advies nodig

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MoederK, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    #1 MoederK, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
    Hoi,

heb hier al eens eerder een topic geopend over dat mijn meisje geen hapjes wilt eten.
    We zijn nu weer een tijdje verder maar merk eigenlijk geen vooruitgang. Hoe weet ik wanneer ik gewoon zo door moet gaan of wanneer het wenselijk is om een pré-logopedist in te schakelen?

Het enige wat ze wel een beetje "eet"' is yoghurt. Weet niet of het aan de yoghurt ligt of omdat het zo vloeibaar is..
    De lepel wilt ze dan ook niet in de mond maar ze slurpt het eraf zeg maar. Ook maar een paar hapjes. (Ik geef trouwens bv.)

Ze wilt dus absoluut geen hapjes (groente of fruit) met de lepel!
    Niet uit een potje, niet vers gepureerd, niet geprakt. Als er ook maar 1 kruimeltje in haar mond zit moet ze al kokhalzen en ze werkt het meteen naar buiten met haar tong en weigert daarna nog de lepel in haar buurt.
    Maar aan de andere kant sabbelt ze wel op een soepstengel of liga en als daar wat vanaf breekt sabbelt ze er wel op.. :( (heeft ze eigenlijk nog niet nodig maar zo leert ze wel eten in de mond te hebben)

Heeft het dan toch met smaak te maken??

Rapley doe ik ook vaker proberen maar ook daar zie ik geen verbetering in. Ze likt/sabbelt af en toe eraan maar is al snel niet meer interessant. Lijkt er meer op dat ze dat hetzelfde ervaart als dat ze op speelgoed sabbelt ofzo... Meeste knijpt ze ook al fijn in haar hand waardoor ze er al niets meer mee kan.

Laat haar ook vaker met een lepeltje spelen en net zoals alle dingen brengt ze ook deze naar de mond. (zolang er niets op zit)

Maar goed, iemand tips?? Weet dat het nog geen haast heeft maar aan de andere kant zie ik ook geen vooruitgang en dat lijkt me ook niet goed.

Alvast bedankt!

O ja, en moet ik wel al proberen brood aan te bieden of toch eerst wachten tot ze groente en fruit goed eet?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt het nog wel even aankijken met het happen van een lepeltje, het beste kun je het gewoon zo blijven aanbieden. Wanneer brood wel lukt mag je dat zeker ook geven.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina