hey dames mijn zoontje heeft al een paar dagen gele schuimende ontlasting... moet ik me zorgen maken? wat is hiervan de oorzaak? thx
Hi, Je kindje zou gevoelig kunnen zijn voor lactose. Dit zit met name in de voormelk. Hoe voed je? Laat je 1 borst leeg drinken en bied je evt. de andere borst aan als je kindje niet tevreden is, of wissel je zo wie zo? Bied 1 borst per voeding aan en laat deze leeg drinken, zo krijgt je kindje ook de vettere achtermelk. Bied de andere borst alleen aan als je kindje niet tevreden is na 1 borst. Het zou evt. ook koemelk allergie kunnen zijn. Komt dit in de familie voor? Spuugd je kindje? Groetjes Saskia
Hey Ik bied altijd enkel 1borst aan...mijn zoontje drinkt deze altijd leeg en wil dan geen 2de meer. Ik doe ook aan blokvoeden indien hij nog wil drinken binnen de 3uur bied ik steeds dezelfde borst aan. Mijn zoontje spuugt niet maar ik denk wel aan verborgen reflux omdat hij vaak zijn tong uitsteekt, soms onrustig en weent na voeding, verslikt zich vaak, maakt precies stikgeluiden "ieep" geluid, heeft vaak de hik en gilt stoms ineens onverwacht met een rood gezicht...daarom voed ik hem nu rechtop, laat hem niet plat liggen na voeding en bedje heb ik ook al verhoogt...nog geen beterschap Ik moet wel donderdag naar het consultatiebureau omdat hij zijn inentingen moet krijgen dan ik zal deze punten ook zeker aanhalen bij de arts. Moet ik me toch zorgen maken en al vroeger een afspraak maken? hij heeft nog steeds gele schuimende luiers Alvast bedankt
Oh ja u vermelde dat het misschien koemelk allergie kan zijn maar ik drink nooit melk en eet geen yoghurt of Danone of zo. Ik gebruik enkel melk als ik saus moet maken of zo. wel eet ik graag kaas kan het daaraan liggen dan?
Hoi, Ik zou me op dit moment nog geen zorgen maken. Je kan rustig wachten tot je afspraak bij het CB. Bespreek inderdaad de ontlasting. Gekke suggestie misschien, maar maak even een foto voor de CB-arts, zodat hij kan kijken. Koemelk allergie is een geringe kans, helemaal als je zelf al nauwelijks melk eet/drinkt. Het kan echter geen kwaad om dit even kort te vragen op het CB. Laat je me even weten hoe het is gegaan op het CB? Groetjes Saskia
Hey Ik ben bij cb geweest...volgens de arts niets aan de hand omdat ik bortvoeding geef is alle soorten ontlasting mogelijk. Zoontje is ook weer goed gegroeid en bijgekomen... Hij heeft ook geen reflux alleen wat last van opkomend zuur maar niets om zorgen over te maken, we moeten het een paar weken bekijken en indien hij nog steeds last heeft van zuur dan gaat hij gaviscon voorschrijven... Nogmaals bedankt voor je antwoord en ik ben nu al veel opgeluchter
Oh ja was er nog vergeten bij te zeggen dat ook de arts net als jij voorstelde om steeds 1borts per voeding te geven maar dat deed ik al dus ok geen probleem