Slaaptijden zien er hier als volgt uit; 9.00 tot 11.00 13.00 tot 14.00 17.00 tot 18.00 20.00 de laatste fles en ligt dan 21.00 in bed, maar valt eigenlijk pas 21.15/21.30 in slaap. Dat laatste is naar mijn gevoel best laat voor een kleintje van 7 maanden. Hoe is dat bij jullie?
Mijn zoontje had rond die leeftijd 2 goede slaapjes en soms nog een powernap van 15/20 minuten. Ongeveer zo: Slapen van 10:00 - 12:00 Slapen van 14:00 - 16:00 Ergens tussen half 7 en half 8 naar bed voor de nacht. (uitzondering natuurlijk daar gelaten😄
Dank voor je reacties. Dat is lekker vroeg/optijd naar bedje toe Hier doet ze de ochtend en middagslaapje het beste. Het slaapje rond 17.00 is vaak een halfuurtje, heel soms tot een uurtje. Hoeveel flessen kreeg hij toen? Hier krijgt ze een warme maaltijd rond 18.00/18.30 en dan dus om 20.00 de laatste fles. Is dat half 7/half 8 naar bed gewoon zo ontstaan? Of heb je op den duur wat moeten schuiven?
Ja dat is idd lekker op tijd, vind het heerlijk. Beetje de avond voor ons zelf De bedtijd is gewoon zo ontstaan, hebben er gelukkig niet veel voor hoeven doen. Mbt tot de fles, hij had toen nog 3 flessen denk ik. En hij kreeg zijn avondeten rond half 6 ( en nog steeds eigenlijk) En zijn laatste fles rond half 7. Is het misschien een idee om haar dat laatste slaapje van 5 tot 6 niet meer te laten doen, en haar een half uurtje eerder eten te geven. zodat ze rond 7uur naar bedje kan?
Nou heel toevallig, maar er is gisteren uit het niets wat verandering gekomen in haar voedingsschema. 7.00/7.30 pap 11.30 fles 14.00/14.30 boterham en fruithap 15.30 naar bed (ze kreeg normaal gesproken zo rond 16.00 de fles) Maar ze gaf aan ECHT te willen slapen, ik dacht prima. Je wordt zo vanzelf wel wakker voor het flesje. Maar nee hoor ze sliep door tot 17.00! Heb haar toen meteen een warme maaltijd gegeven, at ze best veel van dan normaal. Omdat ze dat flesje natuurlijk heeft overgeslagen. Wakker gebleven tot 19.00 uur voor de laatste fles en lag 20.00 in bed! Ook nog de hele nacht doorgeslapen, dus ze zat lekker vol Vandaag weer hetzelfde. Nou weet ik niet of hiermee 1 fles is komen te vervallen en of dat wel kan bij 7 maanden? Maar goed om terug te komen op waarom ik deze topic had geopend I.p.v. uiteindelijk 21.30 slapen, lag ze gisteren al 20.00 in bed en van 4 flessen ineens naar 3. Net is ze wel weer 21.00 gaan slapen. Ze deed een slaapje tussen 6 en 7 (wat ze gisteren dus niet had gedaan) en daardoor was ze weer even uitgerust. Waar ik dus inderdaad aan zit te denken is dat slaapje niet te laten doen. Maar dat wordt nog s een klus want als zij slapen wilt, wilt zij gewoon slapen punt.
Haha toevallig alsof ze heeft meegelezen Er is iig iets aan het veranderen en 3 flessen kan prima, als zij het ook volhoud maar zo te lezen is ze er aan toe. Nu weer even in het nieuwe ritme komen voor jullie beide en dan heb je denk ik een fijn schema En idd het slaapje laten vervallen of vervroegen, en anders lekker naar buiten als afleiding werkt ook heel goed.