Kind van 4 eigen paspoort voor Canada??

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimos, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wie is er vorig jaar of dat jaar daar voor naar Canada geweest met een klein (of in ieder geval onder de 10 jaar) kindje?
    De airline zegt namelijk dat mijn dochter een eigen paspoort moet hebben. Ik kan hier alleen niets over vinden bij de visumdienst of ambassade. Van de USA is het me bekend maar ik dacht echt dat ze voor Canada gewoon bij mij in het paspoort mocht.
    Wie o wie weet het...?

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    volgens mij kan bijschrijven niet meer...
    Daarom kost een ID voor een kleintje ook nog maar heel weinig, maar weet niet of je speciaal een paspoort aan moet vragen als ze nu bijgeschreven staat in je paspoort

3. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    ze staat al bijgeschreven en ik hoef pas over 2 jaar een nieuw paspoort. Daarom vind ik het ook zo zonde als het niet nodig is....

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    volgens mij moet je kind een eigen paspoort hebben. Zowiezo zijn bijschrijvingen vanaf ergens volgend jaar niet meer geldig. Misschien zijn sommige landen iets eerder met die regels.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben in 2009 naar Canada geweest en volgens mij is t sindsdien niet veranderd, dus bijschrijving in jouw paspoort is voldoende. Voor USA inderdaad niet, dus als je moet overstappen in USA moet ze wel eigen paspoort hebben. Maar bij rechtstreeks niet.

6. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Voor zover ik weet moet tegenwoordig elk kind (ongeacht leeftijd) een eigen legitimatiebewijs hebben voor naar het buitenland (ongeacht welk land, dus ook landen waar geen visum nodig is). Heb je het al bij jouw gemeente gevraagd?

7. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Yep maar die verwijzen me weer naar de ambassade....

8. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik weet niet hoe het zit met een eigen paspoort of niet voor naar Canada. Wellicht kun je daarvoor even een reisbureau bellen. Maar het is wel zo dat de bijschrijving in je paspoort nog maar geldig is tot 26 juni 2012. Dus volgend jaar zou je kindje sowieso een eigen paspoort (of id-kaart) moeten. Ook al is jouw paspoort langer geldig.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Met welke airline vlieg je?

10. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Rsb heeft wel informatie maar die willen,uiteraard,niet verantwoordelijk zijn.
    Ik dacht er is hier vast wel iemand die naar Canada is geweest met een kindje en die dus zeker weet of het verplicht is of niet....

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    In 2009 was t in elk geval niet verplicht dus :)

Ohnee, t was 2008, jaartje langer geleden al weer..

12. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen heb ik net bij laten schrijven voor een reis naar curacao. Dit is geldig tot volgend jaar juli daarna moeten ze een eigen paspoort hebben. Hoe is het met Canada zit weet ik niet maar lijkt me niets anders?!

13. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen

We vliegen met Icelandair dus over Keflavik....

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Grappig, dat vlogen wij toen ook. Relaxt overstappen in IJsland joh. Waar ga je heen in Canada?

15. Anice

Anice Niet meer actief

Kinderen tot 16 jaar mogen nog bij hun ouders in het paspoort bijgeschreven staan. Alleen als je een overstap maakt in de USA moeten ze een eigen paspoort hebben.

16. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet niet wanneer je vliegt, maar het ijslandse ruim is dicht, maar zo snel zal het wel niet zijn als je nog met het paspoort bezig bent.

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bijschrijven kan nog tot januari 2012 maar daarna hebben ze een eigen paspoort nodig.

Afgelopen vrijdag hebben wij Jayden zijn paspoort aangevraagd en die kunnen we deze vrijdag ophalen.
    Dus over 5 jaar dan is het nog steed een baby op het paspoort want ze blijven gewoon 5 jaar lang geldig net als het paspoort voor de volwassenen.

Bijschrijven kost rond de 28euro en een eigen paspoort is 52,50 bij ons.
    We konden hem wel laten bijschrijven maar ja dan moeten we volgend jaar toch nog aan het paspoort, dus dan maar gelijk een paspoort.
    Over 5 jaar is hij nog steeds 73cm lang volgens zijn paspoort hahaha.

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou hier zijn de regels ook veranderd. Ik heb namelijk pas een paspoort voor ons aangevraagd (manlief en ik) en wilde onze zoon bij mij in het paspoort laten zetten. Dit kon wel, alleen ze vertelde er wel bij dat het in 2012 gaat veranderen en het dus niet meer mag. Kinderen moeten dan ongeacht de leeftijd een eigen reisdocument hebben. Dit kan dus een ID-kaart zijn of een paspoort.

Ik heb voor mijn zoon een ID-kaart aangevraagd, aangezien deze voor kinderen tot 12 jaar maar €9,50 hier kost en we binnen de EU op vakantie gaan.

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Bijschrijven kan tot januari 2012, daarna hebben ze een eigen paspoort nodig.

Oh correctie : 26 juni 2012

Deel Deze Pagina