Hallo, Ik heb een vraag me zus is getrouwd en heeft 2 kleine kindjes. Ze zitten in de problemen. Ze zit er aan te denken om in de schuldsener in te gaan.. Heeft iemand hier ervaring mee wat?? Je krijgt leef geld on te leven hoeveel is dat per maand of per week?? Kunnen de kinderen dan nog Nasr de peuterspeelzaal. Of mag dat dan niet.we weten namelijk niet hoe dat te werk gaat. Hoop dat iemand ons antwoord op deze vragen heeft? Alvast bedankt
Hey ik zit er zelf niet in maar heb t wel een paar keer mee gemaakt met mensen die erg close zijn... Ze gaan kijken naar de gehele situatie en noden en daaruit worden berekeningen gemaakt. Ruim zullen ze t niet hebben maar de meeste dingen zoals een psz kan vaak gewoon door gaan Al de post wordt onderschept... Je mag niks zomaar verkopen of kopen zonder dat zij ervan weten. Althans niet via internet enz... Alles wordt gecontrolleerd
Een vriendin van mij heeft daar in gezeten. Zij heeft geen kinderen overigens. Ze had wekelijks een vast bedrag om van te leven. Na drie jaar was ze er uit. Maar ik denk dat het wellicht goed is als je zus hier zelf achteraan gaat. Zij zit immers in die problemen, dus het beste is om er zelf ook achteraan te gaan.
Hier was het in de gemeente zo ( weet niet of het nu nog zo is) dat mensen met weinig geld gratis of tegen een hele kleine bijdrage de kinderen naar de PSZ konden brengen.
Even gegoogled op schuldsanering. Hier staat wat meer info. Wettelijke schuldsanering | Schulden | Rijksoverheid.nl
Klopt dat is hier ook, Ik betaal 60 euro per maand en een kindje uit dochter haar klasje bijv. 11 euro, gaat op inkomen.
Ik zit er nu in, nu een dik jaar. We hebben een VTLB (vrij te laten bedrag) dat is een bedrag waarvan je je vaste lasten betaald en wat je overhoud kun je van leven, is het een vetpot nee, is het te doen jazeker. je wordt creatief dat wel. Spullen verkopen is niet altijd waar, ik mag gewoon spullen van mijn zoontje verkopen om er nieuwe spullen van te kopen, wel gewoon overleggen, dit is nl wel bewindvoerder afhankelijk. wij hebben er een die echt rechtvaardig is. voor de peuterspeelzaal hebben wij een aanvraag ingediend ivm schulden dat kan bij alle organisaties wel, als dat toegekend word dan kost het je niets meer, (moet je wel een hoop info voor aandragen, en dat kan ook nu al wel) mocht je meer info willen hebben stuur gerust een pb, het voortraject is zwaar, onderschat dat niet, maar absoluut noodzakelijk, ik raad je zus aan zo snel mogelijk naar de gemeente te gaan, zodra je in de sanering zit krijg je meer lucht als nu, (zodra ze loonbeslag gaan leggen is dat vaak minder als je VTLB)