schulden

Discussion in 'De lounge' started by mupet, Apr 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

Feb 19, 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Kunnen zijn ouders niet bijspringen.
    Hebben mijn schoonouders godzijdank gedaan.
    Wilde niet dat ik met Tijn schulden zou hebben.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijn ouders kunnen wel bijspringen maar niet zo even 40.000 ophoesten, want zo veel zou er nodig zijn wil hij in zijn eentje hier blijven wonen.

en ze kunnen wel bij springen, om zijn uit eindelijke schuld af te betalen, maarja daar heb ik dan natuurlijk nog steeds niet zo heel veel aan, ik heb dan ook gewoon de helft vd schuld natuurlijk.

helaas heb ik niemand die bij kan springen..

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    als zijn ouders meetekenen is het toch mogelijk neem ik aan?

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Misschien kunnen zijn ouders garant staan? Dan kan je ex er gewoon blojven wonen....

5. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Volgens mij gaat dat allemaal zo makkelijk niet meer tegenwoordig, garant staan enzo...
    En als hij al 40000 nodig heeft om er te kunnen blijven, is het dan reeel om de maandlasten op te brengen voor hem?

wbt NHG, weet je hypotheekadviseur niet hoe dat in zn werk gaat?

6. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Is het dan een eis om je uit te moeten kopen? Weet niet of het mogelijk is maar kun je het dan niet laten voor wat het is en dat hij er dan gewoon blijft wonen.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Uitkopen kan alleen als er meerwaarde ontstaan is, anders valt er immers niets uit te kopen.

Als je bijv op 200.000 een hypotheek met nhg hebt en je hebt een hypotheek van 250.000 euro en je verkoopt je huis voor 190.000 euro dan legt nhg tot 200.000 euro bij en de rest komt dan voor jullie eigen rekening.

Maar ik denk dat jullie huis duurder is of niet? Meestal sluit je een hypotheek af met de max nhg tot ik dacht 280.000 en alles wat daarboven valt is dan zonder nhg.

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat maar een vriendin van mij moest ook haar huis verkopen door scheiding en de restschuld van 35.000 werd dankzij nhg geheel kwijt gescholden

9. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Ons huis is niet duurder maar met volledige NHG konden we de lening niet rond krijgen omdat we een bouwdepot wouden

Maar hem alleen laten betalen kan ook niet, ik krijg dan geen huurtoeslag als mijn naam hier nog op staat en alleen op zijn naam lukt dus niet

Ookal staan zijn ouders garant oid mocht dat al mogen, dan is het ook maar net dat hij de maandelijkse kosten kan betalen

Dusja moeilijk.. Hoop dat de NHG wat kam doen maar kan niets vinden over gedeeltelijk NHG en hoe dat dan werkt... Ff na vragen dus

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat is de hoogte van de lening en voor welk deel hebben jullie NHG?

11. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twinkle star je hebt ff pbtje van me

12. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wat erg voor je!wij hadden elk de helft van de schuld op ons genomen maar ex betaalde niet en daarom kwamen ze het bij mij halen.naar de rechtbank en dat heeft me nog meer gekost maar uit principe(grrr)toch mee doorgegaan en ex werd veroordeeld tot betalen van zijn deel.echter enkele jaren later wou ik met mijn nieuwe vriend een huis kopen en om een lening te krijgen heb ik dan toch nog ex zijn schuld moeten betalen omdat we(ja allebei terwijl ik steeds correct betaald had,weer grr)op de rode lijst stonden omdat hij niet betaald had al die tijd.nu ben ik van alle schuld en het bijhorende rotgevoel af maar ik heb er ook serieus mee afgezien en vaak dat ik niet rondkwam.
    neem een goede advocaat bij de hand ,jij hebt recht op een kleinere schuld die je moet aflossen vermits je minder werkt.
    sterkte

13. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey mol

Thnx, ja ik wil sowieso nog een mediator regelen dus hoop dat hij die dingen ook goed kan regelen

Dat ik recht heb op een kleinere schuld klinkt opzich wel logisch ook

Ik dacht nog van ja omdat ik voor de kids zorg en dus minder werk duurt het mij veel langer om die schuld af te betalen..? Maar eens kijken hoe dat zit..

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt er eentje terug.

Dat je een kleine schuld overhoudt dan jouw ex omdat je minder werkt klopt niet. Als je thuisblijfmama bent en je wel medeeigenaar bent krijg je ook de helft. Als je het huis met overwaarde zou verkopen zou je ook de helft van de "winst" krijgen.

Maar als jullie samen tot een andere verdeling kunnen komen kan dat natuurlijk altijd.

15. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Dat klinkt mij ook heel vreemd in de oren, recht hebben op een mindere schuld omdat je minder werkt. Daar zou dan misbruik van kunnen worden gemaakt.

Het enige wat je kan doen om je financiële situatie leefbaarder te maken en je schuld te kunnen aflossen, is meer werken. Parttime werken om er voor je kinderen te zijn is een luxepositie die je je alleen kan veroorloven als je met je parttime salaris in je levensonderhoud kan voorzien en je schuld kan aflossen.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Voor het gedeelte NHG moet er een inkomens-/vermogenstoets gemaakt worden door de geldverstrekker. Als daaruit komt dat jullie beide (los van elkaar) de hypotheek niet verantwoord kunnen voortzetten, dan kom je in aanmerking voor kwijtschelding van de restschuld. Je moet dan nog wel aan de overige voorwaarden voldoen:
    Zie https://www.nhg.nl/consument/ik-blijf-achter-met-een-restschuld-wat-nu.html#c1796

Voor het gedeelte wat je onder de hypotheekverstrekker voorwaarden heb geleend (dus de lening(en) zonder NHG) gelden de regels van de hypotheekverstrekker. Ik weet niet bij wie je hypotheek loopt maar soms is het beter om de verstrekker zelf te benaderen dan de tussenpersoon.

17. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zitten bij de Aegon stel dat ik hun zou bellen wat kan ik dan het beste zeggen??

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dat is toch belachelijk. Jij kiest er voor minder te werken.. daarbij betaald jou man toch ook alementatie? Of laat je dat ook kwijtschelden? Wat denk je wat hem dat gaat kosten...

Krijg het idee dat je hem maar met alle shit wil opzadelen..

19. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk wil ik dat niet, vond je reactie iet wat overdreven

Dat wat ik typte was zomaar even een hersen spinsel van me, zonder nog maar aam de alimentatie te hebben gedacht want die dingen moeten allemaal nog geregeld worden

Heb zelfs gezegd best minder alimentatie te willen krijgen van hem als hij daarmee wel in jet huis kon blijven wonen wat hij zelf graag wou, maar dat ging helaas ook niet

Dus wil hem helemaal nergens mee op zadelen wil gewoon dat alles eerlijk en goed geregeld is.

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Bijzonder Beheer van Aegon bellen en de situatie uitleggen. Gewoon eerlijk zijn. Ga er niet om heen draaien of verhaaltjes verzinnen.

https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/hypotheek/betalingsproblemen/
    Hier kun je wat informatie vinden over de werkwijze van Aegon bij verkoop van je huis met restschuld.

Ik blijf me wel afvragen waarom jullie geen NHG konden krijgen voor de verbouwing.

Share This Page