vaag! hahaha maar ja zo zat ik het weekend ook raar te kijken! Er waren wat kinderen die hadden een soort lolly die kon je ergens in dippen, maar die 'lolly' vond ik toch wel een rare vorm hebben, vond het zo raar lijken dat die kinderen dat in hun mond deden! Tja weten die kinderen veel
Bij daar was laatst een meisje loos vind ik zelfs twee versies. Zelf kende ik die hier mee eindigde: Zij riep: Kapteintje! sla mij niet, Ik ben uw liefje, zoals gij ziet. Zij moest komen in de kajuit, trekken matrozenkleren uit. En wat er in de kajuit is geschied, Dat weet de opperstuurman niet. Maar eer het scheepje was aan wal, Was er een jong matroosje al. Dit is de andere versie: Ach kapteintje sla mij niet Ik ben uw liefste Ik ben uw liefste Ach kapteintje sla mij niet Ik ben uw liefste zoals u ziet Zij moest komen in de kajuit Kreeg een pak ransel Kreeg een pak ransel Zij moest komen in de kajuit Kreeg een pak ransel en toen was het uit Van mijn oma had ik dit liedje geleerd: Helder in de kelder, boter bij de vis. Kaatje doe de deur eens open, kijk eens wie er is. Het is een aardig meisje, voor een stukje brood. Toen Kaatje beneden kwam toen was het meisje dood.
Ach ja, Kortjakje was ook een dame van lichte zeden. Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie
Zo ken ik; Er zit een vogeltje in de boom die kon niet kakken Er is een veertje aan zijn poepertje blijven plakken Hij zei verdie, hij zei verda, hij zei verdomme Hoe is dat veertje nou aan mijn poepertje gekomme. Vindt 'm zelf wel grappig
Ja, of een simpel versje als Poesje Mauw, Kom eens gauw, ik heb lekkere melk voor jou.... Als je daar bij na gaat denken, is dat ook al schunnig....
Haha, dat was dan vast nog uit de hippiefase waar Ellie & Rikkert eerst in zaten . Haha, echt een achterlijke tekst, zou hem ook gewoon overslaan.
Wahahaha ik kan er wel om lachen. Zo zijn er nog véél meer teksten over vieze kale Fransen, pakken slaag etc.
Hahahahahaha. Nog weinig ervaring met (hedendaagse) kinderliedjes maar heb me hier echt krom zitten lachen. Niet te veel over nadenken dus.
Een ander voorbeeld van een vreemd/apart kinderliedje: "De Kinderverslinder" van Klein Orkest Je denkt als kind heel vaak: wat kan me nou gebeuren, Met een grote broer en sloten op de deuren? Nou vergeet het maar, er dreigt een groot gevaar! En als hij komt dan ben je gloeiend de sigaar. Hij is slank en hij loopt enigszins gebogen, Hij heeft een mooie stem en lieve zachte ogen. Maar in zijn binnenzak draagt hij een grote hak- Bijl, waarmee hij je hoofd KLAP KLAP in tweeen hakt. Hij maakt je klaar, met peper, zout en mer een uitje En braadt je in een oven of een gril. Likkebaardend kijkt hij naar je door het ruitje En prikt afentoe een vork in je bil. Ref. Meestal komt ie 's nachts, Maar altijd onverwachts. Voor je het weet, ben je geslacht! {hahaha} Kijk uit voor de kinderverslinder! Die jou zo lekker vindt. Hij verslindt je waar je bij staat. Hij lust uitsluitend, eet alleen maar, Lust uitsluitend: KIND! De verslinder lust totaal geen grote mensen, Die zijn te taai of hebben veel te vette pensen. Maar een malse meid of een jongen op z'n tijd... En elke dag het liefst een kleuter als ontbijt. Na de maaltijd gaat ie altijd even rusten, Hoewel die soms nog wel een babietje zou lusten. En als ie wakker wordt, begaat ie weer een moord, Voor een dwarsgebakken kind in wijn gesmoord. Hij eet met mes en vork en wil je trouwens weten Wat hij voor de warme maaltijd altijd roept? Wat zijn kinderen toch lekker, ik ga eten Totdat ik het allerlaatste oortje heb versnoept! Ref. Meestal komt ie 's nachts, Maar altijd onverwachts. Voor je het weet, ben je geslacht! {hahaha} Kijk uit voor de kinderverslinder! Die jou zo lekker vindt. Hij verslindt je waar je bij staat. Hij lust uitsluitend, eet alleen maar, Lust uitsluitend: KIND! Staat op de plaat "Roltrap naar de maan" waar ook nog andere aparte liedjes op staan. Ik vond (en vind nog steeds) dit een geweldige plaat en zong alle liedjes uit volle borst mee, zelfs over de kinderverslinder Heerlijk jeugdsentiment, al vind ik 'm tegenwoordig wel anders, wetend wat we weten over mensen die kindjes ontvoeren enzo... Maar goed, gelukkig heb je daar als kind zelf nog geen weet van.
Deze heb ik vroeger ook heel vaak gezongen, geklapt Er is een vrouw vermoord Met een gordijnenkoord Ik heb het zelf gezien Het was op nummer 10 Het bloed liep langs de trap Het leek net bessensap Ik nam er een likje van Ik werd er misselijk van Ik belde de politie op Ik zei mijn naam hardop Mijn naam is eja Thea Dikke dikke Thea Olle bolle whiskie Elastiek
haha, was ik net de tekst van bovenstaand liedje aan het zoeken om te kopieren kom ik dit tegen. De herdertjes lagen bij na-ha-hachten, zij lagen bij nacht in het veld. Zij wilden Maria verkra-ha-hachten, maar zij was helaas ongesteld. Daar hoorde je engelen hijgen, het sperma dat vloog in het rond. En Jezus kreeg toen ook een stijve en neukte de os in zijn kont. Ik kende hem niet maar moest toch even lachten hahaha
Hahahahahahahahahahahap *******proest************** Ik ken veel vunzige liedjes maar deze had ik nog nooit gehoord! Kennen jullie deze: Aan de oever van de vliet (aan de oever van de vliet) Zat kleine Piet (zat kleine Piet) Met z'n piemeltje te spelen En Marietje kwam maar niet (en marietje kwam maar niet) Met d'r slipje naar beneden Ik was geloof ik een jaar of 8 toen ik dit al zong...