doppler hartje horen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sil1, Dec 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sil1

Sil1 Bekend lid

Sep 13, 2014
    708
    0
    16
    Hallo meiden,
    Ik ben zwanger van de derde, vanaf wanneer zal je thuis zelf het hartje kunnen horen met een doppler?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Niet eerder beginnen dan 11w ivm risico's. En er dan rekening mee houden dat je het mogelijk nog niet kunt horen..

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik ben vanaf zo een 14 weken beginnen luisteren denk ik, toen duurde het ook nog even eer ik het vond

4. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Hier gehoord met 10 weken bij de tweede daarvoor lukte het nog niet.

5. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

May 31, 2011
    144
    2
    18
    Female
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Bedenk wel dat kindjes de geluidsgolven niet prettig vinden. Vandaar ook dat ze vaak druk doen tijdens een echo. Te vaak luisteren kun je dus ook drukke kindjes van krijgen.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Gefeliciteerd. Ik zou het niet eerder proberen dan 13/14 weken. De geluidsgolven van een dopler, angelsound enz. Schijnt echt heel onprettig te zijn voor je ongeboren baby. De geluidsgolven zijn veel sterker als bij een echo vertelde de gynaecoloog mij.
    Hooguit een keer in de week doen.

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Voor de 12 weken kan het zelfs schadelijk zijn.Niet doen dus...

8. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Overal zeggen ze er wat anders over ;)
    Mijn kindje doet het anders prima :D

Mijn vk vond het ook prima, maar niet als ik er ongerust door zou worden dan wilde ze het niet hebben omdat ze in het verleden om de haverklap gebeld werd door ongeruste vrouwen die het hartje een keertje niet konden vinden..

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Mijn gyn en VK doen het zelf niet voor de 11/12 weken. Omdat het dus schadelijk is. Dus waarom zou je er dan thuis wel mee gaan prutsen?

10. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Hier vanaf 10w meteen kunnen vinden. Verloskundige vond het ook prima, als het maar 1x per week een half minuutje ofzo is. Kan echt geen kwaad voor de kleine hoor ;) maar je moet jezelf niet ongerust maken als je het hartje niet hoort of elke dag gaan luisteren, want dan geeft het alleen maar weer meer stress.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Nou... Laten we eens even kijken wat een aantal professionals zeggen:

En van de website van notabene een fabrikant:

Allen zeggen: pas gebruiken na het 1e trimester. Dat is echt niet voor niks.

12. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    #12 JMay, Dec 7, 2014
    Last edited: Dec 7, 2014
    Apart dan dat ze hier weer wat anders zeggen dan zal ik de vk's en gyn's maar gaan aanklagen haha

Gelukkig mankeert m'n beebje niks;)

Ook na die 12 weken trouwens zijn de meningen erover verdeelt

Ik denk ts dat je lekker moet doen waar jij je goed bij voelt ;)

Wij zijn geen deskundige en Google is ook niet altijd te vertrouwen.
    Vraag het anders aan je eigen vk wat die ervan vind.

13. Miiepje

Miiepje Actief lid

Oct 26, 2013
    249
    0
    0
    Ik kon het hartje bij de 2e met 9 weken voor het eerst horen daarvoor nog niet.

De meningen zijn er idd over verdeeld net zoals het gebruik na de 12 weken
    De een beweert dit de andere dat,de ene gebruiksaanwijzing zegt dit en de andere dat.
    Ik heb er zelf nooit narigheid aan ondervonden en mijn vriendinnen ook niet allemaal gewoon gezonde kindjes gekregen ;)

Ik luisterde eens in de zoveel tijd een paar minuutjes mijn vk vond dat het ook geen kwijt kon, mocht alleen niet ongerust raken haha en ook niet van dat ding uitgaan als ik iets niet vertrouwde altijd bellen.

Als je het zelf eng vind zou ik t gewoon niet doen... En anders je eigen vk ff vragen hoe en wat.

14. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Ik gebruik het gewoon niet, omdat mijn baby het NIET FIJN vind!
    Dat is voor mij de belangrijkste reden, niet of ik het heel graag wil.
    Waarschijnlijk zal mijn baby er niets aan over houden, maar waarom het kind pesten?
    Na de bevalling ga je toch ook niet je kind pesten door iets wat enorm piept bij het oor te houden?
    We drinken geen alcohol, we eten geen rauw vlees enz.
    Maar omdat ik het hartje zo graag wil horen, maakt het niets uit of de baby probeert te vluchten?
    Dan ook nog vragen waarom het hartje zo moeilijk te vinden is?

15. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Je hoeft niet zo aanvallend te reageren hoor meis, je mening/punt is wel duidelijk daar hoef je niet voor met hoofdletters te gaan schrijven :)
    relax...

Ik ben vast een hele slechte moeder omdat ik het wel heb geluisterd :p ;)

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Om 1x/week 1-2 min. te luisteren lijkt mij nu echt geen kwaad te kunnen hoor :) Anders verkochten ze dat spullement ook niet ;)
    Elke dag ernaar luisteren is wat anders vind ik..

Er zijn er ook die gewoon doorroken of drinken tijdens de zwangerschap, dat lijkt me veel erger!

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier met 11 weken gelijk gevonden, daarna pas weer met 14 weken. Maar ivm een laag loshangende vel op mijn buik kan ik het alleen nog heel laag luisteren en dan moet je maar net geluk hebben dat je het vindt. Overigens maar Max 1X per week geluisterd en niet langer dan 1-2 minuten. Dus ook als je niks gevonden hebt ook op tijd stoppen.

Share This Page