Heb vanavond voor het slapen gaan mijn dochtertje even getemperatuurd (ivm mex. gr. prik). Ze had een temp van 35.8 graden. (twee keer rectaal gemeten) Ze heeft normaal altijd rond de 37 graden. Ze heeft nog lekker bij ons beneden gezeten (lekker de verwarming aan) maar na 1,5 uur nog steeds 35.9. Moet ik haar straks wakker maken om nogmaals te meten? Hoe kan haar temperatuur zo laag zijn? (Ze heeft overigens goed gegeten en gedronken....) Gr. shampoo
Soms kun je als reactie op een virus/ziekte ook wel eens ondertemperatuur hebben. Mijn oudste dochter Anouk van 9 jaar heeft ook wel vaak ondertemperatuur als ze ziek is. Dan ben je dus gewoon heel koud. Had ze niet misschien al iets anders onder de leden? Anouk kwam namelijk vandaag ook van school met buikgriep en had het ook heel koud. Buikgriep schijnt nogal te heersen op het moment (hier in drenthe tenminste).
Heel gek, maar alles voelde lekker warm aan. Haar handjes, nekje en gezichtje waren lekker warm. Haar voetjes wel een beetje koud...
heb je al een andere thermometer geprobeerd? als de batterijen bijna leeg zijn klopt de temperatuur niet meer. en anders zou ik je kleintje toch iets dikker kleden, want onder de 36,5 hebben ze het echt koud., groetjes
Ja, 2 verschillende thermometers. Heb haar net even wakker gemaakt, maak me toch een beetje zorgen. Ze voelde heerlijk warm aan. Zowel, lijfje als beentjes en voetjes. Haar temp is nu 36.1 In haar slaapkamer is het nu 18 graden. Ze heeft een dikke slaapzak met mouwen en daaronder een romper met lange mouwen. Over de slaapzak ligt een dekentje. Ik denk niet dat ze koud heeft. Zou het met de inenting van de mex griep te maken kunnen hebben???
Iris heeft dat ook wel eens; zo rond de 35,5; best laag. Heb er wel eens de HA over gebeld, maar schijnt geen kwaad te kunnen. ALs je je zorgen maakt zou ik gewoon even de HA post bellen...
Kan ook zijn dat de temp daalt voordat ze koorts krijgt. Neem aan dat ze het warm zat heeft, 18 graden is echt wel warm voor een slaapkamer.
Ja, vanmorgen inderdaad koorts.... heb gisteren wel de ha gebeld, was er niet gerust op. Zolang ze niet ging hoesten of het benauwd kreeg hoefde ik me geen zorgen te maken.