Baby huilt tijdens drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Micera, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hallo Heidi,

Mijn zoontje van 7,5 week groeit prima, maar het borstvoeding geven gaat heel wisselend. Hij krijgt wel voldoende melk binnen (ruim voldoende plasluiers, goed op gewicht), maar het is vooral vervelend voor mij (en natuurlijk ook voor hem). Ongeveer de helft van de keren dat ik borstvoeding geef is het echt een gevecht. Hij begint heel hard te huilen, zet zich af met zijn armpjes, en wil helemaal niks meer. Soms is het al heel snel (net na het TSR), soms na 5 minuten.

Dit is gestart toen hij een week of 4-5 was, en het blijft op en af gaan. Ik kan niet ontdekken wat het probleem is. Hij heeft geen spruw, ik denk ook niet dat hij krampjes heeft, een andere houding wil soms nog even werken, maar vaak ook niet. Vanochtend wilde hij per se de linker borst niet, al vanaf het begin. Aan de rechter heeft hij na veel geduld en rustig proberen toch nog 5 minuten gedronken.

Heb jij nog tips of adviezen, of is dit een fase waar we doorheen moeten?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou je willen aanraden een lactatiekundige te bellen omdat het probleem zich al even voordoet en dus niet zomaar voorbij gaat. Het is dan handiger dat iemand met jullie mee kijkt en kan zien wat er al dan niet gebeurt tijdens een voeding. Zo kom je er eerder achter waar het probleem zit.

Je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Kijk even rond voor iemand in jouw buurt die bij je past. Je mag ook contact met mij opnemen, maar ik weet niet waar je woont natuurlijk :)
    Veel verzekeraars vergoeden (een deel van) de kosten in een aanvullend pakket. Hoe dan ook: als je straks zonder problemen kunt genieten van elkaar en je kindje kan voeden is dat het zonder meer waard!

Veel succes!

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bedankt voor het advies Heidi. Inmiddels ben ik een andere weg ingeslagen. Ivm uitslag op zijn wangen en een aantal andere symptomen, bestaat het vermoeden dat mijn zoontje koemelkallergie heeft. Sinds een week eet ik daarom koemelkvrij (en ook geen ei/soja). De uitslag is nu bijna verdwenen, en ook het drinken gaat stukken beter.

Mogelijk dat het huilen aan de borst dus samenhangt met een koemelkallergie.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn dat je hier mee aan de slag kunt. Wanneer blijkt dat dit inderdaad de oorzaak is en je wilt verder met dit dieet, laat dan maar horen (zelf paar jaar dieet gevolgd ivm kme-allergie bij beide kindjes) of zoek contact met een diëtist die borstvoeding ondersteunt.

Succes!

Deel Deze Pagina