hem daar niet eerder brengen dan dat mn vriend t r heeft gezegd, anders hoeft hij er van mij niet heen mn moede rkan toch altijd.
    dat is t enigste waar ik me er gdruk over maak mn schoonmoeder, t voelt ook als een verplichting voor mij omdat mijn moeder ook opppast "moet "zij ook

ik lig e rsoms gewoon wakker van

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou het is heel simpel denk ik . als ze het niet doet hoe jij wil, en wat jij goed voor hem vind, dan kan ze een keus maken. en anders gewoon naar je moeder. ik denk dat je daar heel duidelijk in zijn moet.
    jou kind, jou regels!

ik vind het nog steeds niks, al dat gehaast om weg te brengen. ik wil eigenlijk het liefst blijven genieten van hem. maar die paar dagdelen zijn wel door te komen. en we hebben het toch ook wel nodig dat extra stukje inkomen

15. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Jeetje ik moet ook over 2 weken weer aan de slag!
    En ook al past familie op, vind ik het toch niet leuk.
    Ben zo bang dat ie bijvoorbeeld niet stil is bij hun!

16. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    ik ben dus ook zoeen ..... ik heb alleen nu na 4 weken nog moeite ermee!
    ben blij als de dag om is hoor!

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik werk nu al weer 6 weken en heb er ook nog steeds moeite mee. Hij gaat 2 dagen naar het kdv. Volgende maand ga ik 3 dagen werken en dan past mijn vriend 1 dag per week op.

@makey: mijn schoonmoeder had ook een dag opgeeist, maar aangezien ik geen goede band met haar heb en ik het gevoel heb dat ze toch haar eigen ding doet, zijn we daar niet op in gegaan. Ik vind het fijner als ze zich niet met de opvoeding bemoeien.
    Zij en mijn schoonvader zijn beiden erg druk en ik vind te veel prikkels niet goed voor mijn kind. Hier ook het gevoel dat als mijn moeder oppast zij ook "moet". Ik moet me er ook prettig bij voelen. En anders hoeft het voor mij niet.

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nynke31:
    idd t voelt niet echt goed dus voorlopig zoveel t kan mijn moeder.
    Ze is oko zo druk mn schoonmoeder en ons kleintje is lekker rustig en is dat ook gewent en raakt snel van d ekaart als de indeling anders gaat.
    hij eet ,evenin de box tot hij slaapneiging krijgt en dan naar bedje en dat gaat zo lekker nu maar zij gaat m gewono steeds wakker maken en daar heb ik zon hekel aan "blijf van mn kind denk ik dan"terwijl ze het weet.
    ze verdererg aardig hoor en lief voor m maar toch.
    t liefst wil ik dat z ebij mij thuis komt oppassen zodat hji lekker in zn eigen bedje kan.
    mn moeder komt gelukkigin het begin bij mij

19. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    had er vanaf de aller eerste werkdag helemaal geen moeite mee, als ik aan het werk ben heb ik ook helemaal niet het idee dat ik moeder ben.
    Mijn voordeel is, dat mijn zoontje op 1 vd KDV groepen speelt, waar ik werk. Ik kan hem zien wanneer ik wil.

20. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi dames

nou ik ben de dag goed door gekomen hoor!
    maakte me er meer druk om dan uiteindelijk nodig was..
    MAAR was wel blij om weer naar huis te gaan!

succes voor de volgend die moeten werken.. maar ik kan nu zeggen dat het erger lijkt dan het is ;)

gr

Deel Deze Pagina