Hallo allemaal, Ons meisje is nu 10 weken oud en net over de 5 kg. Al vrij snel sliep ze door, eerst van 23.30-6.30 maar inmiddels al van 23.00-7.30. 's Avonds moeten we haar vaak wakker maken voor de laatste fles en 's ochtends begint ze steeds langer te slapen. Ze krijgt nu 5 x 150/5 flesvoeding. Gewoon zo door blijven gaan en 's avonds wakker maken? Hoe hebben jullie het aangepakt? X Lara
je zou kunne proberen om de laatste fles te laten vervallen en de fles die ze dan als laatste krijgt op te hogen naar 180cc ofzo. probeer het een nachtje en je weet of het werkt wij deden het wel altijd als je de volgende morgen uit kon slapen, niet dat je een gebroken nacht hebt en er dan ook nog heel vroeg uitmoet om te werken ofzo...
Ik heb mijn zoontje rond de 12 weken geen avondvoeding meer gegeven. Moest hem ook steeds wakker maken wat voor hem ook vervelend was. Heb het met het CB besproken en hun zeiden tegen mij dat ik hem er niet meer voor wakker hoefde te maken. Hij had ongeveer hetzelfde gewicht als jouw dochtertje. Wel krijgt hij meer voeding. Hij zat op 5x 180 cc en nu op 3x 180 cc en 1x 210 cc
Dan kom je dus wel uit op 4 voedingen ipv 5 toch? Uiteindelijk moet ze toch aan de juiste hoeveelheid komen natuurlijk. Goede tip om het in het weekend uit te proberen
Brinta ik had jouw bericht nog niet gezien, tegelijk gepost denk ik Dan zou ik haar meer per fles moeten gaan geven, heb eigenlijk niet echt het gevoel dat ze behoefte heeft aan meer maar aan de andere kant krijgt ze deze hoeveelheid al sinds ze 3 weken oud is (eerst 6 x 120/3 maar dat komt bijna op hetzelfde neer). Dus misschien toch eens gaan ophogen? Of misschien moet ik gewoon nog een poosje wachten tot ze duidelijk meer honger gaat krijgen en dan proberen over te gaan naar een ander ritme.
Elke baby is natuurlijk anders, mijn zoontje had altijd honger misschien heeft hij daardoor meer. Persoonlijk zou ik bij jou de laatste verhogen naar 180 maar de rest op 150 laten totdat ze aangeeft dat ze meer honger heeft. Dan heb je namelijk nog meer ruimte kwa speling. Er is mij namelijk vertelt dat een baby nooit meer vocht binnen mag krijgen dan een liter.
Ja klopt. Was deze week op cb en daar zeiden ze dat ik zou mogen ophogen naar 5x180/6 en dat dat ook de max is. Maarja, dan zit ik nog steeds met het wakker maken voor de avondvoeding rond 23.00.
Hier de avondfles eraf gehaald toen ie uitsliep tot 10 uur, was met precies 4 maanden. ...kwestie van proberen ja. Zou denk ik dan wel in ieder geval de laatste fles ophogen naar 180/6. Hier gaf ie zelf ook niet aan of ie teveel of te weinig had, wat je gaf ging op en vroeg nooit om een fles...wachtte het rustig af.
Bij ons precies hetzelfde, we hebben de avond voeding gewoon een keertje niet gegeven en toen bleef ze doorslapen. Was met 11 weken. De flessen ophogen werkte hier niet. Ze heeft tot 7 maanden op 4x 150cc gezeten. En daar liet ze altijd een bodempje van staan. Wilde haar graag meer geven maar ze had gewoon de behoefte niet.
Kwestie van proberen. Waarom niet? Je hebt genoeg ruimte om nog te verhogen. Bij zoon 1 heb ik de 23:00 voeding afgebouwd van 180/6 naar 120/4 en toen laten vallen (13 weken). Bij dochter hebben we de voeding overdag eerst opgebouwd naar 180/6 en daarna de voeding van 23:00 (150/5) laten vallen (4 maanden) en zoon 2 krijgt borstvoeding en die heeft vannacht voor het eerst geen late avond voeding meer gehad en die slaapt nog (mama beneden kolven...) Ik zou het gewoon eens proberen. Gaat het goed dan ga je gewoon door en als ze dan eerder wakker gaan worden dan kun je de andere voedingen nog ophogen (hoeft niet allemaal tegelijkertijd). Gaat het niet dan blijf je de voeding om 23:00 gewoon geven en verhoog je eerst de voeding van rond 19:00 (?) en probeer je het wat later nog eens.
Jeetje, wat gaat dat bij jullie allemaal snel en wat zijn ze nog jong!! Niet bedoeld als kritiek, hoor, maar onze mini is inmiddels 5 maanden en drinkt alle 5 de flessen van ruim 200ml (+6 schepjes) helemaal op. Er blijft geen druppel achter... Ook meldt hij zich 's morgens al weer tussen 6 en 7 uur voor de eerste fles van de dag (hij krijgt 's avonds tussen 22.30 en 23.30 uur de laatste fles en ook wij moeten hem daarvoor wakker maken). Een fles laten vallen zit er bij ons dus voorlopig niet in. Wij hebben blijkbaar een vreetzakje hier in huis, als ik dit lees
Thnx voor alle tips! Ik vind het zelf ook snel om eventueel de laatste fles te laten vallen maar nu moeten we haar altijd wakker maken. Ze begint zich overdag wat eerder te melden dus we gaan eerst maar eens ophogen naar 180 cc per voeding. Al vrees ik dat ze dan nog steviger slaapt tegen 23.00
Ik heb net hetzelfde probleem. ons kleintje slaapt sinds een weekje tot 6-7h 's morgens! Wij hebben 's avonds om 19h een flesje en dan meestal rond 22h -22h30, maar voor die fles moesten wij hem steeds wakker maken en hij dronk amper iets van zijn fles! Deze avond proberen we hem niet wakker te maken en leggen hem gewoon in bed.. hopen dat hij tot 6h slaapt natuurlijk!!! Het probleem is wel dat hij echt niet veel drinkt: zoals vandaag: 3x 150/5 en 1x 120 ... hij weegt ruim 5,6 kiloo.. hij heeft dus erg weinig melk, terwijl hij over twee weken soms niet toekwam met 5 flessen van 150/5... Je kan die kleintjes toch niet forceren!?