ik heb een heel leuke wiegje van iemand overgenomen maar het is een op maat gemaakt matrasje van 85x95 (van schuim met een hoesje erom), het heeft echter op zolder gestaan en ruikt dus muf. wil het graag wassen, maar zou dat in de wasmachine kunnen? iemand ervaring? aangezien het een afwijkende maat is, kan ik ook nog ff een nieuwe kopen
Ik zou het schuimmatrasje niet in de wasmachine doen, dat lijkt mij nogal een natte en plakkerige bedoening te worden. Je zou bij een stoffenzaak een nieuw matrasje op maat kunnen laten snijden, neem je de oude mee als voorbeeld en dan ben je voor een paar euro klaar. Heb ik ook gedaan met het matrasje van de kinderwagen, kostte in totaal 4,-
Ik zou het inderdaad ook niet wassen. Misschien kan je het met dit weer lekker buiten hangen, en eventueel straks opbergen met geurbuiltjes
heb ff in de stad gekeken maar ze konden niet echt iets soortgelijks voor me maken, wat ze nog op voorraad hadden liggen was veel dunner en minder zacht danm het matrasje dat er nu bij zit. dus op goed geluk toch maar het matrasje in de wasmachine gedaan en gewassen op 60gr, al pastte hij pas in de wasmachine nadat ik em helemaal nat had gemaakt in bad toen bleek het geen slecht idee om hem te wassen, er kwam toch een vieze muffe lucht uit...! hij ligt nu te drogen en lijkt de wasbeurt goed doorstaan te hebben ik weet niet precies wat voor materiaal het is (er zit een hoesje omheen die rondom helemaal dichtgenaaid is) maar het voelt kwalitatief een stuk beter dan wat de stoffenzaak in huis had