Dit is interessant Jouw reactie zal interessant zijn. Let goed op wat je leest. Nadat je het gelezen hebt zul je de reden weten waarom het naar je toe gestuurd was. Hier komt het: Mensen komen in je leven om een bepaalde reden, een seizoen of een heel leven. Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor persoon kunt doen. Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit. Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen. Ze lijken door God gestuurd en dat zijn ze ook. Ze zijn er om een reden waarvan het nodig vind dat ze er zijn. Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen. Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg. Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt. Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan. Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren. Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt. Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde. Geloof het , het is echt , maar slechts voor een seizoen. Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben. Het is jouw taak de lessen te accepteren. Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven. Men zegt: Liefde is blind maar vriendschap is helderziend. Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leven is.
Mooi.....en waar....en op die manier kun je liefdevol terugkijken op voorbij gegane vriendschappen en/of relaties
Ik geloof ook zeker dat het zo is. Ik heb na het lezen van dit stuk ook al mijn vriendschappen eens overdacht (is dit goed nederlands, hahahaha) en inderdaad, het klopt! Elke vriend(in) die ik heb gekend in mijn leven, heeft of iets aan mijn leven toegevoegd, of ik heb iets voor diegene betekent.. En dat gaat nu nog steeds door.. Gelukkig maar!
Dit is zeer helder verwoord. Het was mij echter al bekend, zo kijk ik al jaren tegen vriendschappen/mensen aan mn. door de relatie met mijn man en 1 hele bijzondere vriendschap met iemand. Mensen kunnen mieters irritant zijn, maar tegenlijkertijd ook onbeschrijfelijk waardevol! Ik geef mijn liefde onvoorwaardelijk, zo maak en hou ik vrienden
Heel mooi dit! Ik geloof dit zeker ook, dat mensen elkaar kennen /ontmoeten met een reden, als ik terugkijk op mijn leven kan ik van de meeste mensen zeggen wat en waarom ze in mijn leven zijn geweest. Hetzelfde geldt voor jezelf bij een ander natuurlijk! Ik vind het een mooie gedachte!
Ik ben bij de 4e zin al gestopt: Gestuurd door God. Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Dat die mensen in je leven komen voor een reden kan ik best begrijpen. Sommigen voor langere en anderen voor kortere tijd, allemaal logisch. Alleen dat stukje is voor mij niet waar. Hopelijk stoot ik hiermee niet tegen het hoofd. Wie gelooft moet geloven, ik doe dat niet dus denk ook niet dat die mensen door God gestuurd worden.
mooi stukje, geloof er ook echt in! @n4th4li3 lijkt me dat je niemand voor het hoofd stoot hoor! Je schrijft toch duidelijk dat iedereen moet geloven wat hij wil.
@n4th4li3: Jammer dat je gestopt bent, want de boodschap erachter blijft hetzelfde ook als het woord God erin voorkomt. Ik geloof ook niet, maar heb eroverheen gelezen, ik hou er ook mijn eigen ideeën op na hoe en waarom mensen komen en dat is in mijn ogen niet door god. Maar dat doet verder geen afbreuk aan het stukje
Heel mooi. Zo kijk ik al jaren tegen vriendschappen, maar ook tegen situaties in mijn leven aan! Alles wat ergebeurt, gebeurt met een reden. Al is het vaak lastig om de reden te zien van nare dingen die gebeuren in mijn leven. Dat lukt meestal een tijdje later..... En dat God er dan in voorkomt, daar lees ik dan overheen. Ik geloof niet in een god. Maar dat maakt het niet minder waar wat erstaat!
Ben het er ook helemaal mee eens en geloof ook zeker dat mensen met een reden in je leven komen en dat de dingen die gebeuren met een reden zijn en niet zomaar, niet alleen vriendschappen maar volgens mij alle dingen... 2007 is voor mij HET grote voorbeeld geweest: ik stond begin 2007 op het punt van een grote verandering, baan opgezegd, aangenomen bij een bedrijf aan de andere kant van ned. was vrijgezel, huisje te koop gezet, maar kreeg mijn huis maar niet verkocht, normaal zijn deze huisjes snel weg, nu een half jaar en niks! en kon ook geen woonruimte in die andere plaats vinden! ondertussen raakte ik in mei zwanger! ongepland! en had geen relatie met de vader! besloten om mijn kindje te houden en mijn huis niet te verkopen en de andere baan af te zeggen! opnieuw hier een baan gezocht, wel tijdelijk maar na 2 weken had ik al iets, terwijl ik zwanger was! en na een half jaar liep het contract met de makelaar af voor mijn huis, dus kon gewoon in mijn huisje blijven! Eind oktober ontmoette ik mijn huidige vriend die mij en mijn zoon ongelofelijk geweldig heeft opgevangen ook al is het niet zijn zoon! En nu gaan we in April samen wonen in zijn huis! omdat ik via via een koper heb (gelijk de na de 1e keer kijken! nu wel) voor mijn huis! Deze dingen zijn naar mijn idee allemaal gebeurd met een reden, dat ik zwanger raakte dat ik geen koper kon vinden voor mijn huis, geen woonruimte daar, het was niet de bedoeling dat ik weg zou gaan! en dat mijn huidige vriend nu in mijn leven is gekomen, dat is niet voor niks geweest! dus 2007 is echt het bewijs voor mij dat er mensen gestuurd worden en dingen gebeuren met een reden! Of het gestuurd is door god ben ik ook niet helemaal van overtuigd, maar zoals jullie zeiden iedereen mag geloven wat hij/zij wil
grappig dit is helemaal mijn levensinstelling..en nu staat het gewoon uitgeschreven precies zoals ik het bedoel.. kortom ik sta er ook helemaal achter.