borstvoeding na verkleining

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marihi, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Dag,
    in 2002 heb ik een borstverkleinende operatie ondergaan. Volgens de chirurg zou ik gewoon bv kunnen blijven geven als er nog eens een kleine kwam. In 2003 kwam die kleine, maar bv lukte niet, hij viel te veel af. Bij het volgende kindje heb ik het niet meer geprobeerd. Nu ben ik weer zwanger, 8 jaar na de laatste zwangerschap en ik vraag me af: Zou het zin hebben om het nogmaals te proberen, of moet ik er van uit gaan dat het weer niet zal lukken:(. Ik dacht misschien door de langere termijn is het allemaal nog beter hersteld... Misschien een beetje domme vraag, maar stel het toch maar;)

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Je kan altijd je vraag stellen.

Bij een borstverkleining wordt er ook melkklierweefsel weggehaald en beschadigd.
    Of je kan voeden moet blijken als je bent bevallen.

Er zijn voldoende vrouwen die volledige BV kunnen geven, andere gedeeltelijk en helaas sommige vrouwen helemaal niet.

Het is in jou geval goed om een afspraak te maken met een lactatiekundige in de buurt, voordat je bent bevallen.

Dan kan je met haar een BV-plan op papier zetten en kan je zo optimaal mogelijk starten aan de borstvoeding, want ik zou het zeker proberen!

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina