Hallo, Vandaag wil ik vis maken voor mijn dochtertje. Vorige week had ik zalm met macaroni, champignons, crème fraishe gemaakt. Ik wil nu een andere soort vis maken. Maar welke? En met wat voor recept? Wie weet er nog lekkere vis recepten? Groetjes Rojin
In mijn standaard repertoire zit een tonijn macaroni. Lekkere penne koken. Een blikje tonijn in olie in de pan, knoflook erbij, tomatenblokjes, fijngesneden ansjovis en dan afmaken met verse basilicum naar smaak en met kappertjes. Blijft een hit hier in huis, ook bij alle kinderen.
En een variant hierop is een klassieke spaghetti a la putanesca. Dus met spaghetti, en dan ipv basilicum en kappertjes fijngesneden zwarte olijven en heel veel verse peterselie erin. Wel tonijn en ansjovis en knoflook.
Aardappelpuree, roergebakken groente (lekker veel courgette, boontjes etc, knoflook erbij) en dan een makreelfiletje bestrijken met olie, zout en peper en 8 minuten in de grill oven doen.
Witvis insmeren met (zelfgemaakte) pesto en in de oven garen. Stapelen: witvis verse basilicum plakjes mozarella tomaten In de oven (180 graden) tot de tomaten gaan knappen. Lekker met verse pasta
witvisje/zalm etc in roomboter bakken, wat peper aan beide kanten...als het bijna gaar is, wat knoflook persen en btj citroen, soms wta peterselie ofzo...lekker zat en simpel ( voor jezelf is zout erop wel lekker ) Dille kun je ook doen
Ik zie een aantal recepten metolijf, kappertjes en ansjovis. Dat is toch alledrie verschrikkelijk zout? Persoonlijk zou ik dat het eerste jaar niet geven. Hier is favoriet: couscous met gewelde abrikoos of rozijn, groente (dopertwtjes, broccolli of courgette) tomaatje, en witvis.
Ik maak de recepten op mijn eigen manier. Ansjovis en kappertjes had ik sowieso achterwegen gelaten Ben benieuwd....