schulden

Discussie in 'De lounge' gestart door raymoont, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zo denk ik er ook over.

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Volgens mij snappen sommige mensen niet goed hoe Ts het bedoeld heb ik het idee.
    Zoals ik het lees: die vrienden willen de baas om hulp vragen (dus ze willen het al aan de baas vertellen en zelfs zijn hulp) maar durven de stap niet te zetten om dit daadwerkelijk te doen. Dus wil die vriendin dit anoniem voor hun melden zodat ze over die drempel zijn. Of begrijp ik het verkeerd?

Persoonlijk zou ik dit niet doen tenzij ze echt aan jou hebben gevraagd om dit voor hun te doen.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Ze moeten niet bij de baas zijn maar bij de schuldhulp als ze er niet meer uitkomen er zijn maar weinig bazen die werknemers uit de brand helpen het is een groot risico om te lopen.

Ja of hij moet schat rijk zijn en zich geen zorgen maken om een paar duizend euro??

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Ja zo las ik het wel maar blijf het een idioot en riskant plan vinden. En wat Penseel al zegt, de kans dat een baas/werkgever garant wil staan voor schulden is nagenoeg nihil en laat ook geen goede indruk van jou als werknemer achter. :cool:

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik doel ook niet op iedereen.
    Maar sommige reageren met: "Waarom zou je een werkgever informeren" en "ik zou de vriendschap verbreken".
    Blijkbaar willen die vrienden zelf al de werkgever inlichten maar durven ze niet dus wil TS die stap voor hun zetten.
    Ik kreeg het idee door de reacties dat sommigen dachten dat TS achter hun rug om zelf de beslissing had genomen dat die baas hierover ingelicht moest worden.

Het ligt denk ik aan de baas en wat voor een bedrijf het is. Als ik naar mijn baas zou gaan en zou uitleggen dat ik schulden heb dan weet ik zeker dat hij bereid is om samen naar een oplossing te kijken.
    Uiteindelijk als de schulden zich blijven opstapelen en er komt loonbeslag dan weet de baas ook wel dat er iets aan de hand is.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Er zijn idd echt wel werkgevers die bereid zijn te helpen in zo'n situatie.
    Maar ik vind niet dat TS dit moet vertellen aan de werkgever, vind dat echt wel het slechtste idee ooit.
    Dat zal de persoon toch echt zelf moeten doen.

7. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Je bedoelingen zijn vast goed, maar ik zou dit echt niet doen.

Enige wat je kan doen is ze adviseren om hulp te zoeken.
    Budgetbeheer of een andere vorm van schuldhulpverlening.

8. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL

Nee niet doen je moet je er niet in mengen hoe meer mensen er zich mee bezig houden dan is het overzicht kwijt raakt.

Ik zie dat je uit Dedemsvaart komt dan kun je je vrienden adviseren om naar de GKB te gaan. Kun je een afspraak maken die zitten in Hardenberg bij het uwv gebouw in. Die gaan de schulden inventariseren en verder helpen. Die zullen als ze verder in het traject zitten ook de werkgever benaderen.

Heb je meer vragen mag je mij altijd een berichtje sturen. Ik weet hoe het is en wat er allemaal gaat gebeuren.

Succes het is een lange zware weg maar het helpt.

9. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad niet achter hun rug om naar de werkgever stappen. Het is misschien wel verstandig om ze toch aan te sporen om zelf naar de werkgever te stappen. Sommige werkgevers staan hier echt wel voor open.
    Bij ons zijn ze erg bereid om mee te denken. Ze helpen met het op een rijtje zetten van alle posten, ondersteunen bij het maken van betalingsafspraken en als je dat wil worden die betalingen rechtstreeks van je salaris afgetrokken zodat je het niet aan iets anders uit kan geven. Als het echt lastig is wordt er vaak zelfs een lening verstrekt tegen een hele lage rente.
    Dus vragen kan geen kwaad (tenzij je inderdaad een functie hebt waarbij schulden je chantabel ofzo maken). En de meeste werkgevers weten echt wel dat er een behoorlijk aantal mensen met financiele problemen rondlopen.
    Wel heel lief dat je je vrienden zo probeert te helpen, succes!

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Je bedoelingen zijn vast heel goed, maar als mijn vriendin dit bij mij zou doen als ik schulden heb dan is de vriendschap gelijk voorbij.

Deel Deze Pagina